Ga naar inhoud

Variabelen lezen uit array (PHP)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk zit met een vrij simpel, doch lastig probleem. Ik vul in PHP een array als volgt:\r\n\r\n[color=blue][i]$zin = array (\"Welkom $nieuwe_gebruiker!\");[/i][/color]\r\n\r\nDit heeft echter geen zin, omdat de variabele [color=green]$nieuwe_gebruiker [/color]nog geen waarde heeft (omdat deze pas elders in \'t script/website wordt toegekend). Dus op deze manier staat er in de array eigenlijk: \"Welkom !\".\r\n\r\nOm dat probleem op te lossen, heb ik het volgende gedaan:\r\n\r\n[color=blue][i]$zin = array(\"Welkom \\$nieuwe_gebruiker!\");[/i][/color]\r\n\r\nDat gaat op zich goed. De variabele [color=green]$nieuwe_gebruiker [/color]wordt nu meegenomen in deze zin. Echter, als ik hem probeer uit te lezen (wanneer [color=green]$nieuwe_gebruiker [/color]inmiddels wèl een waarde heeft gekregen):\r\n\r\n[color=blue][i]echo $zin[0];[/i][/color]\r\n\r\nDan krijg ik letterlijk de variabelenaam als normale tekst, dus niet de waarde.\r\n\r\nHoe krijg ik het zo dat de variabele niet als tekst maar echt weer als een variabele wordt gezien?\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Dat kan niet zo 123. Met \\$ geef je alleen maar aan dat een $ moet worden getoond, dus niet dat t om een variabale gaat.\r\nWat je wilt zijn references. Dat array[0] geviuld wordt met \"Welkom\" en een referentie naar $nieuwe_gebruiker. Dat kan alleen wanneer jezelf array herdefinieert, dus een nieuwe klasse scrhijft. Anders kan niet.\r\nOf je moet t zo neerzettten dan array pas gevuld wordt wanneer $nieuwe_gerbuiker een waarde heeft gekregen
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties, marientje en redder_in_nood!\r\n\r\nMarientje, je hebt gelijk dat ik de array moet herdefiniëren. Dat wilde ik ook doen maar ik wist nog niet precies hoe. \r\n\r\nNu weet ik dat wel. redder_in_nood heeft mij op de hoogte gebracht met eval() die tot nu toe onbekend voor me was. Daarbij kan de array eenvoudig worden hergedefinieerd. :-) \r\n\r\nEenvoudig in een while lus bijvoorbeeld:\r\n\r\n[code]eval(\"\\$zin[$teller] = \\\"$zin[$teller]\\\";\");[/code] \r\n\r\nBedankt allebei!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...