Ga naar inhoud

Foutmelding bij installatie XP

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\nIk probeer win XP pro opnieuw te instaleren, maar krijg na een paar minuten de foutmelding “er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen enz enz enz met de foutcode stop: 0x0000007B (0xf899163C, 0xc000000000, 0x00000000)”\r\nIk dacht eerst dat het de harde schijf was, heb deze in een andere computer getest (viruscheck en win xp geinstalleerd) en deed het perfect. Daarna het bios van mijn moederboard(asus P5GD1-VM) geupgraded, helaas nog steeds dezelfde boodschap. Geheugen erin en eruit …hardware aan en afgesloten helaas….tot op heden werkt niets en krijg ik steeds dezelfde boodschap.\r\n\r\nIemand enig idee hoe verder te gaan?\r\n\r\nBedankt alvasr voor de reactie\r\nVr gr\r\nErnst
Link naar reactie
Een vaag probleem wat vanalles kan betekenen.\r\nOp [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103[/url] staan een aantal mogelijkheden waaronder een bootsector virus.\r\nMaar het kan ook moederbord/cpu zijn of HD of geheugen.\r\nBij een paar personen bleek het een verkeerde geheugensetting in de bios te zijn, daar stond de FSB (frontside bus) snelheid te hoog. Nadat ze deze gewijzigd hadden was alles weer in orde.\r\n\r\nVanaf wel moment deed zich dit probleem voor? Kort nadat je nieuwe hardware of iets anders geinstalleerd had?\r\n\r\nEventuele mogelijkheid is de trial en error methode. Schroef je kast open en controleer alle kabels, haal alle hardware er uit behalve VGA kaart en Harddisk, start dan op en kijk of het probleem zich voordoet.\r\nZonee, stop dan de volgende kaart (bijv. netwerkkaart) er terug in en start opnieuw op. Ga zo door totdat de pc het probleem aangeeft, dan weet je wie het probleem veroorzaakt.\r\n\r\nBegint het probleem al in het begin, probeer dan eens met een andere vgakaart.\r\nZo mogelijk uiteraard allereerst alle bios settings op hun juiste instelling controleren.\r\nHeb je gewone IDE HD\'s of SATA?
Link naar reactie
Dag BlackTiger,\r\n\r\nBedankt voor je reactie\r\n\r\n De microsoft site heb ik al bekeken. daar werd ik niet wijzer van.\r\n\r\nHet probleem deed zich voor nadat xp door een virus gedeeltelijk onbruikbaar was geworden, ik heb het virus eraf gekregen, maar kreeg xp niet meer goed werkend, vandaar dat ik een nieuwe installatie wilde doen. Qua hardware is er dus niets gewijzigd.\r\nDe harde schijf(IDE) is het volgens mij ook niet (heb deze in een andere pc geplaatst waar ik xp er wel op kon installeren)\r\nDe vga, lan en sound zijn allemaal onboard, daar kan ik dus ook niet mee schipperen.\r\nHet vreemde is dat ik al eerder zonder problemen xp op dexe pc heb gezet.\r\n\r\nVoor zover ik in de bios kan zien kan ik de fsb niet aanpassen deze staat op 800mhz\r\nIk weet het niet meer……. jij nog suggesties?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...