Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2006 Delen Geplaatst: 4 maart 2006 Hallo,\r\n\r\nIk heb een vraagje...Nog steeds problemen met mn adsl verbinding, adsl lampje op Speedtouch usb modem begint te knipperen en verbinding valt dus weg. En het komt steeds vaker voor dat bij het opstarten van pc het lampje helemaal niet meer wil branden maar alleen maar knippert.\r\nHet iccoontje van het modem op taakbalk zegt dan; adsl lijn wordt geintiliaseerd.\r\nIk heb alles al rechtstreeks op de buitenlijn aangesloten maar zonder resultaat, soms kan ik gewoon probleemloos urenlang online en soms is het echt een ramp.\r\nWat me opvalt is dat wanneer ik mijn draagbare telefoon van kpn indruk, gewoon de toets indruk zonder iemand te bellen, en ik wacht even, dan hoor ik dus de kiestoon met een beetje gekraak, daarna komt de pieptoon weer maar die is veel harder, en dan daarna (duurt even) begint mijn adsl lampje op het modem weer te branden en kan ik weer verbinding maken :-S \r\nErg vaag... en niemand gelooft het.\r\nJe zou zeggen dat er misschien binnen iets niet goed zit, maar als ik dus het hele zaakje rechtstreeks op de buitenlijn aansluit en alle foons loskoppel dan heb ik hetzelfde probleem, en dan zit er alleen een snoertje op de wandcontactdoos van 50cm die naar het modem loopt, want verder zit er helemaal niets op aangesloten.\r\nDus het is mij een raadsel...\r\nKpn heeft de lijnen al doorgemeten en die zijn goed, ik heb ook een andere pc geprobeerd, helpt ook niet... een raadsel... :-( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 heb je het wel zo\r\n\r\nhoofdaansluitpunt -- splitter --telefoon(s)\r\n. . . . . . . . . . . . . . . . . .\\ modem\r\n\r\nen niet een telefoon tussen hoofdaansluitpunt en splitter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 [quote=sjouwer]heb je het wel zo\r\n\r\nhoofdaansluitpunt -- splitter --telefoon(s)\r\n. . . . . . . . . . . . . . . . . .\\ modem\r\n\r\nen niet een telefoon tussen hoofdaansluitpunt en splitter[/quote]\r\n\r\nNee hoor, ik heb gewoon een splitter op de hoofdaansluiting (wandcontactdoos), zelfs een nieuwe splitter gekocht... en daarop heel netjes de adsl lijn en de telefoonlijn aangesloten, alles zit achter de splitter, en ik heb 4 jaar geen problemen gehad, alleen nu de laatste 3 weken... Ook als ik gewoon de pc rechtstreeks op de buitenlijn aansluit is er niet altijd een stabiele verbinding, en vaak helemaal geen verbinding, en dan is al het andere wat is huis zit, telefoons, kabels etc dus losgekoppeld, want de wandcontactdoos is gewoon zo\'n ronde doos met 4 ingangen waar zo\'n telefoonstekker met 4 pinnen ingaat, en onder in die telefoonstekker wordt dus de uitgang/stekker van de splitter vastgeklikt (zo\'n klein doorzichtig stekkertje is dat die ook standaard aan de uitgang van m\'n adsl en telefoon kabels zit), alles heeft altijd perfect gewerkt, alleen de telefoon kraakt soms als een gek, maar Kpn heeft zelf alles aangelegd en alles zit goed zegt men.\r\nMaar ik vind het zo vaag dat als ik de telefoon inschakel dat dan de adsl lijn wordt geactiveerd, terwijl als alles rechtstreeks op de buitenlijn zit het probleem er nog steeds is, maar dan kan ik de telefoon niet inschakelen want die is dan natuurlijk even afgesloten... (N) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 mmm zou je bijna denken dat iemand gebruik maakt van je telefoonlijn...heb je lekkere buren? is je telefoonrekening nog normaal? Ik heb geen ervaring met de invloed op adsl, maar wel een keer meegemaakt dat de lijn werd misbruikt (dus al voordat \'t je huis binnenkomt) en zou me kunnen voorstellen dat dat het effect geeft als wat sjouwer aangeeft, maar goed, technisch ben ik niet dus misschien is het wel onzin wat ik nu fantaseer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 [quote=dcl]mmm zou je bijna denken dat iemand gebruik maakt van je telefoonlijn...heb je lekkere buren? is je telefoonrekening nog normaal? Ik heb geen ervaring met de invloed op adsl, maar wel een keer meegemaakt dat de lijn werd misbruikt (dus al voordat \'t je huis binnenkomt) en zou me kunnen voorstellen dat dat het effect geeft als wat sjouwer aangeeft, maar goed, technisch ben ik niet dus misschien is het wel onzin wat ik nu fantaseer.[/quote]\r\n\r\nNou, het is een 2 onder 1 kap woning, buurvrouw is 85 ofzo :mrgreen: en rekening is normaal, gespecificeerd...\r\nIk denk dat niemand het antwoord weet... KPN lulletjes snappen het zelfs niet...\r\nVanaf gisteren ruim 24 uur onafgebroken online (komt niet vaak voor hoor), en nu opeens begint adsl lampje weer te knipperen, en valt de verbinding weg, even draagbare foon ingedrukt, effe wachten en hoppa, adsl lampje gaat weer branden... valt nog wel paar keer uit daarna maar is de enige mogelijkheid om weer online te komen...\r\nNogmaals; het blijft vaag dat als alles los zit en de pc rechtstreeks op de buitenlijn zit de verbinding ook vaak wegvalt... echt crazy allemaal... :-S Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2006 Marchel pas je titel aan ander sluit ik de vraag af!\r\nVolgens mij kom jij hier ook al wat langer als vandaag dus zou je ook beter moeten weten! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2006 [quote=Modje]Marchel pas je titel aan ander sluit ik de vraag af!\r\nVolgens mij kom jij hier ook al wat langer als vandaag dus zou je ook beter moeten weten![/quote]\r\n\r\nOkay Modje, gedaan, ik neem aan dat het nu goed is?\r\nEn misschien weet jij een antwoord op mijn vraag... :-P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 [quote=Marchel][quote=Modje]Marchel pas je titel aan ander sluit ik de vraag af!\r\nVolgens mij kom jij hier ook al wat langer als vandaag dus zou je ook beter moeten weten![/quote]\r\n\r\nOkay Modje, gedaan, ik neem aan dat het nu goed is?\r\nEn misschien weet jij een antwoord op mijn vraag... :-P[/quote]\r\n\r\nBegint er op te lijken, alleen het laatste deel \'wie kan helpen?\' kan weg. Dat je je vraag hier op het forum steld betekend al dat je hulp wilt. Heb je soms helemaal de huisregels niet gelezen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Het is een vreemd probleem, maar als je ook problemen hebt als het modem rechtstreeks op de buitenlijn zit aangesloten dan zijn er eigenlijk maar een paar mogelijkheden lijkt me.\r\nJe modem is niet goed.\r\nJe stekkertje op de buitenlijn is niet goed (corrosie op de contacten misschien)\r\nOf er is een extern probleem waar jij niets aan kan doen.\r\n\r\nIk had zelf een tijd terug het probleem dat ik maar sporadisch contact had met internet. Als ik verbinding had, dan was het gigantisch traag en op een gegeven moment was het alleen nog mogelijk om met mijn oude USB modem contact te krijgen. Alle verbindingen in huis nagelopen, nieuw router gekocht, ook rechtstreeks op de buitenlijn aangesloten. Resultaat: Niets..\r\nGebeld met de provider, die hebben het doorgegeven aan de KPN. Ik werd netjes door de KPN gebeld vervolgens, lijnen nagemeten, aantal tests uitgevoerd. Hier kwam uit dat de lijn gewoon goed was. De enige optie die toen nog resteerde was om een monteur langs te laten komen. Als zou blijken dat het probleem bij KPN zou liggen zou dat gratis zijn, zo niet, dan moesten wij betalen. Was een kleine gok, maar goed, op dat moment hadden we weinig keuze meer. Volgende ochtend door de monteur gebeld: Hij was (tegen de regels in) eerst even de centrale ingedoken in plaats dat hij bij ons langs was geweest, had een doorgebrande printplaat vervangen en het internet werkte weer prima..\r\n\r\nMoraal: Die lijntest van de KPN hoeft dus duidelijk niets te zeggen. :-P \r\nMijn tip: Als je er zeker van bent dat het probleem echt niet bij jij kan liggen, vraag dan een monteur aan, misschien dat die extern een probleem kan vinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Ik heb inmiddels ook al een nieuw modem gekocht, ik las zoveel problemen betreffende het Speedtouch USB modem dat ik nu een ethernet modem heb gekocht, LINKSYS. alles netjes aangesloten, en gelijk weer hetzelfde probleem; adsl lampje knippert meer dan dat hij het gewoon doet.\r\nDus modem is ook het probleem niet.\r\nHet blijft erg vaag... ik heb dit modem nog niet rechstreeks op de buitenlijn geprobeerd, maar het lijkt me sterk dat dit modem het wel rechtstreeks op de buitenlijn doet terwijl dat USB modem het niet deed, want het adsl lampje op dit modem knippert ook bijna constant.\r\nIk heb stekkertjes en contactjes ook al vervangen, er zit bij me modem wel een standaard kant en klaar snoer, misschien dat ik als laatste middel die eens rechtstreeks via mn modem naar de contactdoos kan laten lopen, maar dan moet ik dus weer alles naar beneden verhuizen, maar dat is mn laatste kans denk ik.\r\nDe telefoon kraakt ook als een gek als ik adsl verbinding heb, maar als ik dezelfde telefoon rechtstreeks op de buitenlijn aansluit doet ie het prima zonder gekraak... Ik kom er echt niet meer uit.\r\nHet lijkt wel of er iets met elkaar in conflict is op een of andere manier. Ik heb hier in huis 3 wandcontactdozen, aangelegd door KPN, al jaren geleden, omdat we de foons op andere plekken wilden hebben. En ik heb gewoon de afgelopen 4 jaar zonder problemen kunnen internetten en bellen.\r\nWe hebben ook een extra bel laten maken, al jaren geleden ook, KPN heeft toen vanuit de 2e wandcontactdoos een snoer getrokken naar de keuken, en daar een bel gemonteerd, die luid is en zodoende buiten hoorbaar is. Soms hoor ik gewoon een PING geluid, alsof er iemand aan de telefoon zit maar er zit dus niemand aan, eerst dacht ik dat er dan op zo\'n moment in de centrale iets werd gedaan maar dat schijnt ook niet te kunnen zegt men.\r\nAl met al, het is vreemd en ik heb het vermoeden dat er binnen iets niet goed zit, maar dat verklaart dan weer niet waarom het 4 jaar lang goed heeft gewerkt en waarom als alles los is gekoppeld en mijn pc rechtstreeks op de buitenlijn zit het probleem zich nog voordoet...\r\nIk heb gewoon een splitter op het isra punt zitten, en vanuit die splitter gaat er een adls kabel rechtstreeks naar mijn modem, en de andere kabel, is dus de telefoon kabel, die gaat een 2e wandcontactdoos in en vanuitdaar een 3e in, maar alles zit achter de splitter en is door KPN zelf gedaan... :-S\r\nIk heb nog wel van die ouderwetse ronde wandcontactdozen, met 4 van die gaten erin. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Vanuit de splitter rechtstreeks naar het modem is goed.\r\nVanuit de andere poort naar de telefoon is ook goed, die moet je dan ook alleen voor telefoon gebruiken.\r\n\r\nMaar je schrijft dat je dan gekraak hebt.\r\nAls ik het zo lees kunnen er 3 dingen aan de hand zijn.\r\n1.) Telefoon en modem kabel in de splitter zitten verkeerd om.\r\n2.) Splitter is defect.\r\n3.) KPN heeft iets fout gedaan bij de aansluiting of in de centrale.\r\n\r\nIk gok op 2. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 [quote=BlackTiger]Vanuit de splitter rechtstreeks naar het modem is goed.\r\nVanuit de andere poort naar de telefoon is ook goed, die moet je dan ook alleen voor telefoon gebruiken.\r\n\r\nMaar je schrijft dat je dan gekraak hebt.\r\nAls ik het zo lees kunnen er 3 dingen aan de hand zijn.\r\n1.) Telefoon en modem kabel in de splitter zitten verkeerd om.\r\n2.) Splitter is defect.\r\n3.) KPN heeft iets fout gedaan bij de aansluiting of in de centrale.\r\n\r\nIk gok op 2.[/quote]\r\n\r\nZoals ik al hieronder schrijf heb ik al een nieuwe splitter gekocht...\r\nEn de kabels zitten echt goed, anders zou ik ook niet soms uren achter elkaar zonder problemen online kunnen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Dan misschien toch een storing op de lijn of in de centrale.\r\nAls het lampje gaat knipperen (als ik alles op de juiste manier gelezen en geinterpreteerd heb), dan valt de linesync weg en dat mag niet gebeuren.\r\nHeb je al eens KPN storingsdienst gebeld of ze de lijn eens willen doormeten?\r\nWant het modem rechtstreeks op de buitenlijn proberen is feitelijk niet goed, daar is die splitter net voor. En met splitter geruis en/of gekraak krijgen op de lijn is ook niet goed.\r\nVandaar dat ik aan de splitter dacht, maar als die ook al vernieuwd is en het probleem blijft, vermoed ik toch dat het probleem niet binnen zit maar op de lijn zelf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 [quote]Heb je al eens KPN storingsdienst gebeld of ze de lijn eens willen doormeten? [/quote]\r\n[quote]Kpn heeft de lijnen al doorgemeten en die zijn goed[/quote]\r\nDat was al gedaan. :-P \r\nMaar zoals ik al zei: Het resultaat van het doormeten van de lijn en een aantal extra tests hoeft dus helemaal niets, noppes, nada te zeggen. :-) \r\nBij mij was het ook goed, en toch was er in de centrale iets mis.\r\n\r\nVerder is het aansluiten van het modem op de buitenlijn geen ramp als je moet weten of de splitter soms niet goed is. (Sterker nog, voor die lijntest moest het modem zelfs rechtstreeks op de buitenlijn, de splitter mocht er helemaal niet tussen zitten)\r\nHet modem laat het telefoonsignaal links liggen, het doet er helemaal niets mee. Voor een permanente opstellingen is het natuurlijk niet verstandig, in verband met mogelijke storing van je signaal, maar daar hebben we het nu niet over. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 Nou... voor de zoveelste keer KNP en Tele2 gebeld... wat een lui zijn dat zeg :-S \r\nKPN wil alleen een monteur sturen inderdaad, maar volgens mij komt die uit Afghanistan ofzo want de kosten zijn belachelijk hoog en dan nog afwachten wat er uit komt als er zo\'n knakker bezig is.\r\nTele2 denkt dat mijn adsl signaal op een of andere manier niet meer sterk genoeg is, ook omdat wanneer ik de foon erbij inschakel de verbinding wel tot stand komt.\r\nDan trekt het ene signaal het ander mee denkt men, dacht ik dus ook al.... maar hoe komt het en wat kan men er aan doen?\r\nAls ik mijn modem rechstreeks op de buitenlijn doe kom ik nu helemaal niet meer online, als ik de telefoon alleen rechtstreeks op de buitenlijn doe kan ik gewoon perfect bellen zonder gekraak.\r\nAls ik online ben en ik gebruik mn foon is het een en al gekraak.\r\nTele2 heeft nu de 3e lijn ingeschakeld (hoeveel lijnen hebben ze daar wel niet), ik moet wachten met zelf een KPN monteur te bestellen want de managers van Tele2 gaan nu contact opnemen met de managers van KPN (pff het woord manager alleen al..., maar binnen 96 uur word ik teruggebeld, en men gaat ook de wijkcentrale in als het goed is, of Tele2 of KPN dat gaat doen is me een raadsel maar ik zie wel wat het uithaalt... verwacht er niet zoveel van, maar ja...\r\n\r\nAls iemand nog suggesties heeft... graag :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 Dus als we even alles op een rijtje zetten:\r\n\r\n- rechtstreeks op de buitenlijn aangesloten maar zonder resultaat\r\n- Kpn heeft de lijnen al doorgemeten en die zijn goed\r\n- andere pc geprobeerd\r\n- nieuwe splitter gekocht\r\n- een nieuw modem gekocht\r\n- stekkertjes en contactjes ook al vervangen\r\n- Splitter zit op het ISRA-punt en is goed aangesloten\r\n\r\n[code]adsl wordt geactiveerd op het moment dat telefoon wordt ingeschakeld[/code]\r\nDit klopt dus ook niet. Er moet iets niet goed in de bekabeling zitten, hetzij bij jouw, hetzij bij de KPN.\r\n\r\nVolgens mij kunnen het nog maar een paar dingen zijn:\r\n- Telefoonlijn van het wijkkastje naar jouw huis is op de verkeerde manier aangesloten in het wijkkastje.\r\n- Je geeft aan dat je de stekkertjes en contactjes ook al vervangen hebt... Ook de telefoonkabel zelf?\r\n- KPN liegen dat ze barsten, dat de verbinding tussen KPN en jouw huis goed is. *-) \r\n[/list] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 [quote]Volgens mij kunnen het nog maar een paar dingen zijn: \r\n- Telefoonlijn van het wijkkastje naar jouw huis is op de verkeerde manier aangesloten in het wijkkastje. \r\n- Je geeft aan dat je de stekkertjes en contactjes ook al vervangen hebt... Ook de telefoonkabel zelf? \r\n- KPN liegen dat ze barsten, dat de verbinding tussen KPN en jouw huis goed is. \r\n[/quote]\r\n- hun centrale is gaar.. :mrgreen: \r\n\r\n@marchel, dat zal dan de KPN zijn die de wijkcentrale ingaat, aangezien Tele2 alleen maar gebruik mag maken van het netwerk, de kabels/centrale zijn van KPN.\r\n\r\nIs het niet heerlijk, 1e, 2e en 3e lijnen en dat nog eens 2x aangezien je met 2 partijen te maken hebt? :-P \r\nGeloof me: Helpdesks hebben doorgaans zelf hulp nodig. :-( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 Telefoonkabel is gewoonweg zelf niet te vervangen omdat die dus een 2e en 3e wandcontactdoos ingaat, en ik ga daar zelf maar niet aanzitten.\r\nHet blijft voor mij gewoon een raadsel waarom de adsl rechtstreeks op de buitenlijn zo goed als niet werkt, en de telefoon wel.\r\nEn ik ben niet zo technisch, maar ik zou dan denken dat de telefoon (of welke bekabeling dan ook) in huis er totaal niets mee te maken heeft.\r\nMaarja, als de splitter er gewoon netjes tussen zit met de telefoon en adsl kabel erin kom ik alleen online als ik de telefoon indruk.\r\nNogmaals; dan hoor ik enorm gekraak en de kiestoon, als de pieptoon weer begint is het geluid veel harder en kan ik dus adsl vebinding maken.\r\nHet verhaal heeft gewoon 2 kanten, en volgens mij kan het alleen zo zijn dat het adsl signaal wat mij huis binnenkomt niet meer sterk genoeg is door een of andere reden, en als het telefoon signaal erbij komt dat die het adsl signaal dan versterkt ofzo, maar het blijft vaag. (N)\r\nIk heb jaren geen problemen gehad... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 [quote]Het blijft voor mij gewoon een raadsel waarom de adsl rechtstreeks op de buitenlijn zo goed als niet werkt, en de telefoon wel[/quote]\r\nDaarom zou het dus goed kunnen dat de telefoonkabel niet goed is. Een telefoonkabel bevat meerdere draadjes een daarvan is voor de telefoon en een ander draadje voor de adsl. Het zou kunnen dat het ene draadje wel goed is, maar het andere draadje niet. Niet heel erg waarschijnlijk, maar de telefoonkabel even vervangen door een andere is het proberen waard. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 [quote=Darude1234][quote]Het blijft voor mij gewoon een raadsel waarom de adsl rechtstreeks op de buitenlijn zo goed als niet werkt, en de telefoon wel[/quote]\r\nDaarom zou het dus goed kunnen dat de telefoonkabel niet goed is. Een telefoonkabel bevat meerdere draadjes een daarvan is voor de telefoon en een ander draadje voor de adsl. Het zou kunnen dat het ene draadje wel goed is, maar het andere draadje niet. Niet heel erg waarschijnlijk, maar de telefoonkabel even vervangen door een andere is het proberen waard.[/quote]\r\n\r\n :-S Mijn telefoonkabel heeft toch niets te maken met mijn adsl?\r\nHet zijn 2 aparte kabels... of zeg ik nu iets heel stoms?\r\nIk heb gewoon 2 kabels lopen binnen, eentje voor de telefoon en de ander naar boven mn modem in.\r\nIk had bij mn nieuwe modem een standaard kant en klaar snoer zitten, van een meter lang, die heb ik gewoon netjes rechtstreeks en alleen op de buitenlijn aangesloten, het nieuwe modem in, dus niets te maken met telefoonkabel want die was helemaal los en dus afgesloten, en dan nog hetzelfde probleem, adsl lampje blijft knipperen.\r\nIk kan dus niet het verband leggen dat dat iets te maken kan hebben met de telefoonkabel die dan helemaal los ligt gekoppeld...\r\nEn nogmaals; de telefoonkabel gaat onderweg 2 wandcontactdozen in dus dat is niet makkelijk zelf te vervangen...\r\n\r\nHet blijft vaag; ik starte vanavond mijn computer op, ik had gewoon weer de splitter op de buitenlijn gedaan en weer de telefoon kabel en adsl kabel in de splitter gedaan zoals het hoort, en toen was er hier in huis iemand aan het bellen met de telefoon, en dan weet ik gewoon dat ik DAN wel online kan, en het was weer waar, sindsdien ben ik alweer paar uur online... (wel krakende foon...) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen