Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2006 Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Ik heb vanmiddag mijn nieuwe laptop aangesloten via een draadloze router op internet. Wonder boven wonder is me dat zelf gelukt en werkt de internetverbinding op de laptop en op mijn vaste pc. Nu zit ik alleen met het volgende, wat ik gehoord heb moet je je draadloze verbinding beveiligen voor meelifters. Nu heb ik geen enkel idee hoe ik dit moet doen. Wie kan me hiermee helpen. Ik zou ook graag een soort van netwerkje willen maken tussen de 2 pc\'s hoe moet ik dit doen? en kan ik dan ook printen op de printer die is aangesloten op de vaste pc?\r\n\r\nWat een vragen he, ik hoop dat iemand me kan helpen. \r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nGroeten Wendy Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Meestal staat er in de beschrijving van de router wel het 1 en ander over het beveiligen van je netwerk.\r\nIk heb zelf een draadloze router van belkin en daar heb ik ook een draadloos beveiligde verbinding op met me laptop en werkt naar volle tevredenheid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Is het een Belkin wireless router? Ga dan met je browser naar [url]http://192.168.2.1/ [/url], vervolgens naar \"security\" (onder wireless) en dan evt. je wachtwoord invullen (heb je die niet? dan aanmaken!). Selecteer bij scurity mode het liefste WPA, support draadloos netwerkkaart dit niet? dan web-encryptie gebruiken. Vul een wachtwoord in en klaar, router wordt herstart.nu vind je lapper waarschijnlijk een beveiligd draadloos netwerk, ff je sleutel (wachtwoord) ingeven en BEVEILIGD netwerken maar! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2006 Even tussendoor )of achteraf. Ik ben gegaan naar 192. enz maar moet daar een wachtwoord en inlog opgeven. Ik heb echter geen idee welke dat zijn. Wat nu?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2006 de eerste wachtwoord en inlognaam is meestal niks (enter / return toets een tik geven)\r\n\r\nsoms kan het beide admin wezen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2006 probeer eens als login:admin en ww: 0000 of 1234 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2006 Kan ook nog zijn login: niks invullen en wachtwoord: admin. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen