Ga naar inhoud

Hoe krijg ik de groene hoekjes weg zodat ik de som van alle waarden direct kan meten?


anoniem

Aanbevolen berichten

In Excel open ik een bestand met verschillende inkoopprijzen. Al deze inkoopprijzen bevatten het groene hoekje. Dat groene hoekje mag blijven staan, als ik dan maar wel de som van al die waarden uit kan rekenen. Dit lukt niet, want telkens als ik de waardes selecteer(met dit groene hoekje) dan geeft Excel alleen het aantal weer, terwijl ik de som wil meten. Hoe kan ik dus toch de som van de inkoopprijzen zien, zonder in opties de achtergrond error uit te schakelen(want dan pakt Excel ook de som niet) en zonder op bijvoorbeeld de 30 verschillende inkoopprijzen te dubbelklikken(dan pakt Excel de som wel, maar dit is behoorlijk tijdrovend)?
Link naar reactie
Dag Gast, De groene driehoekjes betekenen dat excel de celinhoud ziet als een label en niet als een getal. De simpelste manier om alle cellen met labels in één keer om te zetten naar echte getallen, gaat als volgt: stap 1: zet in een lege cel ergens het getal 1 stap 2: kopieer deze cel (Ctrl + c) stap 3: selecteer alle cellen die je wilt omzetten naar getallen stap 4: ga naar "plakken speciaal" stap 5: klik aan: "vermenigvuldigen" stap 6: ok klaar :-) Succes!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...