Ga naar inhoud

multiplayer games spelen op netwerk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

tik gewoon bij tcp/ip in het spel het ip nummer van andere computer in en dan verbinden.\r\nlukt het niet dan moet je de poortnummers forwarden.\r\ndat moet je in je router doen.\r\nafhankelijk van je type router tik hetvolgende in in je internet browser.\r\n192.168.1.1\r\nof\r\n192.168.0.1\r\ndan is daar vast wel ergens een optie \"forward ports\" \r\nnummers intikken en klaar.
Link naar reactie
neem aan dat je ergens eeninstelling hebt dat in een netwerk kunt spelen. Je weet zeker dat je met jouw versie in een netwerk kunt speken?\r\nMeestal moet je dan op beide computers de naam van de server opgeven (de computer die de baas is en waar vandaan het spel waarschijnlijk wordt gespeeld) In principe zou je hier de gegeven naam kunnen opgeven, dus piets computer of zoiets. Ik heb weleens gemerkt dat dit op een of andere manier niet werkt. Blijkbaar kan de comp de vertaalslag van naam naar IP adres niet altijd maken. Probeer hier eens voor de server het IP adres van de servercomputer op te geven. Ik denk dat voor de host komputer enkel een poortnummer hoeft te worden ingevoerd\r\n\r\nPepe
Link naar reactie
Even een opmerking hierover.\r\nControleer de handleiding van het spel eens. Sommige spellen, als je die over lokaal (LAN) netwerk gaat spelen, werken dan niet met tcp/ip maar met ipx/spx als protocol dus kan zijn dat je dat moet installeren.\r\nDenk ook aan de lokale firewall op de pc\'s zelf, heb je al eens geprobeerd als die uitgeschakeld staan?\r\n\r\nDaarnaast, als je met zijn tweeën tegen elkaar speelt op een lokaal netwerk, zal toch een pc als host (server) moeten dienen en de andere als client. De host start het spel dan als eerste en de tweede pc daar log je als client mee in en dan kun je samen spelen.\r\nAls je op lokaal netwerk speelt hoef je geen poorten open te zetten behalve als je op de pc\'s zelf een firewall draait, dan moet je die ofwel uitschakelen ofwel op de pc die het spel host, de poorten in de firewall openen, ik zou de firewall gewoon uitzetten.
Link naar reactie
[quote=Pepe]neem aan dat je ergens eeninstelling hebt dat in een netwerk kunt spelen. Je weet zeker dat je met jouw versie in een netwerk kunt speken?\r\nMeestal moet je dan op beide computers de naam van de server opgeven (de computer die de baas is en waar vandaan het spel waarschijnlijk wordt gespeeld) In principe zou je hier de gegeven naam kunnen opgeven, dus piets computer of zoiets. Ik heb weleens gemerkt dat dit op een of andere manier niet werkt. Blijkbaar kan de comp de vertaalslag van naam naar IP adres niet altijd maken. Probeer hier eens voor de server het IP adres van de servercomputer op te geven. Ik denk dat voor de host komputer enkel een poortnummer hoeft te worden ingevoerd\r\n\r\nPepe[/quote]\r\n\r\n\r\nSorry, ik bedoel uiteraard client computer waar je dat poortnummer in zou moeten voeren. Ik heb Jack, een bridgeprogramma dat je via een netwerk op 2 comps kunt spelen en daat moet je voor de client een poortnummer opgeven. Wel si het zo dat als ik laptop1 invul voor de server, hij deze niet kan vinden, wel als ik het IP adres invoer.\r\n\r\npepe
Link naar reactie
[quote]Wel si het zo dat als ik laptop1 invul voor de server, hij deze niet kan vinden, wel als ik het IP adres invoer. [/quote]\r\nDat is logisch als je niet via een router gaat.\r\nImmers, dan vind er geen DNS omzetting plaats. Daarom is die hosts file uitgevonden. Daarin zet je het ip adres van de aanwezige computers en word het op die manier geregeld, bijvoorbeeld:\r\n192.168.0.3 laptop\r\n192.168.0.2 pc1\r\n\r\nEn die hosts file plaats je dan dus op beide pc\'s in de juiste dir, dan heb je dat probleem niet meer (wel even eerst computers herstarten). Als je een router hebt zou de router dit verder moeten afhandelen, overigens niet in alle gevallen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...