Ga naar inhoud

Video werkt alleen via VGA?

drecki

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Fujitsu Siemens w530 workstation. Deze gebruik ik zonder videokaart, dus met onboard video, te weten Intel HD 4600 graphics. Ik kan alleen video verkrijgen dmv de VGA aansluiting. Op de achterzijde bevinden zich een VGA, DVI en displaypoort aansluiting. Indien ik gebruik wil maken van de DVI of Displayport aansluiting klinken er bij het opstarten 3 korte piepen (géén geheugenfout, is gecontroleerd). Mijn scherm (IIyama E1900S werkt goed en heeft ook eerder op een ander systeem via DVI gewerkt). De w530 werkt voor de rest perfect, geen fouten oid. Ik wil alleen gebruik maken van een digitaal signaal. Heeft iemand een idee? Kan het liggen aan een biosinstelling of eventueel met de onboard video? (een videokaart heb ik in het verleden ook al eens geprobeerd te installeren, dit leverde ook dezelfde 3 beeps op bij het opstarten.)
Link naar reactie
De video aansluitmogelijkheden zijn VGA / DVI / Displayport. De 3 beeps kan ik niet terugvinden, dat verschilt per BIOS, het is in ieder geval geen ram probleem, daar ik deze al getest heb. In het logboek van de BIOS kan ik vinden, achter de tijd wanneer ik een DVI of Displayportkabel gebruikt heb; "LOCAL CONSOLE COMPONENT WAS NOT DETECTED". Hierover niets te vinden op het net. In de handleiding van de Celsius w530 staat ook gewoon dat je een van deze video- aansluitingen kan gebruiken. Nogmaals; PC is in orde, RAM ook, verschillende kabels getest (welke werken op ander systeem). Ik kan dus alleen via VGA beeld krijgen. Heb ook al geprobeerd de HD 4600 te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. De DVI en Displayport zijn dus wel aktief, anders zouden de beeps ook niet te horen zijn lijkt me. Ik zoek al heel het net af voor een oplossing zonder resultaat.
Link naar reactie
Ja lastig. Probeer nog eens iets meer moeite te doen voor het achterhalen van de bios code: de fabrikant een mailtje sturen. Maar ook de entry in het bios log lijkt me sprekent: het lijkt of er geen monitor wordt gedetecteerd. Uitgaande van correcte kabels en monitor (nagaan/uit proberen) is de fysieke aansluiting misschien toch niet in gebruik (alhoewel aanwezig), is dit misschien afhankeljk van welke hardware configuratie aanwezig is (nagaan)?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...