Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2005 Delen Geplaatst: 13 november 2005 hallo, ik heb een probleem met file/printer sharing. mijn laptop is verbonden met m\'n desktop welke weer is verbonden met het internet via een usb modem. \r\nik kan met de laptop wel internetten maar geen file/printer sharing. overigens kan ik mijn desktop wel pingen....en andersom ook. Zonealarm staat uitgeschakeld. \r\n\r\niemand een idee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2005 heb je de mappen ook gedeeld in je verkenner? Als je de mappen niet deelt, kun je er met een andere pc in je netwerk natuurlijk niet op toegrijpen. Dus gewoon ff de map die toegangkelijk moet zijn, ff delen...rechterklik... ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2005 Zorg ook dat de accounts die je gebruikt met wachtwoord op beide computers aanwezig zijn, anders even aanmaken in het configuratiescherm bij accounts en bij de netwerkeigenschappen bestands- en printerdeling geinstalleerd is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2005 op beide pc\'s stonden al reeds mappen geshared... het is echt vaag. pingen over en weer gaat goed maar sharen ho maar! frustrerend.\r\n\r\ndat met die accounts, op de laptop (werk) log ik in op een domein en thuis ben ik gewoon administrator en hoef ik niet in te loggen. moet ik hier iets aan veranderen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2005 Het is in elk geval sowieso verstandig om op je administratoraccount een wachtwoord te zetten, dat houdt ook hackers gemakkelijker buiten de deur want zonder wachtwoord is het zo binnenwandelen als er ergen een gaatje zit.\r\n\r\nAls je dus op je laptop als user Administrator inlogt, log dan ook op je pc in als user Administrator.\r\nOf als je op je pc als user Piet inlogt (ik noem maar iets), zorg dan dat het account Piet met bijbehorend wachtwoord ook op de laptop aanwezig is. Makkelijkst is natuurlijk als je op de pc dan ook gewoon administrator gebruikt met hetzelfde wachtwoord als op de laptop.\r\nVolgens de officiele normen van XP zou dit zo moeten bij sharing, met een wachtwoord dus. Anyway, niet geschoten is altijd mis, in principe zou je dan geen \"geen rechten\" melding meer moeten krijgen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen