Ga naar inhoud

Zwart scherm tijdens het spelen. Moet de power knop indrukken om te herstarten. Hoe los ik dit op?

Tomboeg

Aanbevolen berichten

Beste, Ik heb een probleem met mijn gaming pc. Ik heb zo'n 1-2 jaar geleden een game pc bij elkaar gesteld en deze laten installeren door het bedrijf zelf waar ik tevens de pc heb samengesteld. Ik heb een Radeon R9 200 series video kaart en heb met geen enkele game een probleem aan prestaties, dus stuttering of sloomheid. Ik speel de games altijd op Ultra. Maar nu als ik de de nieuwe Star Wars Battlefront speel komt ongeveer na 30m/2uur (het verschilt) flits mijn scherm ineens twee keer en lijkt het of ik kort iets van een zwarte vlek ziet en dat valt het geluid en de game uit. Wel blijft de computer aanstaan alleen bevroren op een zwart scherm. Op dat moment kan ik niets anders doen dan de power knop indrukken. - De computer start meteen weer op als ik de power knop heb ingedrukt na het zwarte scherm. - Ik heb ongeveer zo'n 2-3 maanden geleden de computer voor het laatst afgestoft en schoongespoten. - Ik heb eerder al een telefoontje gepleegd met het bedrijf waar ik de computer heb laten samenstellen en die hebben mij verteld dat dit niet zou kunnen gebeuren. Dat er voldoende airflow is en de temperatuur te doen is voor een game pc. - Ik gebruik twee schermen, geen duplicate screen maar een doorlopende kan dit een probleem zijn? - Ik heb ook de laateste Crimson edition van de AMD driver software geinstaleerd. Het probleem blijft zich voordoen. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen? Ik had hetzelfde probleem met Metro2033 waarbij ik ook regelmatig een black screen kreeg tijdens het spelen. Ik ben al wezen googlen en heb ontdekt dat dit bij Metro2033 wel een bekend probleem was, maar verder bij battlefront heb ik nog geen goede informatie ontvangen. Ik heb dit probleem zelden eerder gehad. Misschien heel soms eens. Far Cry 4 draait bijvoorbeeld op de maximale instellingen zonder probleem. Battlefront is een nieuwe game en die vraagt nog best al wat. Maar goed, dit is erg vervelend en hierdoor kan ik niet lekker en fijn gamen. Iemand raad?
Link naar reactie
Misschien de drivers herinstalleren? Er zijn ook tooltjes waarmee je de CPU temperatuur kunt inzien, houd daar ook een vinger aan de pols. Misschien is de koeling niet helemaal goed bevestigd waardoor hij toch oververhit. Het is een beetje gissen waar het probleem vandaan komt, maar houd wel in gedachte dat als je pc heel vaak uitvalt op deze manier je schijf kan beschadigen of bestanden corrupt kunnen raken waardoor Windows instabieler wordt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...