Ga naar inhoud

Ik wil de functie VERGELIJKEN en INDEX gebruiken op een draaitabel, iemand suggesties?


anoniem

Aanbevolen berichten

In de eerste kolom heb ik de data ‘Datum’ staan en in de eerste rij heb ik de data ‘Klant’ staan. Het rijnummer (klant) vinden is geen probleem met VERGELIJKEN, alleen het kolomnummer met datum is moeilijk te vinden. Ik heb geprobeerd de datum in de kolom te converteren naar tekst of een getal, maar dit is niet gelukt. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Link naar reactie
Ik ga even uit van een draaitabel die er als volgt uitziet: B4:F4 bevat 01-01-2015, 02-01-2015, enz. A5:A9 bevat "Klant a", "Klant b", enz. cel i5 bevat de datum "02-01-2015" cel K5 bevat =VERGELIJKEN(I4;$B$4:$F$4;0) De uitkomst bij mij is 2 ofwel de informatie is te vinden in de 2de kolom van bereik B4:F4. (Das kolom C). Dat het bij jou niet lukt kan meerdere oorzaken hebben; 1 daarvan is inderdaad verschillende gegevenstypes in de zoekwaarde en in de rij waarbinnen je zoekt. Een alternatief wat je zou kunnen proberen is: =VERGELIJKEN(WAARDE(I4);$B$4:$F$4;0) --> Extra WAARDE functie toegevoegd. ALTERNATIEF: =ALS.FOUT(VERGELIJKEN(WAARDE(I4);$B$4:$F$4;0);VERGELIJKEN(WAARDE(I4);$B$4:$F$4;0)) De tweede fout zou kunnen zijn dat je het bereik verkeerd hebt gevuld: dus B4:F100 --> zie het regelnummer van dit bereik. De vergelijken functie begrijpt dan niet goed wat je wil, zoeken naar een kolom of naar een rij?! Als je meer wil leren over het combineren van deze functies dan kan je het onderstaande artikel lezen: http://clickandknow.nl/nieuwsbericht/index-en-vergelijken-excel-functies/ Je kan zelfs een GRATIS cursus volgen, waarbinnen o.a. dit onderwerp besproken wordt. Succes! Richard Koolman Click and Know
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...