Ga naar inhoud

LG wasmachine storing IE


Ga naar oplossing Opgelost door Tukkertje,

Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

ik heb een vraag mijn lg wasmachine geeft een storing aan IE ik heb alles al geprobeerd wat het kan zijn en wat ik na moest checken maar hij blijft dit zeggen hij pakt wel water maar stopt na een tijdje en wilt dan niet beginnen met wassen geen 1 wasprogramma doet het centrifuges bijv doet hij wel en dan gaat het om dit type nummer 

Type F4WN509S0

serie nummer: 909PWYCLA874

alvast bedankt

Link naar reactie

Het bovenblad zit met 2 schroefjes aan de achterkant vast.

Als een sterke buurman/vrouw de droger er af kan tillen ben je misschien al geholpen.

Die pressostaat zit meestal bovenin aan de zijkant.

Als dat het euvel is kan je tenminste weer wassen.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Op 30-5-2022 om 09:57, Maus0611 zei:

Als er een slang verstopt zit niet nee, dan kun je resetten wat je wilt maar de slang blijft verstopt.

Die gedachte had ik ook. Ik heb het een keer meegemaakt waarbij ik een wasmachine uit elkaar moest halen en er rommel in een buis of slang zat. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat hij het even doet maar daarna die foutcode geeft. Overigens word je op YouTube doodgegooid met filmpjes over dit onderwerp, bijvoorbeeld deze 

 

Link naar reactie

Dat is wel het slangentje van de drukmeter (pressostaat)

Als er water binnenstroomt, gaat de lucht door dat slangentje naar de drukmeter.

Doordat de druk hoger word weet de machine of er (genoeg) water in zit.

Als dat slangentje er af ligt verandert de druk niet.

En denkt de machine dat er geen water binnen komt.

Mooi dat het opgelost is.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie

Een pressostaat of niveaumeter geeft simpelweg het niveau van het water in de trommel weer.

Als er een verstopping(of los, zoals hierboven) van de pressostaatslang is krijg je een watertoevoerstoring als het water er niet in kan en dus geen druk op kan bouwen voor de meting, of een waterafvoerstoring als het water er niet uit kan. Geen van beide opties zijn via de normale afvoerslang uit het Youtube filmpje op te lossen.

Een verstopte afvoerslang zorgt ervoor dat het water niet weggepompt wordt, er komt een waterafvoerstoring. Dit zou je wél op kunnen lossen door de instructies in de video.

Water wat de trommel in loopt en niet gemeten wordt zorgt voor een watertoevoerstoring en bij sommige machines voor oneindig vullen van de trommel tot het uit de zeepbak omhoog komt lopen, dit heb ik ook al eens meegemaakt. Gelukkig was de klant thuis en kon tijdig de machine stoppen.

 

Op 6-6-2022 om 10:11, FransdenOudsten zei:

En wat is dan de mogelijke oorzaak van die watertoevoerstoring?

Geen water door defecte watertoevoer of kraan, of geen meting door defecte, losse of verstopte pressostaatslang.

aangepast door Maus0611
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...