Ga naar inhoud

Civilization 4 wil niet meer afspelen onder Windows 10?

anoniem

Aanbevolen berichten

• 4 weken later...
Hallo, Ik had de zelfde probleem met mijn originele Civ 4 pakket. Het probleem zit in het feit dat Windows 10, de zo geheten secure driver, niet meer ondersteund. Wegens beveiligings risico. Laat Civ. 4, en nog andere spellen, die driver nodig hebben. Mijn oplossing voor deze probleem, is misschien iets omslachtig, maar werkt. 1.) Kopieer het bestand SECDRV.SYS naar windows 10 map : "\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS" (Ik heb Windows 8 naar win. 10 geupdated. en kon dan die bestand uit de oude win. 8 map kopieeren. Van uit zelfde map locatie.) 2.) In DOS-prompt, met administrator rechten, moet het volgende in gevoerd worden : SC config SECDRV type= filesys start= demand Let op de spaties, deze moeten er in zitten. Afhankelijk van de computer, duurt het enkele even, voor dat deze proces is uitgevoerd. Nu is het voorbewerken klaar. Om Civ 4 te kunnen spelen en installeren moet iedere keer het volgende gedaan worden. 1.) Druk op de "SHIFT"-knop, hou deze vast en laat de computer opnieuw opstarten. Wanneer er een keuze menu komt, kan de "SHIFT"-knop los gelaten worden. 2.) Kies "Problemen oplossen", dan "Geavanceerde optie", "Opstartinstellingen" en dan "Opnieuw opstarten" 3.) Kies in het nieuwe scherm voor optie 7 Nadat win 10 weer is opgestart, moet het mogelijk zijn om Civ. 4 op te starten. LET OP ! Op dit moment, is de certificaat beveiliging uitgeschakeld. Dus zorg ervoor dat je alleen programma's gebruikt die je vertrouwd en ook alleen WEB-sites benaderd die te vertrouwen zijn. Succes en veel speel plezier. Lefsto P.S. bij mij duurt het even voordat Civ. 4 opstart. Heb geduld, maar als je het spel leuk vind, is dit wel te doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...