Ga naar inhoud

wel internet, geen netwerk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een probleem met file/printer sharing. mijn laptop is verbonden met m\'n desktop welke weer is verbonden met het internet via een usb modem. \r\nik kan met de laptop wel internetten maar geen file/printer sharing. overigens kan ik mijn desktop wel pingen....en andersom ook. Zonealarm staat uitgeschakeld. \r\n\r\niemand een idee?
Link naar reactie
Het is in elk geval sowieso verstandig om op je administratoraccount een wachtwoord te zetten, dat houdt ook hackers gemakkelijker buiten de deur want zonder wachtwoord is het zo binnenwandelen als er ergen een gaatje zit.\r\n\r\nAls je dus op je laptop als user Administrator inlogt, log dan ook op je pc in als user Administrator.\r\nOf als je op je pc als user Piet inlogt (ik noem maar iets), zorg dan dat het account Piet met bijbehorend wachtwoord ook op de laptop aanwezig is. Makkelijkst is natuurlijk als je op de pc dan ook gewoon administrator gebruikt met hetzelfde wachtwoord als op de laptop.\r\nVolgens de officiele normen van XP zou dit zo moeten bij sharing, met een wachtwoord dus. Anyway, niet geschoten is altijd mis, in principe zou je dan geen \"geen rechten\" melding meer moeten krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...