Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Delen Geplaatst: 15 november 2005 Welke raden jullie mij aan ?\r\nga deze week een nieuwe pc kopen.\r\n\r\nmsi k8n diamond s939, is dit een goed moederbord?\r\n\r\nGroeten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 [quote=frokkel]Welke raden jullie mij aan ?[/quote]Hangt ervanaf wat je met je nieuwe PC wilt gaan doen, gamen? Videobewerking? De meeste games ondersteunen geen dual core techniek, dus een X2 is dan ook zinloos om te nemen. Bij de meeste videobewerkingsprogramma\'s is dual core juist erg nuttig.\r\n[quote=frokkel]ga deze week een nieuwe pc kopen.[/quote]Hoeveel geld wil je er ongeveer aan besteden en wat moet er allemaal van gekocht worden? Alleen de PC-kast met inhoud, of ook monitor, desktopset, speakerset, etc.? Een goed samengestelde PC is afgestemd op het gebruiksdoel.\r\n[quote=frokkel]msi k8n diamond s939, is dit een goed moederbord?[/quote]Bedoel je [url=http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=638]dit moederbord[/url]? Da\'s blijkbaar een SLi-bordje, nuttig voor als je 2 identieke GeForce-kaarten tegelijk erin wilt prikken. Doe je dat niet, dan is SLi overbodig en kun je ook een bordje pakken dat zo\'n 1/3 deel goedkoper is, bijv. de [url=http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=651]MSN K8N Neo4-FI[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 Ik ga een volledige nieuwe pc kopen.\r\nAopen H600b Iga 775\r\nAmd Athlon64 x2 4200 box 939\r\nmsi k8n diamond s939 \r\nDDR 512mb pc400 2 keer\r\nSata Harddisk 250gig 8MB\r\nIDE harddisk 80gb 7200\r\ndvdschrijver 16x dual\r\nDVD speler\r\nPCI-E 6600 256MBDDR DVDI tvout\r\n17inch Acer AL1714ms 8ms w/speaker 30/8\r\nBoxen logitech oem stereo speaker\r\nCardreader 8/1\r\nVideomate Gold 2\r\nCordless desctop Logitech Dinovo\r\n\r\nHopelijk heb ik een goede keuze gemaakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 [quote=frokkel]Ik ga een volledige nieuwe pc kopen.\r\nAmd Athlon64 x2 4200 box 939\r\nPCI-E 6600 256MBDDR DVDI tvout\r\n[/quote]Voor videobewerking niet slecht, voor games is het matig.\r\nIk snap alleen niet waarom je een 80GB IDE harddisk neemt naast een S-ATA schijf. Waarom niet allebei S-ATA?\r\n[quote=frokkel]Hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt[/quote]Waar ga je het spul eigenlijk aanschaffen? Hebben ze een website? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 Waarom is deze voor games slecht?\r\nIk speel bijna nooit games, maar kun je hier de nieuwe games niet mee spelen?\r\nWat moet ik dan veranderen om wel een game te kunnen spelen?\r\nAlle tips zijn welkom.\r\nHarde schijf van 80gig is om XP op te installeren.\r\nMen zou er geen voordeel bij doen om een Sata te nemen voor het besturingssysteem is mij verteld.\r\n\r\nKan nog tot morgen veranderen.\r\n\r\nGroeten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 [quote=frokkel]Waarom is deze voor games slecht?Ik speel bijna nooit games, maar kun je hier de nieuwe games niet mee spelen?[/quote]Nee, de nieuwste games als BF2 en F.E.A.R. zullen hier niet lekker op draaien. De 6600 is een laag geklokte 8 pipelines kaart met DDR geheugen. Goedkope alternatieven zijn de X800GT 128MB en 6600GT 128MB: ook 8 pipelines, maar veel hoger geklokt en uitgerust met snel DDR3 geheugen (liever 128MB snel geheugen dan 256MB traag geheugen!).\r\n[quote=frokkel]Wat moet ik dan veranderen om wel een game te kunnen spelen?[/quote]Als je de modernste games ook op een wat hoger detail wilt spelen op je TFT scherm met 1280x1024 resolutie, kun je het beste een X800GTO of nog beter een 6800GS pakken, maar daar ben je dus wat meer aan kwijt. Dit zijn kaarten met 12 pipelines en 256MB DDR3 geheugen.\r\n[quote=frokkel]Harde schijf van 80gig is om XP op te installeren. Men zou er geen voordeel bij doen om een Sata te nemen voor het besturingssysteem is mij verteld.[/quote]Onzin. Je hebt wel alleen ff een floppydrive nodig om tijdens de Windows-installatie de S-ATA driver te installeren. Als je geen floppydrive in de kast wilt, kun je \'m er ook gewoon even tijdens de installatie aanhangen en daarna weer verwijderen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 De videokaart heb ik al vervangen door de PCI-E 6600GT.\r\nSpeel wel bijna nooit games, maar moest ik er dan toch eens een spelen, dan zal dat met deze wel lukken hoop ik.\r\nKan ater nog altijd een zwaardere nemen als ik meer wil gamen.\r\nMijn processor en moederbord laten dat toch wel toe denk ik.\r\nBen nu veel bezig met Pinnacle studio 10 en mijn AMD 1800mhz is te traag geworden.\r\nVoor de rest toch niet zo\'n slechte pc gekocht hoop ik.\r\n\r\nGroeten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2005 [quote=frokkel]Voor de rest toch niet zo\'n slechte pc gekocht hoop ik.[/quote]Die monitor ken ik niet, wat kost ie? Een TFT wel bij voorkeur aansluiten met DVI voor scherper beeld dan via D-SUB, dus de monitor moet liefst wel een DVI-ingang hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 [quote=frokkel]De videokaart heb ik al vervangen door de PCI-E 6600GT.[/quote]\r\ndeze kaart is eigenlijk gewoon hetzelfde als de gewone 6600, maar dan ietsje hoger geklokt... ga gewoon voor de 6800GS of de X800GTO.. die werken tenminste, en je kan ze nog altijd VEEEL verder overklokken, want de GT zit al bijna aan zijn max.\r\n\r\n\r\n[url=http://tweakers.net/nieuws/39837]Klik hier voor een volledig overzicht van NIEUWE CPU\'s, hier kan je ongeveer zien wat voor een CPU nou eigelijk beter is...[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 [quote=TommelMOD]deze kaart is eigenlijk gewoon hetzelfde als de gewone 6600, maar dan ietsje hoger geklokt ...[/quote]Ietsje? De core van de 6600GT loopt standaard op 500MHz, die van de 6600 op 300MHz. Verder is de 6600GT uitgerust met DDR3 geheugen, de 6600 met DDR. De 6600GT is ook enigszins overklokbaar, de mijne loopt nu op 575/1200, maar er zijn ook lui die \'m zonder artifacts op 600/1250 laten lopen (meestal met een andere koeler erop).\r\n\r\nDe core van de 6600 is meestal ook wel te klokken naar 6600GT snelheid, 500MHz. In het DDr-geheugen van de 6600 zit alleen niet zoveel rek ...\r\n[quote=TommelMOD][url=http://tweakers.net/nieuws/39837]Klik hier voor een volledig overzicht van NIEUWE CPU\'s, hier kan je ongeveer zien wat voor een CPU nou eigelijk beter is...[/url][/quote]Beter voor gaming dus, niet zo relevant als je bijna geen games speelt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 Een X2 is voor videobewerking vaak zelfs beter. Veel goede video-bewerkingsprogramma\'s (3x woordwaarde (proud) ) maken al gebruik van dual-core processors en dat maakt een héél groot verschil. Met een 6600GT zou ik sowieso niet een té snelle processor gaan gebruiken, beetje zonde van je geld.\r\n\r\nEn inderdaad, uit verschillende benchmarks blijkt dat de 6600GT beduidend sneller is als de normale 6600. Hoger geklokte core, veel sneller geheugen. Trouwens, er is ook een 256MB 6600GT, maar veel verschil met de 128MB versie maakt dat niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen