Ga naar inhoud

pc formatteren

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk wil mijn pc opnieuw formatteren maar het lukt niet, ik heb xp pro maar doordat service pack 2 erop staat zegt ie dat de versie op mijn pc nieuwer is als mijn cd.\r\nMIjn diskette station doet het niet, en ik krijg hem ook niet vanaf cdrom opgestart. Ik heb mijn bios al aangepast maar toch leest hij mijn cdrom niet. +o( \r\nService pack 2 verwijderen lukt ook al niet, wie kan mij ff helpen.\r\n\r\nThanks
Link naar reactie
Als je nu eens meld hoe je het gedaan hebt, dan kunnen wij je misschien verder helpen.\r\nJe moet altijd in de bios aangeven dat de computer vanaf de Cd-rom/ dvd moet opstarten, dan doe je de Cd-rom er in en start de computer op nieuw op, als het goed is komt er een melding met de vraag of je de computer wil opstarten vanaf de Cd-rom, druk dan op een willekeurige toets, volg dan de aanwijzingen, dan zal het wel goed komen.\r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
[quote=Esbosje30]Ik heb in mijn bios mijn cd-rom op 1 staan, maar toch start hij daar niet van op.\r\nIk heb sp2 erop staan door mijn automatische updates van windows, en daardoor is mijn huidige versie nieuwer dan mijn cd en dus lukt het niet vanaf mijn cd-rom.\r\n\r\ngr. Esbosje30[/quote]\r\n\r\n[b]Dan heb ik het idee, dat de Windows versie die je gebruikt, niet in orde is, Sp2 heeft daar geen invloed op.[/b]
Link naar reactie
[quote=Esbosje30]Ik heb in mijn bios mijn cd-rom op 1 staan, maar toch start hij daar niet van op.\r\nIk heb sp2 erop staan door mijn automatische updates van windows, en daardoor is mijn huidige versie nieuwer dan mijn cd en dus lukt het niet vanaf mijn cd-rom.\r\n\r\ngr. Esbosje30[/quote]\r\nJe zult toch moeten zien op te starten vanaf de xp-cd.\r\n\r\nAls je onder windows de xp-cd erin legt, met het idee te gaan herinstalleren, krijg je inderdaad een melding dat je huidige versie nieuwer is.
Link naar reactie
Ik heb 2 vragen vor we verder gaan. \r\n1 Hoeveel CD-roms of DVD stations heb je in je pc zitten. Want als je in de BIOS aangeeft dat je CD-rom als eerste is waarvan deze boot. Is dat nog wel bepalend welke CD-rom er als master staat of op de IDE staat aangesloten van je opstart Hard Disc. Dus C:\\.\r\n\r\n2. je kunt wel een opstartdiskette gebruiken en daarmee de partitie gaan wissen onder een Dos scherm, D.M.V. Fdisk. Maar als je schijf ingesteld was op NTFS dan zullen hier veel fouten worden aangegeven. En kan je deze alleen herstellen d.m.v. of een volledige DOS 6.22 versie of een Windows schijf die daadwerkelijk boot. \r\nAls dat laatste niet het geval is en je hebt via een diskette je schijf gewist kan je geen Bootschijf van Windows er in doen. \r\n\r\nDus ik zou zeggen check eerst optie 1. \r\n\r\nAls dat niet werkt dan zou ik toch eens ernstige blik werpen in je BIOS. Zet hem anders eens op \"Load default settings\" \r\nkijk dan of het wat uit haalt.
Link naar reactie
[quote=Esbosje30]Ik heb 1 dvd-rom en een rewritable disk!!\r\nWat doet dat \" load default settings\" precies???\r\n\r\nMijn c schijf is idd NFTS, dus optie 2 valt dan af denk ik!!!![/quote]\r\n\r\nLoad default settings in je bios, maakt je bios weer zoals hij uit de winkel komt. Waarmee je dus de optie boot van CD-rom weer standaard maakt. Dus dan word het automatisch dat hij eerst gaat zoeken op de A schijf, dan de CD-rom en dan naar de harddisk. C:\\
Link naar reactie
zo is mijn bios ingedeeld:\r\nPrimary IDE master - Maxtor 6E040L0\r\nPrimary IDE slave - maxtor 6E030L0\r\nSecondary IDE master - nec cd-rw nr9300A\r\nSecondary IDE slave DVD-rom\r\n\r\n1st: floppy\r\n2nd: IDE-0 maxtor 6E040L0\r\n3rd: cd/dvd - NEC cd-rw nr9300A\r\n\r\nMoet ik hier nu iets aan veranderen om hem van cd op te laten starten???
Link naar reactie
[quote=Esbosje30]zo is mijn bios ingedeeld:\r\nPrimary IDE master - Maxtor 6E040L0\r\nPrimary IDE slave - maxtor 6E030L0\r\nSecondary IDE master - nec cd-rw nr9300A\r\nSecondary IDE slave DVD-rom\r\n\r\n1st: floppy\r\n2nd: IDE-0 maxtor 6E040L0\r\n3rd: cd/dvd - NEC cd-rw nr9300A\r\n\r\nMoet ik hier nu iets aan veranderen om hem van cd op te laten starten???[/quote]\r\n\r\n[color=red][b]3rd: moet als 1st: ingesteld worden,[/color] \r\n.\r\n[color=blue]Je hebt mij dus een foutief antwoord gegeven, vandaar ook mij uitspraak, dat het de originele Cd moet zijn.[/b][/color]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...