Ga naar inhoud

Even voorstellen: W98SE-fan

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zie op dit forum zo gauw geen aparte rubriek waarin nieuwe deelnemers zich voorstellen, dus dan meteen maar hier.\r\n\r\nComputer-knoeien is 1 van mijn deelhobbies; de meeste OS had ik al enige malen aan boord maar uiteindelijk keer ik (na teleurstellingen) steeds weer terug naar W98SE.\r\n\r\nMijn huidige compu heeft AMD-processor \"1400\", zit tussen P3 en P4 in bij benchmark-test, 955MHz, VIA hardware op all-in-one moederbord (zelfs de CPU kan niet worden losgenomen of verwisseld), 512MB DDR RAM ingestoken waarvan 32MB wordt ingepikt (voor Windows afgetrokken) door de beeldmodule.\r\n\r\nW98SE vind ik de beste W98-versie, minder bugs dan de voorgaande. W95 (osr2) was leuk EN KLEIN dus SNEL maar er zijn voor moderne hardware te weinig drivers nog voor te vinden en evenmin voldoende geschikte firewalls, virusscanners, anti-spyware, messengers (webcam + microfoon).\r\n\r\nWindows ME liep bij mij alle (ca. 20) keren binnen een maand hopeloos vast, niet te repareren.\r\n\r\nXP is sterk maar omslachtig in het gebruik, doet dingen die ik niet besteld heb, maakt mij traag door veel onnodige tussenvragen, zegt wat ik doen moet in plaats van andersom. Dit vind ik FOUTOMATISERING, ik wil een ding dat MIJ gehoorzaamt en niet andersom.\r\n\r\nIn een andere draad ga ik wat kunstjes opschrijven die ik over de jaren heb bijgeleerd om mijn windows98se te versterken/verbeteren.\r\n\r\nVergis je niet: ik ben AMATEUR, geen IT-er. Op sommige momenten moet ik ook een professional daarop wijzen, die doordat ik me erg verdiept heb in sommige onderdelen, de indruk oploopt met een vakgenoot te maken te hebben; de algemene achter/onder-grond-kennis bezit ik echter NIET.\r\n\r\nOp vergelijkbare manier ben ik AMATEUR op meer gebieden, zoals motoren, muziek en electronica; meer breed dan diep.
Link naar reactie
Hé Willem 1940 welkom hier. Ik leer graag bij dus zal met interesse je stukjes lezen....\r\nJe hebt gelijk... er is geen aparte draad om je op het forum voor te stellen, maar in dit topic horen meer de gerichte vragen thuis. Door middel van het vingertje rechtsonder het venster kun je Modje mailen met de vraag of ze deze draad wil verplaatsen naar Off Topic... Daar staat ie wel goed.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote=reintje]Hé Willem 1940 welkom hier. Ik leer graag bij dus zal met interesse je stukjes lezen....\r\nJe hebt gelijk... er is geen aparte draad om je op het forum voor te stellen, maar in dit topic horen meer de gerichte vragen thuis. Door middel van het vingertje rechtsonder het venster kun je Modje mailen met de vraag of ze deze draad wil verplaatsen naar Off Topic... Daar staat ie wel goed.[/quote]internet cafe is dacht ik wel de goede plaats voor dit soort berichten en si al een onderdeel van off topic\r\n\r\nen willem is al langer hier actief dan nu net
Link naar reactie
Nee op een p1 zeker niet, wijkt trouwens weinig af van XP hoor.\r\n\r\nMijn beste, fijnste en snelste windows was ook Win 95 OSR2 en dan met name Rev. C. Super dat ding.\r\nMaar inderdaad, voorbijgestreeft door allerlei opties en drivers die later wel voor 98 kwamen maar niet meer voor 95, including games en andere dingen.\r\n\r\nIk draai zelf nu op XP, is erg stabiel, maar naar mijn persoonlijke mening ongeschikt voor pc\'s onder de 1500 mhz en al helemaal niet als ze niet 512 mb geheugen er in hebben dan word het bagger en langzame soep in de meeste gevallen. En daarmee bedoel ik dan de normale thuisgebruiker met niet al teveel IT kennis.\r\nZelfs met IT kennis zou ik het niet aanraden trouwens en heb derhalve ook alle begrip voor mensen die fijn op win98 blijven plakken met iets langzamere pc\'s.\r\nDaarnaast ben ik niet kapot van XP wat betreft zijn omgang van hoofdzakelijk seriele poorten.:(\r\n\r\nEigenlijk heb ik me ook hier nog nooit echt voorgesteld, maarja, ik ga je topic niet inpikken.:)\r\n\r\nWelkom Willem! (F)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...