Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Delen Geplaatst: 15 november 2005 Ik heb een computer met 2 netwerkkaarten waarvan 1 draadloos. De draadloze kaart is verbonden met internet. De vaste netwerkkaart is verbonden met een server waar ik een administratieprogramma op laat draaien. \r\n\r\nProbleem: Als ik verbonden ben met het draadloze netwerk dan kan ik de vaste netwerk niet gebruiken. Maak ik verbinding met de vaste kaart dan komt er een melding: \"De TCP/IP verbinding kan de juiste host niet vinden\". \r\nSchakel ik de draadloze netwerkkaart uit dan krijg ik wel verbinding. \r\n\r\nOpmerking: Voordat ik de draadloze had aangesloten had ik 2 vaste netwerkkaarten en nooit een probleem gehad.\r\n\r\nWat kan ik veranderen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 Kijk eens of je automatisch ip adressen krijgt of dat deze vast ingesteld staan.\r\nWat je moet doen om dit werkend te krijgen is normaliter 2 verschillende netwerken gebruiken, zodat de computer weet welke gateway gebruikt moet worden voor welk netwerk.\r\nDus bijv. 1 netwerk op de 192.168.0.x range en het andere netwerk op de 192.168.1.x range of de 10.0.0.x range.\r\nDan zou het eigenlijk moeten lukken.\r\nAls beiden automatisch een ip adres krijgen en ook nog in dezelfde netwerkrange en ze zijn beiden actief, dan begrijpt de pc niet meer waar hij naar toe moet, vandaar dat het dan wel werkt als er eentje uitgeschakeld word. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2005 Ik heb een server (NT) en daar wil ik zo weinig mogelijk veranderen. Is al ingewikkeld genoeg. Derze draait op 192.168.1.1\r\n\r\nHet internet heb ik via een netgear router. Deze staat standaard ingesteld op 192.168.1.1 Kan ik de router instellen op 192.168.0.1? En blijft internet dan werken via dat laatste ip? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2005 [quote=Juulke]Ik heb een server (NT) en daar wil ik zo weinig mogelijk veranderen. Is al ingewikkeld genoeg. Derze draait op 192.168.1.1\r\n\r\nHet internet heb ik via een netgear router. Deze staat standaard ingesteld op 192.168.[b]1[/b].1 Kan ik de router instellen op 192.168.0.1? En blijft internet dan werken via dat laatste ip?[/quote]je geeft als antwoordt je probleem\r\nde ene internet gaat via 192.168.[b]1[/b].1\r\nen de ander via 192.168.[b]1[/b].1\r\nen dit bijt echt elkaar\r\ndaar je je server niet wil veranderen, zal je de ander dus een nummer moeten geven binnen de range van de server\r\nje moet dus de netgear buiten de dhcp range van de server een adres geven (kan b.v. met als end getal 2, 192.168.1.2) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2005 Het werkt. Bedankt. Ik heb de netgear router op 192.168.0.1 gezet en ik kan nu teglijkertijd internetten en mijn administratieprogramma gebruiken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen