Ga naar inhoud

Televisie als pc-monitor en welke computer voor gamen?

henkdebap

Aanbevolen berichten

Geachte lezer, onze zoon is 14 jr. en autistisch. We willen in onze kamer een hoekje voor hem met een t.v. en een computer. Kan de t.v. gebruikt worden als pc-monitor en welke tv is geschikt ( 32-inch bijv.?). Waar moet deze aan voldoen (pixels of Hz.?) etcetera? We hebben 0-verstand van p.c.'s. Hij wil gamen ('Mine-craft' etc.) en internetten. We hebben niet zo'n heel groot budget. Welke pc is geschikt (geen laptop), welke snelheid of kaart moet er minimaal in? Ik hoop dat u mij kunt helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer!! alvast bedankt!
Link naar reactie
Mine-craft en internetten hebben niet zulke hoge eisen. Dus mag het een standaard, niet al te dure tv worden. De enige eis die ik wel zou meegeven is dat de tv beschikt over een HDMI-aansluiting, net als de aan te sluiten computer. De grootte van de tv zal afhangen van de kijk-afstand. Daar zijn hele mooie berekeningen voor maar ik laat het liever afhangen wat de gebruiker ZELF prettig vind. Als het kan kan u uw zoon (een beetje) mee laten beslissen welke tv prettig is voor hem. Let op: Laat u verder NIETS aanpraten!! Vooral GEEN extra dure "smart" tv! Er hangt namelijk een computer aan de tv dus veel "smarter" kan die nooit worden!!
Link naar reactie
- tegenwoordig zijn de meeste televisies te gebruiken als pcmonitor. Samsung heeft er hier bijvoorbeeld genoeg van voor schappelijke prijzen (http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/monitors/monitors/LT24C300EWZ/EN als voorbeeldje). LG ook (http://www.lg.com/nl/monitor-tvs). - Wat nodig is is dat de videokaart waarmee de PC verbonden wordt met het scherm een HDMI uitgang heeft. - Ik zou eerst zelf vaststellen wat het meest gebruikt wordt; tv of pc. In het eerste geval zou ik gaan voor een wat groter formaat (80cm bijv), in het tweede geval vind ik zelf (maar dat is persoonlijk) een 24inch (61 cm) scherm meer dan voldoende. - Zo te lezen volstaat een eenvoudige budget-pc. Overal te koop. Alternate biedt altijd mooie kant en klare systemen aan vind ik. Ze zijn misschien wel iets goedkoper op internet te vinden, maar de service hier is goed (www.alternate.nl). Let er dan wel op dat er niet alleen een 'on-board' videokaart in zit, maar ook een losse. Onboard is enkel een chip die al het werk moet doen (tegenwoordig van goede kwaliteit maar voor iets meer werk, zeker bij spellen, onvoldoende krachtig. Dell heeft trouwens ook prima desktops die redelijk betaalbaar zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...