Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2006 Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Hallo. \r\nMijn internetbrowser is Opera 9.00.(XP) Nu heb ik de spraakfunctie geinstalleerd maarre ... hoe werkt het en wat kan je er nu eigenlijk mee? *-) Kan iemand dat kort uitleggen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 [quote=Drentsig]Hallo. \r\nMijn internetbrowser is Opera 9.00.(XP) Nu heb ik de spraakfunctie geinstalleerd maarre ... hoe werkt het en wat kan je er nu eigenlijk mee? *-) Kan iemand dat kort uitleggen.[/quote]\r\n\r\n\r\nGewoon selecteren en dan rechtermuisknop en dan voorlezen. Dan hoor je iemand in het nedengels praten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Klopt hij zegt steeds: \"Sorry i did not understand\". \r\nHoe maak ik dat ie me wel snapt dan?\r\nKun je het ook veranderen in een vrouwenstem ;-) ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 extra \r\nvoorkeuren \r\nspraak\r\ngeslacht vrouwelijk\r\n\r\ntekst selecteren rechter muisknop en dan voorlezen moet toch echt werken hoor bij mij tenminste wel.\r\nop spraak drukken geeft dat ie ut niet begrijpt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 Houd er wel rekening mee dat Opera 9 nog steeds een beta product is. Als je problemen hebt, kijk dan even in het beta forum van Opera of je probleem is opgelost met een nieuwe weekly build. Blijf je tegen problemen aanlopen kan je daar ook even je probleem posten om te zien of er meer mensen hier tegenaan lopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 oke ... k heb (tot nu toe) geen problemen .. zou gewoon graag willen weten wat je er mee kan. En hoe het werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2006 oke ben er achter: in een webpagina; tekst selecteren, rechtermuisknop, voorlezen. Klinkt leuk haha is mengeling van engels/nederlands. Hij doet goed z\'n best. :-S \r\nDat het ook vrouwelijk voorgelezen kan worden kan ik niet vinden bij de voorkeuren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2006 [quote=Drentsig]oke ben er achter: in een webpagina; tekst selecteren, rechtermuisknop, voorlezen. Klinkt leuk haha is mengeling van engels/nederlands. Hij doet goed z\'n best. :-S \r\nDat het ook vrouwelijk voorgelezen kan worden kan ik niet vinden bij de voorkeuren.[/quote]\r\n\r\nAls je \"vrouwelijk\" toch een keer vindt, dan wel kijken of er ook een extra keuze bij zit gillen J/N (N dus!).\r\n:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 [quote]Klopt hij zegt steeds: \"Sorry i did not understand\". \r\nHoe maak ik dat ie me wel snapt dan? [/quote]\r\nBen er vanochtend eindelijk achter gekomen wat je daar nou precies mee bedoelde. :-P\r\nIk dacht dat je het over de voorleesfunctie had, in plaats van de spraakbesturing.\r\nToch leuk, die spraakbesturing, alleen wel een vreemd gevoel om tegen je pc te praten.. :-$ \r\n\r\nMaar ach, eindelijk iemand die doet wat ik zeg. :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 [quote=Syntax Terror]\r\nToch leuk, die spraakbesturing, alleen wel een vreemd gevoel om tegen je pc te praten.. :-$ \r\n\r\nMaar ach, eindelijk iemand die doet wat ik zeg. :mrgreen:[/quote]\r\n\r\n... als ik me eenzaam voel klik ik op \"Spraak\" en ... pff (hij snapt me dan wel niet) maar er praat iemand terug. :roll: :lol: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Alleen nu op zoek naar die vrouwelijke stem, onder Tools->preferences->advanced->voice kan ik in ieder geval niets vinden. :-S :-P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 [quote]extra \r\nvoorkeuren \r\nspraak \r\ngeslacht vrouwelijk[/quote]\r\n\r\nInderdaad ik kan ook geen vrouwenstem vinden. Als we het vinden dan ook het verzoek van \"Willem1940\" meenemen ;-)\r\nVoordeel is dat ik bij een man meer geduld heb als ie me niet begrijpt, heb gelijk ruzie met vrouwen haha .. hebben we dat weer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 [quote=Syntax Terror]Houd er wel rekening mee dat Opera 9 nog steeds een beta product is. Als je problemen hebt, [u]kijk dan even in het beta forum van Opera[/u] of je probleem is opgelost met een nieuwe weekly build. Blijf je tegen problemen aanlopen kan je daar ook even je probleem posten om te zien of er meer mensen hier tegenaan lopen.[/quote]\r\n\r\nNet op dat forum gekeken .. is het wijsheid om steeds die updates te downloaden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 Ja en nee. In vergelijking met TP2 vond ik de laatste weekly build bijvoorbeeld een stukje sneller. Of het verstandig is kan je zien bij het lijstje met dingen die veranderd zijn en de known issues. Als daar bekende problemen tussen staan met dingen die je veel gebruikt in Opera, dan kan je beter even wachten.\r\n\r\nMijn tip: Installatiebestand van een versie die je bevalt bewaren. Als een nieuwere versie dan toch niet bevalt, kan je makkelijk weer terug gaan naar de oudere. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 (Y) Thanx Syntax voor je tip\r\n\r\n[quote]alleen wel een vreemd gevoel om tegen je pc te praten.. [/quote] --> dit doet het bij mij nog steeds niet, weet niet hoe ik het aan moet zetten. Ik dacht dat hij wel zou snappen als ik bijv. \"start\" zeg dat ie dan naar startpagina gaat oid. Doet ie mooi niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2006 Je zegt wel eerst \"Opera\" voor je commando toch? Anders gaat het niet werken. Kan je trouwens ook veranderen. Een van de standaard keuzes is \"Baby\".. Klinkt toch wel heel erg fout als je dat continu tegen je pc zegt.. :mrgreen:\r\n\r\n[img]http://www.syntax-terror.nl/Faqman/opvoice.png[/img] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2006 Nou hij doet het niet hoor. Is denk ik meer iets voor computerfreaks om dat te snappen ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2006 Zelf heb ik de spraakfunctie (nog) niet gedownload, maar wel heb ik denk ik een andere versie dan jullie.\r\nIk heb versie 8.52 (nederlands) en bij mij staan de volgende opties:\r\n(op dat tabblad \"advanced\" waarvan syntax terror een schermprintje laat zien)\r\n- geslacht\r\n-spreektoets\r\n-spreektoetsmodus\r\n\r\ndus waar jullie key to talk/scrolllock hebben, staat bij mij de optie geslacht.\r\nMisschien moet je eens proberen de nieuwste versie te downloaden (volgens mij is er net een nieuwere versie dan dit, en is dit de nieuwste vwb de nederlandse taal). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2006 klopt dcl .. ik heb versie 9.00 (nederlands) en idd in deze versie heb ik nog geen vrouwenstem weten te vinden.\r\nMaar ja of het nu een mannen- of vrouwenstem is, het is mij nog steeds niet duidelijk wat je met die spraakfunctie kan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2006 [quote]Misschien moet je eens proberen de nieuwste versie te downloaden (volgens mij is er net een nieuwere versie dan dit, en is dit de nieuwste vwb de nederlandse taal). [/quote]\r\nVersie 9 lijkt me toch een stuk nieuwer dan versie 8. :mrgreen:\r\nEn ik gebruik ook de nieuwste versie die te krijgen is. :-P\r\nMaar versie 9 is nog een beta versie, dus het kan heel goed dat sommige functies nog ontbreken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen