Ga naar inhoud

SP1.Cab Windows XP

Aanbevolen berichten

Probleemomschrijving:\r\n\r\nAcer Travelmate 521 TE met een nieuwe harde schijf. Ik wil windows XP Pro erop installeren. Dat lukt niet want dan krijg ik de volgende foutmelding;\r\n\r\n[i]The following value in the .SIS file used by Setup is corrupted or missing:\r\nValue 0 on the line in section (SourceDisksFiels) with key \'\'SP1.cab.\'\'\r\nSetup cannot continue. To quit setup, press F3.[/i] \r\n\r\nDus dan druk ik maar weer op F3. Die knop is ondertussen ook al aardig versleten!\r\n\r\nDe laptop start automatisch op in de dos-modus. Daar krijg ik de melding \'No valid CDROM device drivers selected\'. Ik kom vanuit Dos dus niet bij mijn cdrom maar wel als ik de installatie doorloop van XP Pro. Het betreft hier niet helemaal een heel erg originele cd-rom. C:/> dir levert het volgende op; command.com, dos, mscdex.exe en autoexec.bat. \r\n\r\nIk heb ook al geprobeerd om het text-syf van de XP Pro cd te halen en op de eerste installatiediskette (van de 6) te zetten maar dat schiet ook niks op. Zie hieronder;\r\n[i]\r\nIf you then copy the installation area to a CD-ROM and boot from the regular installation disks, you might receive the following error message:\r\n\r\nThe following value in the .SIF file used by setup is corrupted or missing:\r\nValue \'0\' on the line in section [SourceDiskFiles] with key \"SP1.CAB\".\r\n\r\nTo resolve the problem, copy txtsetup.sif from the I386 folder on the CD-ROM to the first of the four installation disks. Doing so should let you proceed with the installation.[/i]\r\n\r\nVraag:\r\nHoe zorg ik er voor dat ik de installatie van XP wel goed doorloop?\r\n\r\nM.vr.gr.\r\nIemand die bijna zun laptop de neeuw inkiepert! Grrrrrrrrrrrr!
Link naar reactie
Ik denk zelf dat de installatie van windows XP niet eens volledig op de cdrom staat, in zo\'n geval zal je altijd tegen die foutmelding aan blijven lopen.\r\n\r\nraar probleem 1: vreemd dat een laptop niet direct de cdrom speler van zichzelf ziet. dit zou wel zo horen te zijn. in de bios aanzetten dat je van cdrom wil starten helpt dus niet?\r\ndan gaan we over naar oplossing van probleem 1:\r\ninderdaad een bootdisk maken waarmee je de laptop start en daarmee de stuurprogramma\'s voor de cdrom speler laadt.\r\n\r\nmogelijke oplossing voor de foutmelding: \r\nneem een originele windows XP cdrom. wel een van hetzelfde type als waarvan jij zelf al een key hebt, dan kan je je eigen key gebruiken op die cdrom. dus windows XP home service pack 2 key vereist dus ook een windows XP home service pack 2 cd, en dezelfde taal ;).\r\n\r\nsucces!\r\ngroetjes\r\nTim
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het duurde even voordat ik een andere XP PRO NL CD-rom heb kunnen regelen, maar dan heb je ook wat.\r\n\r\nDeze versie van Windows XP met Service Pack 2 start gewoon automatisch op vanaf de CD, de installatie is dan nog gewoon een kwestie van op \'\'Enter\'\' drukken!\r\n\r\nProbleem is dus opgelost, ik wil iedereen super bedanken die er over heeft meegedacht! XP draait als een tolletje op mijn laptop!\r\n (Y) \r\n\r\nM.vr.gr.\r\nElmar
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...