Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2006 Delen Geplaatst: 5 maart 2006 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb net een HD MP3 speler gekocht.\r\nCowon iAudio X5L.\r\nPrima ding.\r\nEen vriend van mij heeft Linux op zijn Ipod gezet.\r\nIk wil dat met Windows XP doen.\r\nIk heb dus van deze MP3 een NTFS partitie aangemaakt.\r\nAls ik dus de setup uitvoer en mappen geselecteerd etc. en de bestanden zijn gekopieerd dan start hij automatisch opnieuw op.\r\nMaar de aansluiting van mijn MP3 speler is USB en dat paktie niet vanuit het opstarten.\r\nWie weet hoe ik het via Windows kan doen of een andere oplossing zodat ik Windows XP op mijn MP3 Speler kan zetten?\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nGreetzz,\r\n\r\nDJ Bass-Master Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2006 Dat gaat dus nooit werken. Windows XP draait alléén op een x86 compatible processor (Een Pentium, Celeron, Athlon, Sempron, Opteron...), en die zit niet in een MP3-speler. De enige reden dat je vriend Linux op een iPod heeft staan is omdat Linux wél kan werken op andere processoren. Er zijn een hoop Linux-enthousiastelingen op het internet, die een versie van Linux speciaal voor de iPod hebben gemaakt. Dat kan, omdat Linux Open-Source is, en dus door iedereen mag worden aangepast.\r\nWindows, daarentegen, is géén Open-Source. Dat betekent dat niemand Windows aan kan passen zodat het - bijvoorbeeld - op een iPod kan draaien, behalve Microsoft zélf. Trouwens, je kunt Windows XP wel installeren op een MP3 (Windows behandeld zo\'n geval als een doodnormale externe harde schijf) maar het gaat natuurlijk nooit opstarten.\r\nEn dat niet alleen, ik geloof ook niet dat je MP3-speler aan de systeemeisen voldoet (minimaal 500MHz processor, 128 MB RAM, 800x600 VGA-kaart, toetsenbord, muis, dat soort dingen).\r\n\r\nKortom, leuk bedacht, maar je krijgt Windows XP nooit draaiend op een MP3-speler. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2006 Oki, dankje.\r\nNog 1 vraag: is Linux alleen voor Ipod?\r\nOf kan ik hem ook op mijn MP3 doen als hij FAT32 is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2006 Linux kan in principe overal op werken. Da\'s een beetje een sport in de Linux-community, om Linux op de minst voor de hand liggende hardware aan de praat te krijgen. Linux draait ook al op de Game Boy Advance en de Nintendo DS, en ik geloof op de PSP ook al. Punt is alleen dat je dus een versie moet hebben (of zelf compileren) die op jouw MP3 kan draaien. Misschien dat je op het Linux-forum meer te weten kan komen, en anders kun je eens gaan zoeken naar toegewijde Linux-forums. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen