Ga naar inhoud

dvd brander wordt niet herkent


Aanbevolen berichten

Goede dag,\r\n\r\nIk heb een dvd brander (Philips dvdrw 824) maar wordt niet herkent alles is goed... heb zelfs windows al opnieuw geinstalleert maar helaas de brander wordt niet herkent \r\n\r\nal ik de pc aanzet krijg ik uhm nog open... maar daarna als pc is opgestart krijg ik deze niet meer open en wordt nergens herkent\r\n\r\nwie kan mij helpen ?\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Misschien is je brander niet \'actief\' in je BIOS (dat die daar uit staat). Moet je even bij het opstarten de toets indrukken om naar\r\nje bios/set up te gaan. (F2 ofzo)\r\n\r\nEn dan bij drive configuration even kijken of er naast je harde schijf/schijven ook een primary drive aan staat. (of dat er zowel een primary als secundary drive aanstaat als je bijv. nog een cd-rom/dvd-rom hebt)\r\n\r\nMocht dat niks opleveren, dan kan je als vervolg-stap ook eventueel al kijken of je brander goed geconfigureerd is. Als je bijv. 2 optische drives hebt (een cd-rom en deze dvd-brander) dat er 1 van op \'master\' ingesteld is en de ander op \'slave\'.\r\n(Ingesteld aan de achterzijde van de drive met een palletje)\r\n\r\nMaar goed, ik zou eerst maar eens de Bios checken of die daar wel aanstaat. Dan weten we dat in elk geval ook alvast. :)\r\n\r\n\r\nEn voor de drivers:\r\n\r\nDrivers is niet hetzelfde als de software die er bij geleverd is he.\r\nProbeer anders even te googelen op je merk brander + driver,\r\nmisschien dat je daar een nieuwe versie kunt vinden.
Link naar reactie
Een zee van tips, dankzij ChielB, en nog geen leven?\r\n\r\nFeit dat het\'n minder goed apparaat is, te zien op oa volgende test\r\n[url]http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_pc_video_11317.html[/url]\r\ndraagt niet meteen bij tot\'n oplossing.\r\n[quote]al ik de pc aanzet krijg ik uhm nog open...[/quote]Check je hardware aansluitingen eens, waarschijnlijk is de powerkabel wel stevig ingedrukt, maar het zou kunnen dat de datakabel niet goed aangedrukt is en/of dat 1 vd pinnen vd de drive verbogen is.\r\n[quote]maar daarna als pc is opgestart krijg ik deze niet meer open en wordt nergens herkent[/quote]Op de volgende link zie ik enkel positieve berichten over het succesvol flashen van de Philips dvdrw 824. [url]http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=82216[/url]\r\n[quote]De nieuwste drivers al gedownload? \r\n ja die heb ik al[/quote]Ik neem aan dat je dan wel ervaring hebt met firmware flashen.\r\n[quote]maar in dat programma wordt me brander niet herkent[/quote] Zoals je zelf kunt lezen worden verschillende problemen opgelost door ze te flashen met oa de HP DVDwriter300 driver en ook over NEC drivers wordt gesproken (ook over\'n flashtooltje wordt gesproken).\r\n\r\nBen benieuwd of je hier wat mee kunt.\r\n\r\nSucces
Link naar reactie
@badboy4life:\r\nik denk dat een firmware-update idd wonderen zal doen...\r\n\r\nhet kan echter ook een probleem dat de dvd-brander niet compatible is met het \"Bracket\"\r\n\r\nwat ook nog een probleem kan zijn, is dat de USB te traag is, en dat het USB-op jou DVD-brander een snelle poort nodig heeft om te kunnen werken... als je een Pentium3 (soortgelijk of lager) hebt, en hierin geen uitbereidingskaartje met USB, dan zou ik er toch maar een aanschaffen op USB2.0... dit verschilt verschrikkelijk veel in prestaties... kost tegenwoordig nog maar iets van 5euro...\r\n\r\nzet de jumper eens anders op de dvd-brander... dus: probeer eens op slave en op cable select... cable select is denk ik wel een mogelijke optie...\r\n\r\nzo, weer een handje vol met tips :mrgreen: \r\nsuc6!! (Y)\r\n\r\n\r\nps. zet eens wat meer specificaties onder dit toppic... misschien dat wij dan wat sneller kunnen oordelen wat er mis is...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...