Anoniem2 Geplaatst: 8 april 2005 Delen Geplaatst: 8 april 2005 Gegroet,\r\nIs het mogelijk om een software te installeren met alle toeters en bellen (alle registers codes ect ect) in een \"tijdelijke Map\" en daarna op een CD branden?? Dan heb ik het Software opstarten via de cd-rom.....\r\n\r\nalvast bedankt... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Wat wil je precies hebben?\r\nWat wil je ermee doen?\r\nSnap je vraag helemaal niet. :-O \r\nSoftware opstarten via een CD-rom? :-O \r\n (um) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 De bedoeling is dat ik een software-programma wil opstarten via een cd in plaats van het eerst te moeten installeren op de harde schijf en dan via de harde schijf opstarten.... Net zoals een programma opstarten via een floppy... \r\n\r\nSoms heb ik een programma op een moment nodig maar moet ik het eerst installeren op de harde-schijf. Daarna heb ik het niet meer nodig dus de-instaleer ik het weer daarna... Soms blijven er veel dll bestanden achter wat ik niet gebruik en mijn register wordt vervuild met onnodige dingen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 [quote=pretu]De bedoeling is dat ik een software-programma wil opstarten via een cd in plaats van het eerst te moeten installeren op de harde schijf en dan via de harde schijf opstarten.... Net zoals een programma opstarten via een floppy... \r\n\r\nSoms heb ik een programma op een moment nodig maar moet ik het eerst installeren op de harde-schijf. Daarna heb ik het niet meer nodig dus de-instaleer ik het weer daarna... Soms blijven er veel dll bestanden achter wat ik niet gebruik en mijn register wordt vervuild met onnodige dingen...[/quote]\r\nHelaas moet het programma toch in het register bekand zijn, dus moet je het zo wie zo eerste installeren, mag ook op een externe harde schijf.\r\nMaar nieuwe grote harde schijven zijn toch niet zo duur meer en op de juiste manier verwijderen is toch ook zo gebeurd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Ik begrijp wel waar hij heen wil, want zelfs als je programma\'s via de uninstall optie verwijdert, blijven er heel vaak nog een hoop bestanden achter die je dan handmatig moet gaan verwijderen. Sommige uninstallers laten zelfs de complete programma-map in Program Files gewoon staan. Hij wil dus in feite gewoon een soort van \"cartridge\" systeem, dat je bij een GameBoy hebt. Oftewel, als je het programma nodig hebt, stekk je de CD erin, en als je ermee klaar bent, haal je hem er weer uit...\r\n\r\nHelaas werkt dat dus niet meer tegenwoordig, alleen bij sommige programma\'s kan dat nog, en die zijn daar dan altijd speciaal op geschreven. Firefox kun je bijvoorbeeld vanaf een USB-stick draaien, dan zet hij gewoon je hele profiel op die stick en verder niets in het register of in Windows mappen. Maar er zijn niet veel programma\'s die dat doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2005 Veel Open Source varianten van soorten software bieden naast een installer ook een gezipte versie die je alleen in een map hoeft uit te pakken. als je instellingen vast liggen zou je dit kunnen doen. je kan dus ter plekke alles naar een tijdelijke map kopieëren of uitpakken en zo gebruiken. (inpakken is aan te raden). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2005 [quote=JohnL]Ik begrijp wel waar hij heen wil, want zelfs als je programma\'s via de uninstall optie verwijdert, blijven er heel vaak nog een hoop bestanden achter die je dan handmatig moet gaan verwijderen. Sommige uninstallers laten zelfs de complete programma-map in Program Files gewoon staan. Hij wil dus in feite gewoon een soort van \"cartridge\" systeem, dat je bij een GameBoy hebt. Oftewel, als je het programma nodig hebt, stekk je de CD erin, en als je ermee klaar bent, haal je hem er weer uit...\r\n\r\nHelaas werkt dat dus niet meer tegenwoordig, alleen bij sommige programma\'s kan dat nog, en die zijn daar dan altijd speciaal op geschreven. Firefox kun je bijvoorbeeld vanaf een USB-stick draaien, dan zet hij gewoon je hele profiel op die stick en verder niets in het register of in Windows mappen. Maar er zijn niet veel programma\'s die dat doen.[/quote]\r\nDat is 1 van de vele redenen om nooit iets in de map programma files te zetten. Ik zet alles op een eigen partitie, na uninstall altijd makkelijk de rest te verwijderen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen