Ga naar inhoud

Whirlpool droger DSCX 80118 rood driehoekje met uitroepteken blijft branden


Aanbevolen berichten

Wat zijn er nog voor andere signalen dan alleen het driehoekje?

Hoe heb je geconstateerd dat genoemde componenten goed zijn?

Whirlpool is niet erg standvastig in zijn resetprocedures, maar deze zou je ook uit kunnen proberen:

Maak een rondje met de programmaknop en stop op 12 uur

Draai de knop rechtsom op 6 uur.

3x start knop indrukken (snel achter elkaar)

Draai de knop op  1 stap verder naar 5 over half 6(soms 1 stap rechtsom na 12 uur)

3x start knop indrukken

machine uitzetten op 12 uur

Naar 1 uur en start indrukken

Het gebeurt vaak dat het niet in een poging lukt, de reden een raadsel.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

heb element doorgemeten, 28ohm

thermostaat geeft door , geen weerstand

ntc is 14kohm, lijkt mij helemaal in orde

het is een digitaal systeem zit zit echt een stand op klikt gewoon door, dus een reset zoals omschreven werkt niet bij deze machine

heb hier een foto van de voorkant met daarin het rode driehoekje

WhatsApp Image 2022-05-11 at 8.08.28 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-11 at 8.08.42 PM.jpeg

Link naar reactie

In mijn verdere zoektocht vond ik dit bij de Expert website:

Whirlpool droger waarschuwing met uitroepteken

Brandt er een lampje met een uitroepteken op het display?

Leeg dan het condenswaterreservoir of check of er geen knik in de afvoerslang zit.

Leeg ook na elke droogbeurt het pluizenfilter en maak de condensor om de zoveel droogbeurten stofvrij.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

bij aanzetten branden alle leds een keer , als een soort looplicht, daarna alles uit en doet de machine niets meer, alleen dus dat driehoekje blijft branden, wat vreemd is. kan het misschien een droogtesensor vooraan defect zijn of is de pompvlotter defect of zit ie vast?? maar dan zou die toch wel aan gaan, en na starten deze foutmelding geven, zou ik zo denken? 

Link naar reactie

Ik vind het ook vreemd dat bij Expert gehint wordt op twee verschillende foutsoorten.

Het  ene type is een hydraulisch alarm en het andere is een temperatuuralarm.

Dan lijkt het me sterk dat er ook nog een weerstandalarm bij komt.

Een looplicht ontstaat meestal bij de andere fabrikanten als de testmode ingeschakeld wordt.

Omdat er ook gesproken wordt over de condenswater afvoer, zou ik me daar eens op focussen.

Want dit is een veel voorkomende fout en die wordt anders gesignaleerd als dat gedacht wordt.

Bij veel fabrikanten wordt het signaal container vol aangegeven.

Er is echter geen vlotter die dit signaleert. Want dit alarm komt ook door als de machine aangesloten is op het riool.

Het is zo dat de vlotter een hoog signalering afgeeft aan de stuurprint en dan moet binnen een een tiental seconden, de vlotter weer in de andere status zijn veranderd.

Normaal moet de sump binnen 30 seconden leeg zijn. Als dat niet gebeurt omdat de container overstort naar de pomp dan zakt het niveau niet binnen de 30 seconden.

Maar het kan ook zijn dat de vlotter blijft hangen of vuil is, maar het kan ook zijn dat de kanalen dusdanig versmeerd zijn met pluizenblubber dat het water in de sump de pomp niet tijdig bereikt en er nog steeds een hoog niveau in de vlotterkamer gesignaleerd wordt.

 

image.png.305a0bf63da3d8a0d105673eb3ec0d5d.png

 

 

Dit kun je alleen maar oplossen door de sump grondig schoon te maken en zeer langdurig te spoelen, nadat je de machine een nacht hebt laten weken in een sopje van biotex.

Dan de machine goed "husselen" zodat het vuil in alle hoeken en gaten van de spelonken los komt.

Bij de  condensor ingang in de wisselaar spuiten en in de pompruimte met een natzuiger afzuigen.

Ga dit water niet afzuigen met de eigen pomp van de machine, want dan gaat het gegarandeerd fout en verstopt alles.

Doe dit gewoon buiten, dan kun je lekker knoeien.

De opmerking van Expert kan natuurlijk ook slaan op het feit dat een stoffige machine ook veel pluizenblubber veroorzaakt, die dan tot verstoppingen leiden.

Want het is echt een vieze taaie blubber die dan ontstaat.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...