Ga naar inhoud

Terugzetten image op ander systeem.

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dames en heren,\r\n\r\nGoeiemiddag. Ik heb al een tijdje het volgende probleem. Ik heb een image gemaakt van een type pc. Deze image bevat een omvangrijke istallatie die ik liever niet meer opnieuw wil doen. Probleem is nu dat de systemen waar de image voor bedoeld is end of life zijn. Oftewel we gaan over naar nieuwe systemen. (in het kort gaan we van de 845 chipset naar de 915). Nu weet ik dat standaard niet gaat werken als ik deze image terugzet. Ik vermoed dat ik dan een blue screen krijg tijdens het opstarten omdat de chipset drivers niet correct zijn. \r\n\r\nNu is mijn vraag: Bestaat er een mogelijkheid om deze image zo aan te passen dat ik hem wel draaiend krijg op het nieuwe systeem? Volgens mij kon je met sysprep een soort pre installed menu krijgen maar ik weet niet of de oude drivers dan verwijderd worden. \r\nIk kan de image als het nodig is nog wel even op het oude systeem terugzetten en daar wijzigingen in aan brengen.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
Wat je kan proberen (moet ik ook nog eens doen, maar geen tijd) is de image overzetten, en dan bij de eerste boot al in Veilige modus opstarten. Vaak kan je dan al wat uitproberen. Andere mogelijkheid is bij eerste boot al de recovery console gebruiken, allemaal bereikbaar met F8.\r\n\r\nHet gaat wel problematisch worden als het om een XP systeem gaat, want dan kan de productactivatie roet in het eten gooien. Bij Windows 2000 zou het best wel eens kunnen werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...