Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2006 Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Hallo helden, \r\n\r\nMijn computer heeft denk ik vogelgriep... \r\nSinds enige weken laat mijn computer (p4 1,7 ghz) mij namelijk behoorlijk in de steek.\r\nBij het opstarten zegt die al gelijk \"CPU unworkable, has been changed\"\r\nOok zegt die dat mijn snelheid 100 MHZ is. Terwijl die toch echt 133 MHZ is... Maarrrrr...\r\n\r\nVerder zijn er nog wat vage klachten\r\n\r\n1. Het scherm valt soms uit na het eerste windowsscherm. \r\n2. Het scherm valt sinds vandaag ook uit als windows het al doet. (na 5 minuten bv)\r\nBijvoorbeeld bij het schrijven van dit bericht....Ik krijg hem dan ook niet meer aan.. Het enige dat helpt is een reset van de computer.\r\n3. Maar hij doet dat ook weer dagen, soms weken helemaal niet, dan doet die het redelijk goed. Met uitzondering van de \"CPU unworkable\" melding en het lange opstarten van Windows XP\r\n3.Het opstarten van Windows duurt sowieso een eeuwigheid..\r\n4. Afentoe doet mijn toetsenbord het ook niet.... (even pielen, opstarten tig keer, en dan doet die het weer! \r\n5. Heel afentoe start die goed op, met de juiste snelheid (133 mhz)\r\n6. Ik wordt er heeeeel moe van want ik weet niet wat het is..\r\n7. HELP! \r\n\r\nAlvast bedankt, \r\n\r\nSimon Lang Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Hoe lang is de computer in gebruik geweest zonder schoonmaakbeurt? Ik doe dat 2x per jaar.\r\nWellicht kans dat er stof zich heeft opgezameld in/onder ventilator van de CPU, vooral boven op het koelblok vlak onder de ventilator.\r\nZeldzamer: CPU niet stevig vast en daardoor de koelpasta bedorven.\r\nReeds in opstart kunnen temperaturen snel oplopen.\r\nMaar symptomen die ik dan eerder zou verwachten zijn \"bevriezen\" van beeld en plotseling uitschakelen of herstarten.\r\n\r\nMet gratis progs zoals Speedfan en Everest kun je o.a temperaturen bekijken.\r\n\r\nCPU (TIJDENS zwaar werk zoals games of giga-copiëren) beneden 50GrC proberen te houden en overige (mobo, schijven) beneden 40 of nog liever 30.\r\n\r\nEen andere mogelijkheid is, dat er 1 van de voedingsspanningen \"aarzelt\" in de opstart. Heel moeilijk uit te vinden, het beste/snelste werkt een proef met een onverdachte voeding.\r\n\r\nOok de voeding kan trouwens volgezogen zitten met stof dus die gaat bij mij ook 2x per jaar open.\r\n\r\nMijn compu staat gemiddeld meer dan 10 uren per etmaal werkend; was dat maar 1 uur dan zou ik 2x per 10 jaar de boel opengooien ...\r\n\r\n:)\r\n\r\nNog wat anders: heb je wel anti-spyware aan boord? HitmanPro raad ik af maar (gratis) Spybot en Adware-SE heb je beslist nodig. Vaak update-knop indrukken en daarna naar Veilige Modus om het meest effectvol te scannen en vernietigen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 [quote]Bij het opstarten zegt die al gelijk \"CPU unworkable, has been changed\" \r\nOok zegt die dat mijn snelheid 100 MHZ is. Terwijl die toch echt 133 MHZ is... Maarrrrr...[/quote]\r\nKan er op duiden dat de batterij op het moederbord aan vervanging toe is.\r\nJe kunt wel opstarten zonder batterij,maar omdat dan de instellingen niet kunnen worden \"vastgehouden\" moet je die telkens opnieuw invoeren.\r\nAan een te hoge temperatuur van de CPU denk ik niet zo gauw,omdat het direct bij het opstarten gebeurd en dan is van echte belasting nog geen sprake dacht ik.\r\n\r\nDe storingen met het toetsenbord en de monitor,zou je kunnen testen door er andere voor in de plaats te zetten.\r\nNiet iedereen heeft er daar meerdere van natuurlijk,maar misschien kun je even iets lenen als dat nodig is,een toetsenbord moet toch te doen zijn lijkt mij.\r\n\r\nT.a.v. de monitor,het probleem kan ook nog/mede veroorzaakt worden door de videokaart.\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen