Chris0745 Geplaatst: 17 december 2015 Delen Geplaatst: 17 december 2015 Windows is niet in de buurt geweest. Het was ook de vraag niet want dat antwoord was in mijn vraag al gegeven. Het gaat dus om een aanpassing binnen Android 4.0.4 . Link naar reactie
Jorispeterse Geplaatst: 17 december 2015 Delen Geplaatst: 17 december 2015 Ieder apparaat met een netwerkverbinding heeft al een vast MAC-adres. Androids dus ook. Je kunt het MAC-adres vinden als je naar Instellingen/Over de telefoon/Status gaat. Je MAC-adres is vast en is niet te wijzigen, dus daar zijn ook geen apps voor. Link naar reactie
Kasander77 Geplaatst: 18 december 2015 Delen Geplaatst: 18 december 2015 Het lijkt er op dat het adres gespoofed wordt. Dan behoud je smartphone wel zijn eigen (niet te veranderen) mac adres, alleen LIJKT het voor de buitenwereld dan een ander adres te worden. Ik denk dat je een eerst maar eens een fabrieksreset (full reset) moet gaan doen. Er zwerft iets op je smartpne dat echt heel erg fout is! En vergeet je sd-card niet te formatteren op een pc want die wordt vaak niet of deels meegenomen bij een reset. Link naar reactie
Chris0745 Geplaatst: 18 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2015 Deze vraag was naar aanleiding van vraag http://computertotaal.nl/vraag-en-antwoord/27141/smart-phone-heeft-verbinding-ander-adres-adres-toch-gegeven#H1koiok6VJo5D5Oo.97 . Het ZEKER dat de SW van Android 4.0.4 het MAC adres bij iedere verbinding opnieuw instelt ! Het is ter bevestiging te zien in de lijst van ingelogde WIFI apparaten. Het vervelende is dat ik inmiddels : Het apparaat twee keer tot op het "bot" is gereset, in het kort : beter dan dit was de fabrieksinstelling niet te imiteren. Bij Android 4.0.4 wordt het MAC niet uit een ROM maar uit de SW geproduceerd ! Vraag is dan ook om een mogelijkheid te krijgen om dat SW programma te "herstellen", of om te weten waar dat ergens in de Root etc is te vinden ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.