Ga naar inhoud

Buiten unit, welke is absoluut de stilste?


Aanbevolen berichten

  • Lampje wijzigde de titel naar Buiten unit, welke is absoluut de stilste?

ik zat n.l. te denken richting een installatie voor zowel de woonkamer als de slaapkamer op het zuiden.

Kom ik dan ook bij Mitsubishi uit?

En hoe zit het bij jou met de ophanging van de buitenunit, qua geluidsoverdracht naar de ophang constructie?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Daarom ben ik ook nog het een en ander aan het bekijken, want ik zit wel met 3 etages.

En ja waar moet het naar toe?

Want mijn werkplaats zit 3 hoog en daar zit ik ook nog wel eens.

Ik denk dat ik in eerste instantie moet gaan voor een duo met mogelijkheid tot uitbreiding. 

En dus een iets zwaardere buitenunit, als voor een duo, wat dacht jij daar van?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Een zwaardere buitenunit kan wel, maar heeft wel meer verbruik als je maar één binnenunit gebruikt. 
Als je makkelijk meerdere buitenunits kwijt kan is dat beter anders inderdaad en multisplit waar je drie binnenunits op aan kan sluiten. Let wel op dat veel installateurs je vaak een te grote unit willen aansmeren. Hier kwamen ze ook eerst met een 5kW, maar uiteindelijk bleek een 3kW meer dan voldoende voor 75m2.

Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Link naar reactie

Ik vind eigenlijk 1 zo'n lelijke kist meer dan genoeg. 

Wat ik eigenlijk zo vreemd vind, dat men de ruimtes in vierkante meters benoemt, want het gaat toch om het aantal kubieke meters, wat je aan lucht moet verwarmen of koelen?

Of wordt dit uit gemak gedaan, omdat de kamers toch over het algemeen rond de 2,55m hoog zijn?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ja inderdaad, soms gebruikt men wel m3, maar meestal gaat men uit van 2,50 hoogte. 
Toch wil men vaak graag een te grote unit aansmeren dan krijg je het altijd wel warm of koud, maar dan verbruiken ze ook veel meer stroom en als ze hun kou of warmte niet kwijt kunnen gaan ze pendelen, dat is steeds aan/uit dat wil je echt niet!

Als je de woonkamer, slaapkamer en werkkamer wilt koelen/verwarmen zou ik naar een multisplit kijken.
Bijv. een MHI SRK/SRC 50ZS-W buitenunit en dan 2x een 2kW en een 3,5kW binnenunit.

  • Like 1

Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...