Ga naar inhoud

vastloper tijdens installatie SP2

Aanbevolen berichten

Ik moet er toch aan geloven...SP2.\r\n\r\nTerughoudend vanwege de mistroostige geluiden, heb ik een nieuwe schijf \"opgeofferd\". Deze eerst netjes geformateerd, vervolgens Windows XP Home geïnstalleerd en toen naar de Windows Update site gesurfd. Yep, SP2 gedownload en vervolgens getracht te installeren. Echter, halverwege geeft ´ie niet meer thuis. Er zat niets anders op dan de computer hard uit te knallen, hierbij wel de melding gevend dat ´ie nog bezig was met de installatie van SP2. Oeps. Daarna met opstarten...forget it...ben de schijf weer aan het formateren.\r\n\r\nGoogle al aangesproken, maar ik vind niet wat ik zoek. Ben ik te vroeg geweest, duurt het installeren van SP2 (relatief) lang of zijn vastlopers gemeengoed en hoe dit dan te ondervangen?\r\n\r\nIk draai trouwens op een Asus A7N8X Deluxe moederbord.\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nRon
Link naar reactie
downloaden van xp sp2 duurt relatief lang en gaat met horten en stoten .\r\nals dit er opstaat heb je geen problemen je moet alleen even je firewall opnieuw instellen.\r\nals je niet wilt downloaden kun je sp2 ook gewoon bij microsoft bestellen.\r\nis er in het nederlands en komt geheel gratis naar je toe.
Link naar reactie
[quote=RvS]Ik moet er toch aan geloven...SP2.\r\n\r\nTerughoudend vanwege de mistroostige geluiden, heb ik een nieuwe schijf \"opgeofferd\". Deze eerst netjes geformateerd, vervolgens Windows XP Home geïnstalleerd en toen naar de Windows Update site gesurfd. Yep, SP2 gedownload en vervolgens getracht te installeren. Echter, halverwege geeft ´ie niet meer thuis. Er zat niets anders op dan de computer hard uit te knallen, hierbij wel de melding gevend dat ´ie nog bezig was met de installatie van SP2. Oeps. Daarna met opstarten...forget it...ben de schijf weer aan het formateren.\r\n\r\nGoogle al aangesproken, maar ik vind niet wat ik zoek. Ben ik te vroeg geweest, duurt het installeren van SP2 (relatief) lang of zijn vastlopers gemeengoed en hoe dit dan te ondervangen?\r\n\r\nIk draai trouwens op een Asus A7N8X Deluxe moederbord.\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nRon[/quote]\r\nGeef even wat informatie over je computer.\r\nBij mij is alles aardig snel verlopen, binnnen 1 uur was hij helemaal klaar, inclusief downloaden.
Link naar reactie
Als je nu eens een slipstream maakt, van de Windows CD met daarin verweven SP2. \r\nEn deze ga je opnieuw installeren op een schone HDD.\r\n\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/726207[/url]\r\n\r\nDeze link is met SP1 maar deze kan je makkelijk vervangen door SP2. \r\n\r\nAls je precies doet wat er staat dan kan er niets fout gaan. En XP en SP2 werken dan gewoon zonder langdurige installatie\r\nen niet meer starten of moeilijk starten.
Link naar reactie
[quote=Gekwordikervan]Als je nu eens een slipstream maakt, van de Windows CD met daarin verweven SP2. \r\nEn deze ga je opnieuw installeren op een schone HDD.\r\n\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/726207[/url]\r\n\r\nDeze link is met SP1 maar deze kan je makkelijk vervangen door SP2. \r\n\r\nAls je precies doet wat er staat dan kan er niets fout gaan. En XP en SP2 werken dan gewoon zonder langdurige installatie\r\nen niet meer starten of moeilijk starten.[/quote]\r\nHelemaal niet nodig.\r\nWindows hoef je maar 1x te installeren, de eerste keer.\r\nOp een schone harde schijf, moet hij ook alles installeren.\r\nHet kan ook zijn dat zijn computer niet geschikt is voor SP2.
Link naar reactie
Excuses voor de verlate reactie.\r\n\r\nOm een installatie van SP2 zo min mogelijk door \"externe\" factoren te verstoren, heb ik gekozen voor een compleet schone installatie. Kern van SP2 is het Beveiligingscentrum en daarom heb ik geen antivirusprogramma geïnstalleerd. Kortom, tijdens het downloaden van SP2 werd mijn computer dus ongemerkt besmet en daardoor liep zeer waarschijnlijk de installatie vast. Oplossing vrij simpel, SP2 op cd gebrand, deze \"gestreamt\" tezamen met mijn Windows XP Home SP1a cd, image gebrand en vervolgens opnieuw geformateerd en Windows XP geïnstalleerd.\r\n\r\nAls een zonnetje, bedankt,\r\n\r\nRon
Link naar reactie
Excuses voor de verlate reactie.\r\n\r\nOm een installatie van SP2 zo min mogelijk door \"externe\" factoren te verstoren, heb ik gekozen voor een compleet schone installatie. Kern van SP2 is het Beveiligingscentrum en daarom heb ik geen antivirusprogramma geïnstalleerd. Kortom, tijdens het downloaden van SP2 werd mijn computer dus ongemerkt besmet en daardoor liep zeer waarschijnlijk de installatie vast. Oplossing vrij simpel, SP2 op cd gebrand, deze \"gestreamt\" tezamen met mijn Windows XP Home SP1a cd, image gebrand en vervolgens opnieuw geformateerd en Windows XP geïnstalleerd.\r\n\r\nAls een zonnetje, bedankt,\r\n\r\nRon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...