Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Delen Geplaatst: 15 november 2005 hopelijk zit ik in een goed gedeelte van alle forums.\r\nHopelijk leg ik dit goed uit.\r\nIk heb een virus gehad die niet weg te halen was via norton ook bij symantec kon ik niks vinden.\r\nMijn pc leeg gehaald en opnieuw op geinstaleerd.\r\nIk heb een pc van HP, compaq presario 6000 staat er op de kast.\r\nDaar had ik toen 5 instalatie cd\'s van bij gekregen nadat ik die allemaal er in had gedaan en alles geinstaleerd was zag ik een zwart scherm met witte letters waarin werd aangegeven wat allemaal gelukt was.\r\nBij register??stond error,ging erg snel.\r\nMaar goed alles werkt in principe goed.\r\nKan vor zover ik alles heb gedaan goed doen.\r\nMaar ik krijg nu steeds een dreigend error melding in een grijs schermpje.\r\nHeb de tekst gekopieerd:\r\n\r\n---------------------------\r\nMessenger-service \r\n---------------------------\r\nBericht van FROM aan TO op 15-11-2005 20:31:52\r\n\r\n\r\n\r\nSTOP! WINDOWS REQUIRES IMMEDIATE ATTENTION.\r\n\r\nWindows has found 55 Critical System Errors.\r\n\r\nTo fix the errors please do the following:\r\n\r\n1. Download Repair Registry Pro Wrom: MYXOEAIJJPHSCR\r\n2. Install Repair Registry Pro\r\n3. Run Repair Registry Pro\r\n4. Reboot your computer\r\n\r\nFAILURE TO ACT NOW MAY LEAD TO SYSTEM FAILURE!\r\n\r\n---------------------------\r\nOK \r\n---------------------------\r\n\r\nIk heb dat na de virus ook gekregen en dit is de 6e keer dat ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd.\r\nKon toen ook words works etc niet meer gebruiken en printen ging niet meer etc.\r\nHeb die registery pro gedownload toen maar daar moet je veel voor betalen.\r\nWeet echt niet hoe ik er aan kom omdat ik helemaal niet met mijn pc knoei en dat ik dingen ga veranderen of zo.\r\nMaar weet wel dat het erg vervelend is,en ben bang dat mijn pc op een gegeven moment crasht of zo.\r\nHeb alle pcbladen en op internet door gespitst maar weet me geen raad.\r\nAndere mensen weten het ook allemaal niet.\r\nDit is mijn laatste hoop. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 Dat is Windows Messenger kun je uitzetten\r\n[url]http://www.grc.com/stm/shootthemessenger.htm[/url]\r\nEn nooit zomaar wat downloaden,dus deïnstalleer dat programma Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 Dat je deze melding überhaupt krijgt, geeft al aan dat je beveiliging niet op orde is. Ten eerste is het volgens mij zo dat in Service Pack 2 voor Windows XP de Messenger Service automatisch uitgeschakeld wordt. Ik zou dus eens controleren of je Service Pack 2 al geïnstalleerd hebt. Verder is het zo dat Service Pack 2 ook automatisch de Windows Firewall inschakelt, en die blokkeert dit soort meldingen sowieso al. Ook in Service Pack 1 zat de Firewall al, dus die staat duidelijk uit. Je kunt overigens ook een andere Firewall installeren, zoals de paketten van Norton of McAfee (de volledige security paketten van die twee bevatten firewalls) of je kunt er één downloaden. ZoneAlarm, Kerio, Sygate, allemaal gratis firewalls die goed aangeschreven staan.\r\nHet uitschakelen van de Messenger Service is dan eigenlijk helemaal niet meer nodig. Dat is symptoombestrijding, maar het verandert niets aan het feit dat je beveiliging niet goed is... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen