Ga naar inhoud

Verwarmen en defrosts


Aanbevolen berichten

Hoi 

 

Tijdens het verwarmen met een airco zal je defrosts krijgen.

Is het zo dat alle merken en types dan koude lucht in de te verwarmen ruimte afgeven, hetgeen een oncomfortabele luchtstroom (kou) geeft? Of zijn er bepaalde merken en of types die dit niet/minder of anders doen?

Ik heb gehoord dat LG bv koude lucht naar binnen stuurt tijdens de defrosts?

  • Like 1
Link naar reactie

@FantasticfoxHet klopt dat Airco’s bij het verwarmen defrosts kunnen krijgen, dit gebeurt alleen bij vochtig vriesweer. Afgelopen winter hebben wij met onze MHI SRC/SRK35ZS-W 2x een defrost gehad, maar dan geeft hij geen koude luchtstroom, je merkt alleen dat hij dan even geen warme lucht meer blaast en hij wel geluid maakt om de buitenunit te ontdooien. Bij andere merken kan hij wel even koude lucht blazen.

  • Thanks 1

Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Link naar reactie

@HereIsTomzou Dank voo rje antwoord, het zou natuurlijk kunnen dat het merkafhankelijk technisch niet hetzelfde wordt opgelost (geen idee of dit waar is maar ik heb me laten vertellen bv dat sommige Lucht/water WP de defrosts oplossen met een warmtelint en andere door de werking om te keren, en dan merk jet er via L/W niet van omdat er dan een warme buffer tussen zit).

Ik sprak iemand die een LG heeft hierover en die heeft een 3,5kw versie en gaf aan dat het toch wel elke dag is gebeurd dit voorjaar.... Wellicht een te kleine unit genomen dan waardoor deze eerder aanvriest.

 

In het voorbeel wat ik geef ging het wel over een instapmodel van LG dus wellicht dat de bouwkwaliteit hierin nog een (kleine) rol speelt?

 

 

 

Link naar reactie

@FantasticfoxInderdaad ligt het aan het merk en type. Hoor van collega’s met een LG en een nog goedkoper merk ook dat ze afgelopen winter vaak defrosts hadden. Hier uiteindelijk gekozen voor een MHI SRC/SRK35ZS-W omdat na veel onderzoek deze toch wel het beste uit de bus kwam. Ja ze zijn iets duurder in aanschaf, maar hij is zuinig in verbruik, op een winterdag verbruikte hij hier maar 200W per uur, dus daarmee verdien je het weer terug. 
Verder is de MHI geluidsarm, zowel de binnen- als de buitenunit hoor je bijna niet.

Kortom wij zijn hier zeer tevreden met de MHI, zeker nu we geen gas meer verbruiken om te verwarmen ?

  • Like 1

Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...