Ga naar inhoud

Moederbord Vervangen

Aanbevolen berichten

[quote=Gruber]De lolligste thuis zeker :-P[/quote]Yup, ik woon nl. alleen. :mrgreen: \r\n[quote=Gruber]Ik zie dat mijn moederbord is begrenst met 3000MHz, en ik spaar voor een 3.2GHz.[/quote]Ok, probeer ons eerst maar \'s te zeggen welk merk en type moederbord je dan wel hebt, ik geloof nl. niets van een grens bij de 3GHz ... Verder is het verschil tussen 3.0GHz en 3.2GHz te verwaarlozen (we hebben het hier over een P4 neem ik aan?), d.w.z. niet de moeite waard om je oude moederbord eruit te mikken en weer wat te besteden aan een nieuwe ... tenzij je naar meer kijkt dan alleen kloksnelheid, bijv. ook naar de bussnelheid, 64-bit compatibiliteit, etc.
Link naar reactie
lol:P\r\nIk wil t graag een prof. laten doen, ik bedoel wat moet ik weten om een nieuwe aan te schaffen. Ik denk dat ik het verkeerd heb gelezen. ik zocht nog een keer op waar stond dat ie begrenst was tot 3GHz. Nou kan ik t niet een meer vinden :-P. Me huidige is een P4 ja, socket 478 (van 2 á 3 jaar terug). Wat is het verschil van sockets dan? 64-bit compatibiliteit zou wel heel erg mooi zijn :-D.
Link naar reactie
Eerst zou je je moeten afvragen waarvoor je extra prestaties nodig hebt. Zware multitasking? Snellere videobewerking? 3D gaming? Het moederbord zelf heeft geen of nauwelijks invloed op de prestaties van het systeem, hierbij is hoeveelheid intern geheugen, processorsnelheid en videokaart veel meer van belang. Het moederbord kan wel een beperkende factor zijn. Dus wat is het gebruiksdoel van de PC?\r\n\r\nVerder moet je ook eerst weten wat precies je in je PC hebt zitten:\r\n1. Merk en type moederbord;\r\n2. Eigenschappen processor;\r\n3. Type videokaart;\r\n4. Hoeveelheid en eigenschappen intern geheugen;\r\netc.\r\n\r\nTooltjes als [url=http://www.cpuid.com/cpuz.php]CPU-Z[/url] en [url=http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en]Everest[/url] kunnen je daarbij helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...