Ga naar inhoud

Zelfde geluid op 2 geluidskaarten


Aanbevolen berichten

Mensen, ik heb een X-Fi gekocht en daarop mijn 5.1 set aangesloten. Nu zou ik graag mijn stereo set op mijn computer aansluiten. Maar kan de groene poort van X-Fi wel splitten maar blijft weinig vermogen over. Dus wil ik mijn onboard kaart gebruiken. Maar daar moet dus het zelfde geluid uitkomen. \r\nAan jullie de vraag hoe?\r\n\r\nSpec.\r\nMobo: MSI K8N Neo2\r\nProc: Athlon 64 3000+\r\nX-Fi Xtreme Audio\r\nRealtke AC97 (onboard)\r\nAnaloge 5.1 set\r\nAnaloge Stereoset
Link naar reactie
Ik vraag me uberhaupt af of je die 2 kaarten tegelijkertijd kan gebruiken. Als je de onboard kaart aanzet en je hebt er ook een PCi kaart inzitten denk ik dat Windows ze niet alletwee zal ondersteunen.. \r\n\r\nMaar ik het er geen ervaring mee.. \r\n\r\nIn de bios kan je in elk geval je AC97 (onboard audio) enabelen bij \"onchip devices\" o.i.d.\r\n\r\nDan zet je de onboard geluidskaart aan op je moederbord en zou windows hem ook moeten herkennen. ff installeren met de cd van je moederbord.\r\n\r\nEn dan zou je in een muziekprogramma (bijv. mediaplayer) alle twee de kaarten moeten kiezen bij eigenschappen.\r\n\r\nMaar nogmaals, ik betwijfel of windows dat gaat pikken, 2 kaarten tegelijkertijd..\r\n\r\nin elk geval suc6!
Link naar reactie
hier kan je zien dat je maar één kaart tegelijk kan laten draaien...\r\n\r\nwat je wel kan doen is een soort van switch voor je kabel maken/kopen...\r\n\r\nhet moet er ongeveer uitzien als een KVM-switch...\r\n\r\nwat je dan hebt, is een kastje met een splitter, maar dan met een schakelaar ertussen... die tussen de speakerset en de stereo schakeld...\r\n\r\n\r\nik heb bij mijn soundblaster live 5.1 Digital trouwens geen last van te weinig vermogen...
Link naar reactie
Ik denk toch dat je die in die groene uitgang een splitter zult moeten steken om het beoogde resultaat te krijgen. Dan zul je alleen wel even in de volumeregeling moeten duiken om het volume - het vermogen wordt inderdaad zowat gehalveerd - wat op te krikken op de twee front speakertjes. En je moet je stereo waarschijnlijk wat harder zetten als normaal, maar dat lijkt me niet zo\'n groot probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...