Ga naar inhoud

Netwerk niet toegangkelijk.

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,wie O wie kan me helpen.Ik heb 2 comp\'s gekoppeld doormiddel een crosscable,op alle twee heb ik XP Pro staan.De hoofdcomp is gekoppeld aan het internet via een modem van Casema,de andere comp maakt verbingding naar het internet via de hoofdcomp.Op de hoofdcomp staat service pack 2,op de andere service pack 1.Op alle twee staat Norton Internet Security.Tot zover werkt alles goed,nu heb ik met de hulp van de netwerkwizzard een netwerk opgezet,op de hoofdcomp,en op de andere comp,mappen aangemaakt om te delen,en een printer ingesteld om te delen.Nu laat ik de comp\'s zoeken naar andere comp\'s in het netwerk,krijg ik de volgende mededeling:\r\n\"Mijn netwerklocatie.\r\nMshome is niet toegangkelijk.\r\nU hebt mogelijk niet de juiste machtingingen voor deze netwerkbron.Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingingen hebt.De lijst met servers voor de werkgroep is momenteel niet beschikbaar.\"\r\nWie kan me met dit euvel helpen??????????
Link naar reactie
Ik heb ff alles nog gecheckt,IP Range staat het zelfde behalve het laatste cijfer,subnet op allebij staat op 255.0.0.0,standerd gateway op 10.0.0.2 zoals ook dns server op allebij.(Die getallen heb ik van een ander overgenomen)\r\nNorton heb ik niet verwijderd,die vroeg alleen wat voor netwerk het was,heb ik Thuis ingegeven.De protocollen zijn:TCP/IP en QOS en netbeui,op allebij.\r\nEn waarom ik niet op allebij sp2 heb staan,heeft te maken met geheugen.De 2de comp heeft een celleron 1200mhz proc.en 256 mb geheugen 10 gb harde schijf,dus voor deze tyd een oudje,er staat xp pro op en norton internet security.Dus die heeft z\'n handen al vol.\r\nIk heb wel met de 2de comp verbinding met het internet,dus dat gaat wel goed.\r\nMaar wat betreft het\"pingen\"hoe doe je dat. ;-)
Link naar reactie
En als je bij gateway en DNS nu eens gewoon niets invult?\r\n\r\nJe zou netbeui er eens af kunnen gooien, als je al met iets anders wilt werken kun je beter ipx/spx nemen.\r\nHopelijk staat \"client voor microsoft netwerken\" ook geinstalleerd.\r\nLukt het dan nog niet, dan toch maar Norton de-installeren.\r\n\r\nPingen doe je als volgt: start->uitvoeren en dan cmd intypen en op OK klikken.\r\nJe krijgt dan een command prompt (zwart venster)\r\nDan type je het commando\r\nping ip.adres.van.anderepc \r\nBijv.:\r\nping 10.0.0.5 en dan de enter toets\r\nDan krijg je 4 regeltjes te zien, deze moet een reply geven. Als ie een foutmelding geeft, bijv. no route to host of host not found of andere foutmelding, dan is er geen goede verbinding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...