Ga naar inhoud

Wasmachine eco bubbel 7 km


Aanbevolen berichten

Ik haal de stekker de uit dan doet hij het en dan na een paar minuten lijkt het wel of hij blijft hangen het is heel vaag en gisteren was de bovenkant er een nacht afgeweest en toen deed hij het ineens weer en nu vanmorgen jammer genoeg het zelfde verhaal ... na een paar minuten knipperd hij 

Link naar reactie

Maak eens een goede foto van de soldeerzijde van de print met veel licht. En plaats deze ongecomprimeerd  bijv. op google photos en plaats de link hier.

Heb je alle stekkers al eens los en weer vast gemaakt?

Ook zou je de print eens kunnen soppen met een kwast alcohol. Pas wel op brandgevaar.

  • Thanks 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, Lampje zei:

En plaats deze ongecomprimeerd  bijv. op google photos en plaats de link hier.

Nee, helaas heb ik daar niets aan, want met dit plaatje kan ik niet zien of een soldering slecht is.

Dus graag de instructies volgen en ook de koppen van de elco's in close up volgens dezelfde procedure

2022-06-13.thumb.png.b692b30da3e300b06a9a586c4c104069.png

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, J.smits zei:

We hebben online een nieuwe module gevonden  met 3 maanden garantie voor 56 euro is dat een goed idee want u denkt dat dat het is .  Hopelijk was deze foto wel goed ?

Daar zou ik niet van uit gaan, want het kan dan wel dezelfde print zijn, maar hoe is het gesteld met de firmware versie?
Want het laden van de firmware is een klusje die je als niet merkdealer zelf niet kunt.

Dan moet je een geconfigureerde unit kopen, die past bij het versienummer van de machine.

De foto's zijn nu redelijk bruikbaar. En als eerste zie ik rondom de jog shuttle een aantal verdachte solderingen. De soldeer is daar niet lekker gevloeid.

En het lijken koude lassen te zijn, omdat er wat hoekige kanten aan zitten. Ook zie ik wat donkere plekken. die duiden op wat warmte ontwikkeling.

Hier en daar zie ik wat transparant spul op de componenten zitten is dit een siliconenlaag?

Bestel deze Soldeerfluxpasta  Mechanic MCN-UV80 maar eens. Dat is geweldige soldeer flux, die prima de zaak schoonmaakt en een super soldering maakt. En die koop je maar eens in je leven. Met een cocktail prikker ruim aanbrengen en na het solderen met een kwast met alcohol de restanten weer verwijderen.

Omdat het vloeimiddel dus al op de soldeervlakken zit, kun je de soldeer direct op de punt  zetten en met de andere hand de component vasthouden. Het solderen gaat ook sneller, waardoor de componenten minder te leiden hebben

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...