Ga naar inhoud

verschillend mailen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk zit met een probleem ik wil namelijk met verschillende accounts (alle admin) mailen met 2 verschillende progjes. Het ene incredimail en met de andere account met outlook express.Maar dit wil niet lukken ik kan niet beide onder de verschillende accounts instellen als standaard programma.Als ik bij de ene incredimail instel als standaard moet dit blijkbaar in een andere account ook.\r\nDit zelfde probleem heb ik overigens ook met firefox en ie voor wat betrefd browsers??\r\n\r\nGrtjzz,\r\n\r\nWillie
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Willie,\r\n\r\nIk heb hetzelfde probleem. Ik werk met Outlook en de andere gebruiker van mijn computer met Outlook Express. Maar telkens als ik op mijn account (XP) het \'standaard\'programma wijzig, wijzigt dit ook op de andere account. Dit is vooral vervelend bij het gebruiken van hyperlinks met \'mailto\' etc. Heb jij inmiddels al een oplossing gekregen van iemand? Zoja, dan lees ik die graag. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Als je dat wilt zul je niet meer als admin maar als gebruiker moeten gaan inloggen.\r\nBij admin inlog heb je inderdaad het probleem dat dan ergens anders ook de instelling wijzigt.\r\n\r\nEr is ook nog een andere mogelijkheid, da\'s meer een workaround eigenlijk. Je kunt de melding, dat de browser en/of email programma \"niet de standaard is en of je hem standaard wilt maken\" ook uitschakelen.\r\nElk account start dan gewoon het email programma wat ie leuk vindt, en je bent van de vervelende meldingen af.
Link naar reactie
Black Tiger: \r\nBedankt voor je snelle reactie! \r\n\r\nIk weet niet zeker of ik inlog als \'Admin\', maar ik ben volgens XP de \'beheerder van deze computer\' (tja, misschien ten onrechte, dat blijkt maar weer :-$ ) De andere gebruiker heeft een account \'met beperkte rechten\'. Dus ik ga er even van uit dat ik Admin ben. \r\n\r\nIn mijn beheerdersaccount kan ik via: [i]Internetopties>Programma\'s [/i]opgeven welk programma \'Windows automatisch moet gebruiken\'. Als ik hier het e-mail-programma wijzig in bijvoorbeeld MS Outlook, dan wordt deze wijziging ook automatisch doorgevoerd op de \'Account met beperkte rechten\'.\r\n\r\nAls ik vervolgens vanuit de \'account met beperkte rechten\' ook via internetopties>programma\'s invul dat \'Windows automatisch Outlook Express\' moet gebruiken (netjes op Toepassen geklikt, daarna op OK) en dan bijvoorbeeld vanuit MS Word een bestandje probeer te mailen, pakt Windows toch automatisch MS Outlook. Als ik dan kijk bij de Internetopties>programma\'s, dan blijkt dat eigenwijze ding (mijn computer) gewoon weer de standaard van de beheerdersaccount te pakken. Ik denk dus niet dat het wat uitmaakt of ik als admin of gebruiker inlog ... de standaard van de beheerdersaccount is leading. \r\n\r\nIk heb zojuist de account met beperkte rechten ook tot beheerdersaccount gebombardeerd, maar ook dit mocht niet baten – als ik op de ene beheerdersaccount het standaardprogramma wijzig, wijzigt dit automatisch ook op de andere beheerdersaccount. \r\n\r\nVerder schrijf je:\r\n[quote=BlackTiger]Je kunt de melding, dat de browser en/of email programma \"niet de standaard is en of je hem standaard wilt maken\" ook uitschakelen.\r\n[/quote]\r\n\r\nDeze melding krijg ik niet; die krijg ik alleen als ik bijvoorbeeld Outlook Express open terwijl MS Outlook de standaard is. \r\n\r\nHet gaat om het feit dat als ik vanuit Word, Excel of via een mailto-link op een webpagina een e-mail wil versturen, windows automatisch het standaardprogramma van de beheerder pakt. In het standaardprogramma (nu: Outlook Express terwijl ik als mailprogramma MS Outlook gebruik) is geen mail-account ingesteld. Ik krijg daarom direct een Wizard internetverbinding voor mijn neus... met als pijnlijk gevolg dat als ik de Wizard volg en het mailtje via Outlook Express verstuur, ik direct mijn binnengekomen post ophaal in het verkeerde mailprogramma....\r\n\r\nIk hoop dat je niet uit het veld geslagen bent door de hoeveelheid tekst, ik kon het niet korter schrijven - en misschien nog een derde omweggetje weet - zoniet, dan bedankt voor je input en schik ik me in mijn lot ;-)
Link naar reactie
[quote]Ik denk dus niet dat het wat uitmaakt of ik als admin of gebruiker inlog ... de standaard van de beheerdersaccount is leading[/quote]\r\nCorrect, maar daarom schreef ik ook dat beiden onder een gebruikersaccount moeten inloggen. Outlook is overigens onderdeel van het Office pakket, dat moet dacht ik op een speciale manier geinstalleerd worden voor meer gebruikers.\r\nWat dat betreft blijft het waarschijnlijk toch wel wat probleempjes geven als men op 1 computer blijft werken.\r\n\r\nIk ben overigens niet uit het veld geslagen door de hoeveelheid tekst, als je sommigen van mijn postings ziet, dan zul je merken dat ik regelmatig gebruik maak van die lappen.\r\nIn diverse gevallen is dat gewoon handig uit oogpunt van duidelijkheid om het goed uit te leggen zodat iedereen het ook begrijpt.\r\n\r\nIk begrijp nu ook exact wat het probleem is en ik weet dat het moet kunnen. Alleen weet ik niet hoe. Dat je bijv. die Wizard internetverbinding voor je neus krijgt omdat er geen mail account is ingesteld, kan ik me bijv. van de ene kant wel voorstellen. Van de andere kant is voor je eigen windows-account wel zo\'n email account in beide programma\'s aanwezig, waardoor het mij weer verbaast dat je dan die wizard krijgt, zeker als je zelf beheerdersrechten hebt.\r\n\r\nHet is dus niet je tekst die me uit het veld slaat, maar eerder de manier waarop windows hier mee om gaat.\r\nMisschien dat er iemand die meer thuis is in systeem en gebruikersbeheer hier iets meer over kan zeggen, daar zit ik namelijk niet zo diep in.\r\nIk heb echter het vermoeden dat om het goed te krijgen Office op een andere wijze geinstalleerd zal moeten worden.
Link naar reactie
[quote] Ik heb echter het vermoeden dat om het goed te krijgen Office op een andere wijze geinstalleerd zal moeten worden.[/quote]\r\n\r\nAh, dat zal het euvel zijn: de combinatie van Office 2000 met XP ....\r\nbedankt voor het meedenken en als ik genoeg moed verzameld heb zal ik Office eens opnieuw gaan installeren, kijken of ik ergens iets kan aan- of uitvinken. Tot die tijd blijf ik me wel behelpen, er zijn grotere problemen in de wereld ;-)\r\n\r\nVielen Dank![color=darkred][/color][color=darkred][/color][color=darkred][/color][color=darkred][/color][color=darkred][/color][color=darkred][/color]
Link naar reactie
Ik ben anders ook wel heel benieuwd naar de oplossing. Het zal toch niet alleen aan Office liggen want iemand had hetzelfde probleem met 2 verschillende browsers. Ik vroeg me dat juist ook af, of dat kan op 1 pc.\r\nEn Office zal je toch niet helemaal opnieuw hoeven te installeren, alleen Outlook zal wel voldoende zijn toch?
Link naar reactie
Met die browsers zal het zelfde probleem zijn. Je hebt beide beheerdersrechten en op een of andere manier gaat windows daar niet goed mee om.\r\nMen zal dus op een of andere manier windows duidelijk moeten maken dat het hier echt om 2 verschillende beheerdersaccounts gaat en hij deze niet mag samenvoegen waar dan ook. Dit moet mogelijk zijn, alleen weet ik niet waar.\r\nOutlook alleen opnieuw installeren zal geen zin hebben omdat je daar geen netwerk installatie mee kan doen bij mijn weten. \r\nMaar ik begin me af te vragen of zo\'n netwerkinstallatie uberhaupt zin heeft, gezien het probleem ook met de browsers voor schijnt te komen en dat zou dus ook niet moeten mogen... gaat mij in elk geval mijn pet te boven.\r\nXP moet zich gewoon aan de gebruikte profiles houden en niet bepaalde dingen ergens gaan verzamelen en daardoor overschrijven als de andere (beheerders)gebruiker inlogt.
Link naar reactie
Ben net gisteravond ook weer er tegen aan gelopen. Ik heb Outlook verwijderd; ik twijfel nl nog of ik ermee wil gaan werken. Maar als het op je comp staat dan wordt steeds bij een up date van Office Outlook gelijk als standaard gezet, heel irritant (dat wil ik zelf uitmaken!) ipv Outl.Expr.\r\nDus Outlook verwijderd, vervolgens is Express weer niet de standaard; en dat kan je als \"beperkte\" gebruiker niet wijzigen (ja kan wel lijkt het, maar de gegevens worden niet \"bewaard\").\r\nDus eerst weer als beheerder OE als standaard mail instellen, en dan pas kan dat weer als gebruiker met beperkte rechten...\r\nHier ligt nog een schone taak voor Microsoft!
Link naar reactie
Ja echt wel. Ik ben toch uit nieuwsgierigheid en leergierigheid maar eens verder gaan snuffelen. Daarbij kreeg ik het idee om op de pc van de kinderen boven te kijken.\r\nDaar zitten 3 accounts op, alle 3 met beheerdersrechten, eentje van mij en de kinderen ook elk apart 1 account.\r\nWat blijkt? Onder mijn account onder de map \"mijn muziek\" vond ik opeens muziek die onder de \"mijn muziek\" map van de kinderen staan. Deze map is geen algeheel gedeelde map.\r\nIk kan me niet herinneren daar die handel in gezet te hebben dus het vermoeden rijst dat hij die mappen voor beheerders, net als favorieten en het email gebeuren onder de standaard administrator map kiept i.p.v. onder de usernaam mappen.\r\nRare boel inderdaad.\r\n\r\nHet enige advies wat ik nog kan geven is om eens te proberen de vraag op tweakers te stellen, daar zitten ook nogal wat professionele lieden en het is wat groter en drukker, wie weet....
Link naar reactie
In vervolg op het voorgaand; heb (om ruimte te maken) op mijn oude compje die ik ook nog wel eens voor dingetjes gebruik, wat progs verwijderd, o.a. outlook (97). Het draait onder windows 98.\r\nHier nu ook het probleem, dat outlook express vervolgens niet meer de standaard is. Maar dit kan ik hier ook niet wijzigen. In XP loste ik dat dus op door als beheerder in te loggen, dan kan dat wel. Maar hoe doe ik dat in Windows 98? Is daar ook een methode om als administrator ofzo in te loggen, weet iemand dat?
Link naar reactie
Ja, hij vraagt het ook (net als in XP) maar hij pakt het niet. (via opties etc geprobeerd). Datzelfde gebeurd dus in XP als je als gebruiker met beperkte rechten inlogd. Dan lijkt het of je het kan veranderen, maar hij houdt de gegevens niet vast. Daar is de oplossing dus, in te loggen als beheerder, en dan houdt hij het wel vast. Ik vraag me dus af, of er een truukje is om in windows98 ook als een soort administrator in te loggen en het dan te wijzigen.\r\nOverigens, als je in Internet Explorer kijkt, kan je daar bij de eigenschappen (programma\'s) ook niets meer kiezen bij \"email\". Dat is leeg! Het lijkt dus, of er met het verwijderen van Outlook, gelijk ook \"iets\" van Outlook Express verwijderd is! Erg fijn van Microsoft.\r\nHet gekke is, ik vond 2 vergelijkbare vragen op de voorloper van dit forum (via Google kwam ik daar) alleen, niemand wist er antwoord op. Ik krijg het idee dat er 1 (of meer) regels verwijderd zijn uit het register maar welke geen idee. \r\nConclusie, had eerst back up van register moeten maken voor ik Outlook verwijderde....maar zoiets verwacht je toch eigenlijk niet.
Link naar reactie
In windows98 moet je het gewoon kunnen wijzigen zoals ik aangaf. Maar het zal daar ook een probleem geven als je met meerdere gebruikers op win98 zit omdat win98 niet echt beroemd is om zijn aparte gebruikersprofielen.\r\n\r\nAls je echter bij de programma\'s in Internet explorer ook geen Outlook mere ziet, dan denk ik net als jij, dat je een ander probleem hebt, misschien kan het dan helpen OE opnieuw te installeren of anders eens zoeken bij de knowledgebase van Microsoft.\r\nDus ja, je hebt kans dat er inderdaad iets weg is uit het register.\r\nMisschien dat TweakUI voor win98 dat repareren kan. Ik heb ooit een utility gehad die diverse settings met 1 druk op de knop kon repareren. Hielp bijv. ook als bij het procesoverzicht in XP de gebruikersnaam niet meer zichtbaar was. Maar helaas is me de naam ontschoten en is me ook niet bekend of er zoiets voor win98 bestaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...