Ga naar inhoud

Tabellen en hyperlinks

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Via verschillende wegen hoor ik dat het voor je vindbaarheid op het www beter is om met tabellen te werken ipv met frames. Alleen weet ik dus niets over het werken met tabellen! Mijn voornaamste vraag is dan ook hoe je met hyperlinks werkt als je met tabellen werkt? Ik neem aan dat dat moet kunnen? Maar hoe! Ik heb al op diverse sites gezocht, maar kan het niet vinden. Wie weet het! Ik werk in Frontpage 2000. Oh, ik wil mijn site er ongeveer zo uit laten zien als mijn huidige site die dus in frames is gemaakt: [url]http://www.seetekst.nl[/url] Kan dat? :-S
Link naar reactie
Je bent bij gebruik met tabellen helemaal niet beter vindbaar dan bij gebruik met frames, maar omdat de zoekmachines minder goed met frames kunnen omgaan, is het voor hun makkelijker om sites die zijn opgebouwd met tabellen te vinden.\r\nOm te zorgen dat je site met frames goed wordt gevonden door de zoekmachines moet je meer aandacht besteden aan de META-tags, zoals jwvanweert al zegt. En ook informatie tussen de NOFRAMES-tags zetten helpt enorm.\r\n\r\nHet werken met hyperlinks in een site met tabellen gaat niet anders dan wanneer je geen tabellen of frames gebruikt. Is altijd het zelfde. Alleen bij frames moet je extra aangeven in welk deel van het scherm de link geopend moet worden.
Link naar reactie
Maar ik moet dan toch verwijzen naar een nieuwe pagina? Dan moet ik de inhoudsopgave dus op elke pagina opnieuw zetten? En als ik dan iets verander in de inhoudsopgave, moet ik dat op elke pagina doen? Dat zal toch niet! Daar gaat het me met name om. Dat ik de inhoudsopgave 1 keer maak en het wisselende vlak kan veranderen. Kan dat ook met tabellen? En hoe dan? :-O
Link naar reactie
[quote=seetekst]Maar ik moet dan toch verwijzen naar een nieuwe pagina?[/quote]Ja, er moet een neiuwe pagina geopend worden, maar gewoon in het reeds geopende scherm.\r\n\r\n[quote]Dan moet ik de inhoudsopgave dus op elke pagina opnieuw zetten?[/quote]Ja.\r\n\r\n[quote]En als ik dan iets verander in de inhoudsopgave, moet ik dat op elke pagina doen?[/quote]Ja.\r\n\r\n[quote]Dat zal toch niet![/quote]Jawel.\r\n\r\n[quote]Daar gaat het me met name om. Dat ik de inhoudsopgave 1 keer maak en het wisselende vlak kan veranderen. Kan dat ook met tabellen?[/quote]Volgens mij niet. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Of je moet je wenden tot javascript en daarvan een menu maken. Maar dan krijg je weer dat mensen die javascript niet aan hebben, het menu niet kunnen bereiken.\r\n\r\nIk zei al, frames hebben zo ook hun voordelen en worden met name vanwege deze \'problemen\' vaak gekozen. Zeker door de minder gevordere websitebouwer. [size=2]Niet persoonlijk.[/size]
Link naar reactie
Tabellen zijn ook al weer uit, tegenwoordig wordt alles met divs en CSS gedaan:\r\n[url]http://www.456bereastreet.com/lab/developing_with_web_standards/csslayout/2-col/[/url]\r\n\r\nVoor het menu kan je gebruik maken van PHP, mits je host dat ondersteunt:\r\nhernoem elke pagina naar .php (ipv .html) en maak een nieuw bestand menu.php aan. In dat bestand zet je je menu neer. In alle andere bestanden zet je op de plaats waar je menu moet staan \r\nZo hoef je alleen maar je menu.php te wijzigen, en is je menu direct op al je paginas gewijzigd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...