Ga naar inhoud

Netwerk crashed na bepaalde tijd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem, ik draai op mijn computer windows xp pro met SP2 en heb een adsl verbinding die ik maak met een speedtouch 510.\r\n\r\nNa een bepaalde tijd actief op het internet aanwezig te zijn geweest crashed op een gegeven moment mijn verbinding naar mijn router/modem. \r\n\r\nWindows geeft dan aan geen geldig IP adres te kunnen verkrijgen. Ik ontvang mijn IP gegevens automatisch, maar als ik deze zelf invul bij mijn TCP/IP instellingen dan crashed mijn verbinding ook.\r\n\r\nHet gevolg is dat ik mijn PC opnieuw moet opstarten. Na het opstarten heeft mijn PC dan gewoon weer een IP adres (10.0.0.x).\r\nHet lukt niet om de netwerkkaart uit te schakelen en weer in te schakelen, ik moet per se opnieuw opstarten.\r\n\r\nKan iemand mij helpen met dit probleem?
Link naar reactie
Kijk Maar of je hier iets met kan beginnen.\r\nHeb het probleem ook al vaker opgelost.\r\nals je de IP van had invoegt lukt het meestaal.\r\n10.0.0.150 is de standaad IP van de 510 speedtouch.\r\nvia je web browser, http//: kun je in de config. van de 510speedtouch.\r\nhieronder nog wat advies.\r\n\r\nSucces,...Gary\r\n\r\n\r\n\r\nKijk hier voor de error codelijst + mogelijke oplossingen zoals de MXstream-helpdesk die hanteert \r\n\r\nOm te beginnen is het heel belangrijk dat je determineert waar precies in het hele traject het fout zit. \r\nTe beginnen bij: \r\n1: je computer. Kijk of je de modem kan vinden via pingen, dan weet je dat de computer in ieder geval kan verbinden met de modem. Kun je de modem niet pingen? Zet het ding even uit en weer aan, na een halve minuut of zo is het ding weer \"up\", probeer nu nog een keer te pingen. Lukt het nu nog niet? Check dan de netwerkkaart en TCP/ip door 10.0.0.150 te pingen. Werkt dat niet, check dan of de instellingen kloppen en de netwerkkaart goed geinstalleerd is. Kan je de modem niet pingen maar kabel,kaart en instellingen zijn goed (en het modem staat wel aan;-) dan houdt het meteen al op en moet je gaan bellen met de KPN voor een nieuwe modem.\r\nIs de modem wel te pingen!> \r\nOk, volgende: \r\n2: Zijn de modem en de instellingen daarvan goed? Branden de twee rechterlampjes groen? Zonee, als het \"linesync\"lampje knippert, door naar KPN. Zoja,check instellingen door de browser op te starten en in de adresbalk in te tikken: 10.0.0.138. Bekijk nu het \"phonebook\" en \"pptp\". Zijn die verkeerd ingesteld, dan staat er op de mxstreamCDROM van KPN een handig tooltje waarmee je het modem kan resetten naar KPNwaarden. Stop dat CDtje erin, open de verkenner, zoek de CDROM op, en kijk in map \'Windows\', dan in map \'win\'. Daar staat het tooltje \'mxs_home.exe\'. Dubbelklikken en walla,het modem doet het weer! (windows only) \r\n\r\n3: Wel ingelogd maar geen data, dan hebben we bij planet internet mogelijk een probleem. Kijk of je iets kunt pingen. Eerst ping je op [url]www.iets.nl[/url], krijg je geen data, geen paniek, dan ping je op ip-adres. Bijvoorbeeld 195.121.1.34. Krijg je nu wel replies, dan betekent dat dat de toewijzing van de nameserver niet goed gaat (ergo, [url]www.iets.nl[/url] kan niet worden ge’resolved naar IP adres). \r\nKijk anders of je iets kan tracen . Bijvoorbeeld tracert 195.121.1.149 (proxy13.wxs.nl). Krjg je op een gegeven moment sterretjes, noteer dan de laatste \"hop\" voor die sterretjes en bel dan de helpdesk. \r\n\r\nIn het kort: we hebben drie mogelijke \"probleemgebieden\": de computer, het ADSLmodem en het netwerk. Verbindingsproblemen moeten dan ook (zeker in het begin) in deze volgorde bekeken worden. Pingen is een belangrijk tooltje in dit gebeuren. \r\n\r\nWindowsmeldingen:\r\nFout 629: The port was disconnected by the remote machine. Deze foutmelding komt heel snel als de pc het ADSL-modem niet of niet goed kan aanspreken. (UTP-kabel los/kapot, pc zelfde ip als ADSL-modem, verkeerde VPN server ingesteld, of als het ADSL-modem niet goed is geconfigureerd). OF de DSLAM (in de wijkcentrale) reageert niet. Dit is soms een taaie melding. Ga in elk geval niet klakkeloos de PC overhoop halen, vaak ligt het daar niet aan...iets naar beneden wat suggesties die vaak werken. \r\n\r\nFout 633: Er is geen VPN adapter geïnstalleerd. \r\nFout 645: Er is geen dial-up adapter geïnstalleerd.\r\n \r\nFout 650: Volgens KPN ligt deze vaak in het modem IN de wijkcentrale (de ATU-R) Deze moet dan door KPN even bekeken worden. Of: ADSL-Modem heeft geen of geen goede aansluiting met telefoonnetwerk. Een foute modeminstelling kan hier ook toe leiden: PPTP/Encap op ‘LLC/NPID’ in plaats van‘VCMUX’ kan ook deze fout genereren.\r\n \r\nFout 678: Modem uitzetten en weer aan... \r\nFout 691: gebruikersnaam en/of password onjuist. (denk aan @adsl-comfort OF @adsl-advanced!) \r\nFout 718: Modem een tijdje uitzetten daarna weer proberen in te loggen. \r\nFout 720: geen lijnbenaming. Moeilijk woord voor IP adres \r\n\r\nFout 734: beveiligingsinstellingen in geavanceerde eigenschappen van de inbelverbinding (tab beveiliging) niet \r\n goed, moet op CHAP\r\nFout 742: The remote server does not support encryption \r\nFout 751: Melding: VPN connectie geweigerd. \r\nFout 752: Client voor micro of TCP/IP-netwerkkaart corrupt. \r\nFout 789 The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during\r\n initial negotiations with the remote computer \r\n\r\n Fout RNAAPP.EXE: Kabeltje los, staat de modem goed ingesteld? \r\n\r\nWel verbinding, geen dataverkeer...\r\n\r\nOplossingen: \r\n629> Mogelijke oplossingen: Kijk eerst of de computer en het modem elkaar kunnen vinden middels pingen. Check daarna de instellingen van de modem: Browser opgestart: [url]http://10.0.0.138/[/url] (enter) , ADSL-modemscherm opend zich (Welcome to the world of ADSL, jaja...), klik op PPTP en controleer de instellingen van de pc1 of pc1/4 bij een advanced abo. (zie screenshots). Save en Apply en ga naar de optie Phonebook. Controleer de instellingen bij de gebruikte regels (pc1 of pc1 t/m 4 bij advanced ) en Save en Apply. Vervolgens mag dit scherm afgesloten worden. Fout 629 zou nu opgelost kunnen zijn, dus proberen kunnen zijn, dus proberen maar. Het werkt nog steeds niet: dan kan het zijn dat het modem ok is maar dat er in de wijkcentrale iets niet in orde is. Fout 629 verwijst naar de VPN verbinding, dus als je de SSG wel kan tracen, betekent dat, dat die wel ‘up’ is maar dat er toch iets mee aan de hand is op het moment dat je ermee gaat verbinden, dus via de MxStreamverbinding. Bel KPN! De modem valt niet te pingen? modem uit en weer aanzetten, nog es proberen. Lukt niet? Ping de netwerkkaart,(10.0.0.150) doet die het wel? Zoniet, eerst oplossen. \r\nNog meer suggesties: \r\n• Zet modem uit en weer aan en start de computer opnieuw op \r\n• Draai het configuratiescript MXS_Home van de Mxstream CD-ROM \r\n• Zorg dat de netwerkkaart op 10 MB half-duplex staat \r\n• Modem pingen in DOS of browser (adres is 10.0.0.138)\r\n• Controleer of de klant een Firewall geïnstalleerd heeft, is dit het geval dan deze uitschakelen\r\n• Kabel tussen modem en netwerkkaart controleren en goed aandrukken\r\n• Controleer het IP adres in TCP/IP van de Ethernetkaart in de netwerkconfiguratie\r\n• Controleer ook of er bij TCP/IP van de Externe Toegangsadapter GEEN ip-adres en subnetmasker zijn\r\n ingevuld, maar op automatisch een \'IP-adres verkrijgen\' staat.\r\n• Harde reset via default knop achterop de modem\r\n\r\nLukt het wel om de modem te pingen, maar externe toegang geeft nog steeds foutcode \"629\" doe dan het volgende: \r\n• Draai het configuratiescript MXS_Home van de Mxstream CD-ROM \r\n• Controleer de spatie tussen 10.0.0.138 en pc1 en of er geen punt achter pc1 staat\r\n• Controleer username / password\r\n• Installeer communicatie van Windows 95/98 opnieuw, externe toegang of de VPN-adapter kan corrupt zijn \r\n als de modem wel te pingen is.\r\n• Als bovenstaande allemaal geprobeerd is. Bel dan de Servicedesk, want het kan een fout zijn in de centrale.\r\n De Servicedesk kan door een 4tel meting dit uitsluiten.\r\n633> check of de VPNadapter in het netwerk staat, zoja, opnieuw installeren, zonee installeren. \r\n645> is de dialupadapter geïnstalleerd en staat ie in het netwerk? Zonee, installeren. Anders herinstalleren.Helpt \r\n het niet? Bel KPN en vertel ze dat ze een storing hebben op de DSLAM (das de wijkcentrale)\r\n• Zet de Modem uit en weer aan, herstart de computer.\r\n• Controleer de computer instellingen\r\n• Controleer de aansluitingen van de computer naar de modem.\r\n• Controleer de aansluitingen van de modem naar de splitter\r\n• Controleer de aansluitingen van de splitter naar het IS/RA-punt\r\n\r\nIs dit allemaal in orde en password / username verification vindt plaats, duurt ongeveer 30 seconden en dan verschijnt foutcode 645. \r\nDan is er mogelijk een storing in KPN-netwerk: ATM link eruit!!! \r\nDoorgeven aan Servicedesk. \r\n\r\n650> bij Ethernet-modem: is het modem te pingen? Als alles aan KPN zijde in orde lijkt, volg dan dit stappenplan: Controleer de instellingen van de externe toegang, Controleer de netwerkinstellingen; Het inbel-ikoon verwijderen en een nieuwe aanmaken; Controleren in het Verbinden met-scherm of wordt ingebeld met de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord, en dat naar het juiste telefoonnummer wordt gebeld. Toch lijkt dit vaak een KPN probleem want als er iets met de DSLAM aan de hand is krijg je deze melding ook... Controleer of de telefoonlijn goed op de modem (Linesync aanwezig?) is aangesloten en of de gebruiker kan bellen met de telefoon.\r\nControleer of er zonder splitter (dus direct op het ISRA-punt) een verbinding mogelijk is.\r\n \r\nMogelijke oplossing(en) voor foutmelding 650> bij Ethernet-modem:\r\n• controleer bekabeling van het Mxstream-modem. \r\n• controleer controlelampje buitenlijn ADSL Line Sync. \r\n• zet modem uit en weer aan en start de PC opnieuw op. \r\n• controleer de instelling van de Mxstream inbelverbinding, staat er bij \'Hostnaam of IP-adres\': 10.0.0.138 pc1 ?\r\n‘pc’ moet in kleine letters worden getypt en tussen ‘138’ en ‘pc1’ moet een spatie staan. \r\nTussen ‘pc’ en ‘1’ mag geen spatie staan.\r\n\r\n • Controleer ook of er bij TCP/IP van de Mxstream inbelverbinding GEEN ip-adres en subnetmasker zijn\r\n ingevuld, maar op automatisch een \'IP-adres verkrijgen\' staat. Zet het ipadres 10.0.0.150 erin.\r\n• Controleer de instellingen van de netwerkkaart (IP-adres 10.0.0.150 en subnetmask 255.255.255.0). \r\n• Controleer of de netwerkkaart staat ingesteld op Half-duplex en 10Mb \r\n• Breng het modem terug in de KPN default instellingen door het programma MXS_home.exe uit te voeren. \r\n Ga naar Mxstream ethernet modem, Downloads voor het Configuratiescript.\r\n• Als het probleem zich blijft voordoen kan het verstandig zijn een softwareupdate van de modem uit te\r\n voeren.Ga naar Mxstream ethernet modem, Downloads voor een update………..\r\n\r\n650 bij USB-modem:\r\n• Modem even loskoppelen en computer opnieuw opstarten.\r\n Werkt het dan nog niet ga dan naar het configuratiescherm en dan naar netwerk en klik daar op OK, als er dan\r\n naar de Windows cd-rom wordt gevraagd en daarna om de computer opnieuw op te starten, dan betekent dat\r\n de installatie van het netwerk nog niet was voltooid. \r\n 678> \r\n• Modem uitzetten en weer aan\r\n• Controleer of er een Firewall meedraait, zet deze uit om te zien of het dan wel lukt om verbinding te maken\r\n• Controleer of de modem aanstaat en verbinding (Line Sync) heeft\r\n• Controleer de bekabeling tussen uw computer en de ADSL modem\r\n• Controleer of er in het netwerk in het configuratiescherm de protocollen de ipx/spx staan, is dit het geval verwijder deze. Vertel wel tegen de klant dat dit wel op eigen risico is, want ipx/spx wordt bijvoorbeeld gebruikt in Novell-netwerken. Bij Windows NT wil het aanmaken van een nieuwe externe toegang soms helpen. \r\n691> username of ww fout, (let op hoofdletters!Let op de capslock!) paar keer proberen, anders opzettelijk met een verkeerd wachtwoord inloggen om de raduis te \"resetten\". Lukt niet? Bel de helpdesk en ww laten resetten. \r\n720> Oplossing wVgD / 720 bij status omgezet geen lijnbenaming.! Werkt tot status \"afgehandeld\" / dus tot de lijnbenaming er is.\r\nGa naar de eigenschappen van de verbinding en naar Server/Netwerk. Druk dan op de knop TCP/IP Instellingen \r\nDe optie \'Geef een IP-adres op\' moet aangestipt staan. Bel naar de provider en vraag naar het ipadres. \r\nDe optie \'Geef Naamserveradressen op\' moet aangestipt staan. 195.121.1.34/195.121.1.66. \r\nDe optie \'IP-headercompressie\' gebruiken moet aangevinkt staan. \r\nDe optie \'Standaardgateway op het externe netwerk gebruiken\' moet aangevinkt staan. \r\nDruk op OK. Let op! Wanneer de lijnbenaming is toegewezen werkt je verbinding zo niet meer, dan moet je alles weer op \'ipadres automatisch verkrijgen\' zetten! \r\n734> (win2000) Er moet voor de nieuwe inlogprocedure het \"CHAP\" protocol aanstaan en in het balkje bovenin moet staan \"geen codering toegestaan\". Dat doe je in het Inbelnetwerk, dan de eigenschappen van de Mxstream-verbinding, ga dan naar het tabblad Beveiliging klik dan op Instellingen, en klik op geavanceerd. \r\n742>The remote server does not support encryption Deze foutmelding verwijst specifiek naar een verkeerde instelling in de Externe Toegang en wel naar een vinkje bij ‘Gegevenscodering vereisen’ (Require data encription). Dit vinkje verwijderen lost het probleem op. Fout code 742 betekent: \"The remote server does not support encryption\", of in het Nederlands: het gevraagde encryption-level wat gevraagd wordt is niet aanwezig op de server. Een van de computers gebruikt waarschijnlijk een 128-bit encryption terwijl de andere computer een 40-bit of een 56-bit encription gebruikt. Zorg ervoor dat in de eigenschappen van de verbinding geen gegevenscodering (data-encryption) wordt toegepast. Zie hier voor w2k. Het staat altijd in de eigenschappen van je verbinding in de externe toegang of \'netwerk en inbelverbindingen\'. \r\n751 VPNconnectie is geweigerd. Dit komt omdat de modeminstellingen verlopen zijn, check deze. Kloppen ze niet> verwijder alle phonebookentry’s en voeg een nieuwe toe.(vergeet niet alles te saven) Dit is het handigst te doen: Er staat op de mxstream CDROM van KPN een handig tooltje waarmee je het modem kan resetten naar KPN waarden. Stop dat CDtje erin, open de verkenner, zoek de CDROM op, en kijk in map \'windows\', dan in map \'win\'. Daar staat het tooltje \'mxs_home.exe\'. Dubbelklikken en walla, de modem doet het weer! (windows only) . Dubbelklik. Modem is nu ge’reset. Daarna modem herstarten (duurt een half minuutje, dan is’ie weer \"up\". Nu moet het weer werken! Of: Zet de Modem uit en weer aan, herstart de computer. Probeer in te loggen zonder pc1 achter de hostname Het kan ook nog zin hebben de VPN adapter te herinstalleren. \r\n752> \r\n• Check TCP netwerkkaart: is het IP adres wel ingevuld? Zo ja, controleer of er bij \"Hostname\" in de \r\n eigenschappen van de mxstream verbinding een spatie staat tussen 138 en pc1 en of er geen punt achter staat.\r\n• Controleer de instellingen van de modem. Draai Mxs_home.exe nog een keer.\r\n• Controleer in het configuratiescherm bij netwerk of er het protocollen ipx/spx of netbeui staan, deze moeten \r\n namelijk verwijderd worden.\r\n• Controleer in apparaatbeheer of de ethernetadapter goed is geïnstalleerd en installeer desnoods de vpn-adapter \r\n opnieuw.\r\n• Als het om een (ex)Planet abo gaat controleer bij \'Software\' (\'Start\', \'Instellingen\', \'Configuratiescherm\') of \r\n \'Inverse IP\' is geïnstalleerd. Zo ja, dan deïnstalleren.\r\n\r\n769>\r\nDit probleem komt voor bij ethernetmodem in combinatie met Win2000. \r\nOplossing: \r\n• Loop de instellingen na van Windows 2000 \r\n• Win2000 schakelt vaak bij het afsluiten de ethernetkaart uit, ga naar eigenschappen van de ethernetkaart en\r\n schakel deze weer in. \r\n\r\n789 > The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer\r\n \r\nControleer de eigenschappen van de MxStream verbinding: Controleer het tabblad Netwerk, en zorg dat hier PPTP geselecteerd is (L2TP mag niet geselecteerd worden!). \r\n\r\nRNAAPP.EXE:> Windows 98 geeft deze foutmelding wanneer de PC geen contact krijgt met de Ethernetadapter, of de ethernetadapter geen kontakt kan maken met de modem. Reset altijd eerst even de modem! \r\nHet kan ook aan de driver van de Ethernetadapter liggen of in het ergste geval is de ethernetadapter defect. Herinstalleer het ding even.\r\n\r\nMogelijke oplossingen: \r\n• Ethernet-Modem even loskoppelen en uitzetten, daarna weer aansluiten. \r\n• Start de computer op en zet de ADSL-modem uit en weer aan en probeer opnieuw een verbinding te maken \r\n• Installeer de ethernet-adapter opnieuw \r\n• Zet de netwerkkaart op 10 MB half-duplex \r\n• Voordat je het onderdeel Communicatie in windows setup gaat vervangen, check eerst of de PC het modem\r\n kan bereiken, vaak zit het probleem \'m hierin. De externe toegang probeert een verbinding op te zetten maar\r\n krijgt geen antwoord en RNAAPP begint op te spelen. Staan alle instellingen ook op het modem goed dan\r\n kun je communicatie gaan vervangen. Herinstallatie onderdeel Communicatie win9X \r\n\r\nWel verbinding geen data\r\nJe hebt wel verbinding maar je kan niet surfen/mailen, het gevreesde \"wel verbinding, geen data\" probleem.\r\nGek genoeg komt dit probleem bij Mac of Linux niet of nauwelijks voor. (...)\r\n\r\nVerkort stappenplan:\r\n1a: firewall uit! firewall uit! \r\n1: is je ip-adres al wel gekoppeld? Check dat via winipcfg of ipconfig als je verbinding hebt, geen ip, bel de provider\r\n\r\n2: reset de modem\r\n \r\n3: Check of je met de goede gebruikersnaam inlogt (let op: @adsl-comfort of @adsl-advanced verkeerd invullen heeft ook tot gevolg: wel verbinding geen data!!)\r\n \r\n4: draai je een firewall, zo ja zet deze even uit om te testen\r\n\r\n5: Controleer waar het probleem zit door 4 pings te doen:\r\nping 10.0.0.150\r\nping 10.0.0.138 \r\nping 195.121.1.34\r\nping [url]www.ns.nl[/url]\r\nAls ping10.0.0.150 niet werkt \r\n\r\n\r\nAls ping 10.0.0.150 niet werkt is de netwerkkaart niet correct geïnstalleerd in de computer (herinstallatie wordt niet actief ondersteund door Planet :-) \r\n\r\nAls ping 10.0.0.138 niet werkt kan de modem niet gevonden worden door de computer. Dit houdt in dat het modem niet reageert of de netwerkkaart niet goed geïnstalleerd is of dat de instellingen van het modem of netwerkkaart fout staan.\r\n\r\nAls ping [url]www.ns.nl[/url] niet werkt, en de andere 3 wel, dan is het een \"wel Verbinding, Geen Data\" probleem.\r\nOf, dat wil zeggen, kun je wel pingen op bijvoorbeeld 195.121.1.34 maar NIET op [url]www.ns.nl[/url] dan betekent dat dat de nameservers op een of andere manier niet worden toegewezen. Je kunt dan bijvoorbeeld wel emailen, wanneer je de ipdadressen van de mailservers in je mailprogramma zet. Het toekennen van de DNS heeft dus niet plaatsgevonden. Geef bij TCP/IP instellingen van de VPN verbinding, op het tabblad DNS-Configuratie, de volgende naamserveradressen op: 195.121.1.34 en 195.121.1.66. Bid dat het nu werkt.\r\n\r\nIn geval van het niet werken: als bovenstaande niet werkt en je de externe toegang en het inbelverbinding hebt ge’herinstalleert, in geval van USB voorafgaand daaraan de USB driver gedeïnstalleerd en alles in omgekeerde volgorde weer hebt toegevoegd:\r\n\r\nDus: USB modem eruit halen, USB software deïnstalleren, externe toegang deïnstalleren\r\nDan: externe toegang installeren, USB software installeren, USB modem erin steken.\r\n\r\nDenk eraan: IN DEZE volgorde!\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nResetting Alcatel Speed touch \r\nResetting the Alcatel Modem\r\nIf you are having problems getting connectivity over your ADSL line via Pacific Bell please try the following steps. The process will correctly reset the Alcatel Modem and it will allow the capacitors inside the modem to discharge their stored power. If this does not clear up the problem feel free to contact us directly. \r\n\r\n1. Turn off the power switch and disconnect the power cord, 10 Base-T cable, and the cable going into the line jack. \r\n2. Wait at least 1 minute. \r\n3. Press the power switch so that it is in the \"ON\" position. \r\n4. Wait at least 1 minute. \r\n5. Press the power switch so that it is in the \"OFF\" position. \r\n6. Replace all of the cable and power cord that you removed in step 1. \r\n7. Press the power switch so that it is in the \"ON\" position. \r\n\r\n\r\nAfter approximately 30 seconds you should see green light and you connection will be ready to go.\r\n\r\n\r\n\r\nAttentie INTRUDER Alert!!\r\nPS: attentie IP nummer 64.180.177.5 heeft een poort snifer aanstaan en probeerd in te breken terwijl ik hier op het forum zit!!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...