Ga naar inhoud

IP-adres vernieuwen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Help. Ik heb computer met windows 98. Ik heb daar een netwerkkaart ingezet. Alles is prima geinstalleerd: de juiste netwerkkaart staat in het systeem. Vervolgens heb ik de computer mijn naam die ik van de provider gekregen heb, gegeven. Ook dat ging goed, opnieuw opgestart etc. etc.\r\n\r\nToen de kabel vanaf het modem erin: maar helaas geen internetverbinding. Allerlei instellingen gecontroleerd en te langen leste @ home gebeld:.. \r\nWeer allerlei instellingen gechequed. Toen geprobeerd het IP-adres te vernieuwen maar dat lukte niet. Ik hield een ander IP adres dan dat zij daar hadden.\r\nEr zou volgens de helpdesk een fout in windows zitten.\r\n\r\nVervolgens: \r\nWindows opnieuw geïnstalleerd. Netwerk kaart er uit en weer erin (tevens modem verwijderd). Software weer geinstalleerd. Nog steeds geen internet. \r\n\r\nip config /release_all\r\nip config/ renew_ all\r\nNog steeds geen geen nieuw ip adres.\r\n\r\nWie heeft er nog een suggestie om het probleem op te lossen? Hoe kan ik het IP adres er uit krijgen en automatisch het goede adres krijgen?\r\n\r\nBij voorbaat dank voor je reactie\r\n\r\nIda
Link naar reactie
IP 169.254.42.xxx\r\nSubnet mask 255.255.0.0\r\nStandaardgetaway: niets\r\nDHCP server: 255.255.255.255\r\n\r\nIk heb winipcfg gedaan: alles vrijgeven alles vernieuwen en krijg de foutmelding: de DHCP server is niet beschikbaar. De adapter wordt vernieuwd.\r\n\r\nMisschien ten overvloede: ik heb een Eniment EM 1028 PCI fast esthernet adapter
Link naar reactie
Kijk, daar heb ik iets aan.\r\n\r\n169.254.42.xxx is een APIPA-adres, dat wil zeggen dat je netwerkkaart geen IP-adres krijgt. Dan werkt het inderdaad niet; je netwerkkaart krijgt geen contact met de DHCP server van de provider. Je kabelaar heeft waarschijnlijk het verkeerde MAC-adres geregistreerd staan. Of heb je een netwerkje draaien, dwz met een router? \r\n\r\nOpnieuw, probeer eens informatie te geven. Beschrijf je [b]hele[/b] opstelling, dus wel of geen netwerk, bedraad of draadloos, wel of geen firewall, etc etc. Het kost me 5 posts om zinvolle informatie te krijgen, je moet wel meewerken en meedenken.
Link naar reactie
het zit niet in een netwerk: dus rechtstreeks op het modem, met een kabel, ik heb er een virusscanner tussen, AGV of zoiets (kan nu niet kijken want ik heb de pc uit gezet om op een andere te kunnen internetten.)\r\nSorry dat ik niet de nodige informatie aanlever: maar ik ben maar een leek die een zeer beperkte kennis heeft van dit alles. Ik dacht het met behulp van de handleiding bij de adapter en de handleiding van @home wel even te doen (is me in het verleden trouwens wel gelukt, maar toen met deze pc met windows xp). In ieder geval bedankt dat je zoveel moeite neemt om mij voort te helpen.
Link naar reactie
Ah, en die andere PC heeft wel internet?\r\n\r\n@home gebruikt waarschijnlijk MAC-adres herkenning. Dat betekent dat de identificatie van de netwerkkaart wordt gecontroleerd, en er mag er maar eentje op internet. Je Win98 PC wordt geweigerd door de @home server, en krijgt geen IP-adres. Dan geeft de netwerkkaart zichzelf maar een 169.254.*.* adres. \r\n\r\nJe zult een router moeten kopen als je 2 PCs op het internet wilt kunnen hebben bij @home.
Link naar reactie
ja die andere pc heeft wel internet. Maar ik wil niet met 2 pc\'s op internet. Die met windows 98 is van mijn zusje en die ben ik voor haar klaar aan het maken om (ook via @home) op internet te gaan. Als deze het bij mij doet, moet hij het bij haar ook doen, is mijn redenering. Ik weet natuurlijk wel dat ik dan wel de computernaam moet aanpassen. \r\nToen ik die windows 98 pc aansloot op het modem, heb ik mijn eigen pc er af gehaald. Dus voor @home was er maar 1 computer aangesloten.\r\n\r\nHoe kan ik chequen of de netwerkkaart goed is?
Link naar reactie
Heb je een Motorola modem?\r\nKijk dan eens op [url]http://192.168.100.1/startup.html[/url] \r\nDan zie je gegevens van je modem.\r\n\r\nJe zou dan zoiets moeten zien als alles werkt;\r\n\r\nAcquire Downstream Channel Done \r\nObtain Upstream Parameters Done \r\nEstablish IP Connectivity using DHCP Done \r\nEstablish Time Of Day Done \r\nTransfer Operational Parameters through TFTP Done \r\nRegister Connection Done \r\nCable Modem Status Operational \r\nInitialize Baseline Privacy Skipped \r\n\r\nOp [url]http://192.168.100.1/logs.html[/url] zie je foutmeldingen van de verbinding tussen modem en @Home.\r\n\r\n\r\nEn... heb je \'t modem al eens uit- en weer ingeschakeld ?
Link naar reactie
Allemaal hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ben er niet uit gekomen. Ik heb de netwerkkaart er weer uitgehaald en in een pc gedaan die ik nog had staan, ook met windows 98, pc ongeveer dezelfde leeftijd. Daar draaide het meteen. \r\nHet zou dus toch in windows moeten zitten, niet?\r\nMijn zusje kan voorlopig in ieder geval weer internetten en ik ben weer veel informatie rijker\r\nBedankt\r\ngroet\r\nida
Link naar reactie
Dan zal er toch iets fout zijn met de instellingen.\r\n\r\nIk weet dat \'t met XP veel makkelijker gaat, computernaam goed invullen en je bent online.\r\nMet Win98 is het eigenlijk niet veel anders, maar je moet iets meer invullen.\r\nIk weet zo uit mijn hoofd niet meer waar je dat moet doen, maar wanneer zo\'n Win 98 computer voor me staat heb ik \'t in 20 seconden klaar.\r\nHet zit ergens in tabblad \"verificatie\" of iets in die richting.....
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Pinho, het is niet de bedoeling andermans vraag over te nemen.\r\n\r\nmaar om je vraag te beantwoorden: Nee, dat klopt niet. Er zijn wel reeksen van IP-adressen die aan (providers uit) landen zijn toegekend.\r\n\r\nWaarom wil je een ander IP-adres nadoen? Ben je toevallig ergens geblokkeerd? Dan is dat vaak niet voor niets gedaan. Je kan wel via een proxy gaan surfen, maar dan ben je echt niet anoniem.
Link naar reactie
Ietje, ik word wat laat \"wakker\"; hoe oud is die compu en hoeveel MHz; is het een P1 ofzo?\r\n\r\nHeel oude computers kunnen niet met de modernere automatisch 10/100 schakelende ethernetkaart uit de voeten, tenzij je hem in het programma zelf vast instelt op [b]10baseT FullDuplex[/b].\r\n\r\n-RECHTER muistoets op icoon Netwerk-omgeving\r\n-eigenschappen\r\n-scroll/selecteer de netwerkkaart\r\n-eigenschappen\r\n-geavanceerd\r\n- scrollen in veld \"waarde\" naar [b]10baseT FullDuplex[/b], selecteren(klik)\r\n-o.k\r\n-o.k\r\n-computer herstarten\r\n\r\nPS: laat even weten of je dit gelezen hebt want deze draad wordt een rotzooi en je hebt geen messenger of e-mail ingevuld in je profiel dus ik kan je niet inseinen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...