anoniem Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Wake on lan, ik heb een asus rampage 4 extreme black edition mobo, nu kan ik mijn Pc inmiddels wel aanzetten via wol, maar uitzetten op afstand niet! Mijn vraag is dus wat doe ik verkeerd?, en kan wol ook met een Canon printer? Link naar reactie
hkevers Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Maak een bat bestand aan. Om de PC direct uit te zetten type je met behulp van kladblok: shutdown -s Sla dit bestandje op als stop.bat en maak eventueel een snelkoppeling aan op het bureaublad. Stoppen na een uur, b.v. na downloaden doe je zo: shutdown -t 3600 Die 3600 staat voor 3600 sec en kun je net wijzigen zoals je wilt Alle opties vind je door bij de opdrachtprompt (in het terminal venster) shutdown /help in te voeren. Link naar reactie
Kasander77 Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Ik weet wel dat dat via SSH kan maar verdere details weet ik even niet meer. Via WOL gaat het niet. Het commando is iets als Shutdown /s/f. Hoe je contact maakt d.m.v. SSH moet nog worden uitgezocht. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.