anoniem Geplaatst: 13 december 2015 Delen Geplaatst: 13 december 2015 Ik wil DuckieTV installeren onder Windows maar mijn firewall gaat over de rooie en ik ben daarom maar gestopt. Mijn vraag is of DuckieTV wel veilig genoeg is om te installeren? Link naar reactie
Kasander77 Geplaatst: 13 december 2015 Delen Geplaatst: 13 december 2015 Daar diverse grotere computermagazines/sites het aanbieden mag je er redelijk vanuit gaan dat het veilig is. Maar zorg er wel altijd voor dat je veiligheid up-2-date is en dat je geregeld je computer digitaal "schoon" maakt.. Link naar reactie
DuckieTV Geplaatst: 13 december 2015 Delen Geplaatst: 13 december 2015 Jawel hoor :) DuckieTV maakt alleen HTTP verbindingen naar wat websites, en probeert te communiceren met je uTorrent/BitTorrent client via de API daarvan (vandaar dat er poorten opengezet worden) Het beschermt je zelfs beter dan met de hand torrents opzoeken omdat de trackers/searchengines vaak advertenties bevatten (soms zelfs exploits). DuckieTV plukt de informatie van deze sites 'onder water' er uit zonder de advertenties zelfs maar in te laden, wat per definitie veiliger is. Verder installeert DuckieTV geen troep, bevat geen rotzooi, advertenties, malware of virussen en verzamelt geen gekke statistieken of data over gebruikers of over wat je doet. Mocht er onverhoopt een virusscanner over de rooie gaan, dan is dat een 'malware protection' strategie waar wij verder weinig aan kunnen doen. De volledige broncode staat op Github zodat je dit zelf kunt (laten) verifieren. Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust :) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.