Ga naar inhoud

OneDrive biedt aan back-up te maken van alle bestanden


Ga naar oplossing Opgelost door jandevriest,

Aanbevolen berichten

Weet iemand wat dit 'extra' back-uppen voor zin heeft? Het gebruik van OneDrive ìs toch in feite een cloud-back-up van al mijn bestanden?

Ik kwam er op omdat ineens 'bureaublad' bij OnDrive in de verkenner wordt vermeld.

Waarschijnlijjk denken jullie nu 'lekker belangrijk', maar ik wil mn files zo schoon en overzichtelijk mogelijk houden...

Link naar reactie

Hi Jan!

Officieel is OneDrive een online opslag.
Je kunt dus ook gewoon OneDrive gebruiken zonder dat je de bestanden ergens anders hebt staan. 

Het back-uppen van al je bestanden in OneDrive kan echter wel heel handig zijn.
Mocht er iets gebeuren met je pc/laptop heb je het nog in de cloud.
Mocht je nou 2 machine's gebruiken kan je ook d.m.v. OneDrive overal dezelfde Desktop/Documenten etc hebben.

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hallo Patriciaa.

Dit is een Spammer uit India die volgens haar e-mail Tina heet!!!!! 

Verzoeke tevens in de berichten ook spaties te gebruiken, want het corrigeren hierop is veel werk om de tekst leesbaar te krijgen.

 

Graag zou ik er nog een paar bij willen zetten, die ook goed betrouwbaar zijn. Icedrive is ook een mooie om foto's in op te slaan. Download de app in Play store. Dus een veilige app.

Maak even een account aan met 1 van je email adressen, met een moeilijk wachtwoord of lange zin. En noteer deze, mocht je het later moeten gebruiken. Nooit de app op je smartphone gaan uitloggen, altijd aan laten staan, anders moet je wel steeds opnieuw inloggen & ben je dan ergens waar je de gegevens niet bij de hand hebt, kun je niet inloggen. Dus dit betreft Icedrive.

2 voorwaarden. Indien je een smartphone hebt.

Zet eerst de  app van Icedrive op je smartphone.

Wil je een foto maken met je smartphone, open dan eerst  de app Icedrive, klik op de plus teken>>Take Photo, je neemt een foto>>

Heb je die gemaakt komt deze in Icedive te staan & kun je het altijd terug kijken.

Nog een hele mooie Cloud software  die goed naar wens werkt. En ook geheel gratis is.

Werkt nog gemakkelijk>>Jotta cloud ,ga naar Play Store op je smartphone download de app.

Ook hier even een account aan maken met 1 van je email adressen, maar met een goed zelf bedacht wachtwoord, Nooit het WW gebruiken van je eigen email adres. Klaar.

Foto schieten & hoppa hij staat ook direct in jotta cloud. Mooi voor later om terug te zien.

Later ga ik omschrijven hoe je een smartphone op je PC (draadloos) aansluit & alle foto's kunt over zetten naar een PC/Laptop of een externe harde schijf.

Voordeel mocht je te weinig ruimte krijgen op je smartphone>>staan ze mooi op je PC & kun je de foto's van je smartphone weer verwijderen & krijg je mooi weer ruimte op je smartphone, ik weet wel dat die nieuwe generatie smartphone een smak ruimte hebben, ik heb zelf ook zo eentje. Maar wel zo mooi  op PC of zo te zetten of laptop.

Dit alles over extra gratis ruimte wat ze noemen in de Cloud zetten.

Ja het is niet anders, dat bijna alles wat in de Cloud komt te staan moet je voor betalen. Of genoegen nemen met weinig GB's. ongeveer 5 GB, maar ook hier kun je heel veel foto's op kwijt, zonder te betalen.

Nog eentje dan. Waar mee je een back-up kunt maken.  Ga naar www.pcloud.com  >>pCloud

Je kunt de app ook weer op je smartphone zetten, wel weer met aan account.

Van je Email adres, denk er wel om, een zelf gemaakte wachtwoord of lange zin. En deze weer gaan noteren.

En nooit weer vergeten.

En daar zijn we dan. Eerst ga  je kijken hoe groot de back-up moet worden & kan het. Nou ga een back-up maken, wel heeft het te maken met je internet snelheid. Anders kan het even duren.

Veel plezier er mee, en ik hoor het graag terug. Het is nu zeer warm 19-7-2022 Dus stop er nu even mee, maar kom zeker terug.

Groetjes Jandaam.

 

 

 

Link naar reactie

Dat aanbod doen ze om zo gauw mogelijk jouw gratis account vol te laten lopen en je dan een betaalde uitbreiding aan te smeren.

Gewoon het verdienmodel van deze jongens.

Want ze verdienen wel met allerlei data die je daar parkeert, maar als je daar ook nog eens gaat betalen, is het wel een win-win situatie.

Maar alleen dubbel aan hun kant.?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hallo Lampje.

Dit schrijf ik ook,met die reden,denk om je backups hoe groot dat deze is en niet automatisch doen,dan zit je binnen de kortste keren aan je limiet. Maar wees ook eerlijk,iemand die er wel voor wil betalen krijgt vaak ook veel GBs tot zijn of haar beschikking.Opmoment vertel mij eens wat is er niet duurder geworden Desondanks  een mooie dag toegewenst.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...