Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Delen Geplaatst: 16 november 2005 Heb net een DVD brander ingebouwd, om precies te zijn mijn oude dvd lezer eruit, deze erin.\r\nGebruik Windows XP pro. Computer is Pentium 4, 1,5 GH\r\nBios: Phoenix versie ? (computer is 3 jaar oud)\r\nVolgens een workshop in TipsenTrucs zou na het herstarten de computer de DVD brander moeten zien. Helaas niet zo. Volgens die zelfde workshop zou je dan weer moeten herstarten en via de BIOS de IDE instellingen op AUTO zetten. Stonden ze al........................\r\nVia XP hardware toevoegen kan de computer niks vinden.\r\n\r\nDe DVD brander heeft energie, want kan open en dicht. Lijkt me goed.\r\n\r\nWeet iemand of/ hoe ik dit moet oplossen. Moet het BIOS geupgrade worden? (dit soort schrijvers waren er toen natuurlijk niet, maar ik dacht dat XP dit regelde?)\r\n\r\nalvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 Kan wel goed zo zijn, dat het daaraan ligt.. ik weet het ook niet zo zeker.\r\nProbeer de bios eens te verbeteren.. mss dat hij het dan wel doet.\r\n\r\nTrouwens, heb je drivers erbij gekregen? Probeer deze eens in te stellen, niet alles vind windows XP, en misschien ook niet zoiets nieuws.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 Misschien de jumper achterop de brander niet goed staan?\r\nOf de IDE kabel niet helemaal goed erin gedrukt.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 bios nu geupdate................nog geen verbetering\r\njumper setting overgenomen van vorige dvd-lezer instelling...............nog geen verbetering\r\ngeen drivers erbij gekregen ????????????\r\n\r\n\r\nnu toch maar weer de kast openmaken om te kijken of de ide kabel dan goed genoeg is aangedrukt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 probeer dan eens te kijken of die brander wel in een andere pc gevonden wordt...\r\nprobeer ook eens een andere IDE-kabel... en als dat niet werkt, moet je eens proberen om de DVD-lezer weer eens aan te sluiten (even snel extern aansluiten natuurlijk)...\r\n\r\nwelke bios van phoenix heb je??\r\nik heb er hier 2 onder staan:\r\n[url=http://bnobtc.pix-art.com/images/bnobtc/phoenix-bios-editor-acer-ferrari-3400-simulation-large.png]eerste bios[/url]\r\n[url=http://www.computerhope.com/help/bios5.gif]tweede bios[/url]\r\n\r\nals je de 2e BIOS hebt, moet je eens in het menu waar de tijd en de IDE-/sATA-devices in staan op F3 drukken. dan kan je zien of die de brander ook echt kan vinden... als die m niet vind, heb je waarschijnlijk een kapotte controller, of kapotte kabel, of kapotte brander... ik heb eigenlijk nog wel meer ideen, maar k kom d\'r ff niet op...\r\n\r\nSuc6 alvast!!!\r\n\r\n\r\n@VMSW:\r\nje moet nooit gelijk met een nieuwe bios aan komen zetten... het kan namelijk zijn dat als deze configuratie geen problemen geeft, de andere dat wel doet... want dit moet eigenlijk als een \"Last Resort\" worden gesteld. je kent de term \"If it ain\'t broke, don\'t fix it\" denk ik wel... ik bedoel gewoon te zeggen, dat het als laatste optie gebruikt moet worden... wel bedankt voor je reactie op dit toppic... (ik hoop dat je jezelf nu niet aangevallen voelt... :-$ ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 Haha.. TommelMOD; geen probleem hoor.. maar \'t leek me de handigste oplossing.\r\nHiernaast heb je dan weer frisse beurt..\r\n\r\nMaar ehm; Tommel; jij weet er veel meer over..:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 moet nu weg. Probeer het later vanavond nog eens, dus als jullie dan nog een blik willen werpen....................hoop echter dat met alle tips tot nu toe wel gaat lukken.\r\n\r\nhou jullie op de hoogte, en alvast bedankt voor de genomen moeite Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2005 Niet te geloven.......................\r\nalles tig-duizend keer gecontroleerd.\r\nVolgens de workshop: oude dvd-lezer eruit, jumper status overnemen klaar is keesie (dit geval: master)\r\nVolgens gebruiksaanwijzing: in de tekst hetzelfde............als je hem als extra apparaat of vervanging plaatste als master.............MAAAARRR volgens het bijgevoegde schema (waar ik later naar keek natuurlijk) MOEST íe als slave, ook als extra apparaat of vervanger...........\r\n\r\nToen brak mijn klomp \r\n\r\nsettings veranderd, en het werkt als een zonnetje Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2005 [quote=gisibopa]Niet te geloven.......................\r\nalles tig-duizend keer gecontroleerd.\r\nVolgens de workshop: oude dvd-lezer eruit, jumper status overnemen klaar is keesie (dit geval: master)\r\nVolgens gebruiksaanwijzing: in de tekst hetzelfde............als je hem als extra apparaat of vervanging plaatste als master.............MAAAARRR volgens het bijgevoegde schema (waar ik later naar keek natuurlijk) MOEST íe als slave, ook als extra apparaat of vervanger...........\r\n\r\nToen brak mijn klomp \r\n\r\nsettings veranderd, en het werkt als een zonnetje[/quote]\r\nwat een stomme regeling.. dan zet je er als fabrikant toch geen master op... maarja.. als je dus 2 dezelfde dvd-branders hebt (zoals ik dus heb), dan moet je ze allebij op een appart kanaal zetten... zeer wazig... :-S Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen