Ga naar inhoud

Onderhoudsmarkt e-bikes jaarlijks €200 miljoen waard


Aanbevolen berichten

iStock-1171903582.thumb.jpg.d0d675eae5d4c9df072a90b100331384.jpgOnderhoudsmarkt e-bikes jaarlijks €200 miljoen waard

Jaarlijks wordt er voor ruim €200mojloen aan e-bike onderhoud uitgevoerd. Onderhoud op elektrische stadsfietsen is hierin het hoogst. En als men onderhoud laat uitvoeren, gebeurt dit het vaakst bij de plaatselijke fietsenwinkel. Dit blijkt uit de e-bike monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruimt 3.200 Nederlanders.

Het gemiddelde onderhoudsbedrag is minder dan €50. Met een gemiddeld onderhoudsbedrag van €54 zijn bakfietsen, vouwfietsen en driewielers de categorie met het hoogste onderhoudsbedrag. Voor onderhoud van je elektrische stadsfietsen of speed pedelec ben je gemiddeld €41 kwijt.

Lees hier het hele artikel: http://www.multiscope.nl/persberichten/onderhoudsmarkt-e-bikes-jaarlijks-200-miljoen-waard/

Bron: Multiscope

Hoe vaak moet jij je elektrische fiets onderhouden en komen jouw onderhoudskosten overeen met de cijfers uit dit onderzoek?

Link naar reactie

Ik weet niet waar ze die bedragen vandaan halen, maar ze kloppen echt niet. 
Hier laat ik onze fietsen bij de goedkoopste fietsenmaker 1x per jaar onderhouden, gewoon een lokale fietsenwinkel en die rekent € 65,- voor een onderhoudsbeurt. 
Een landelijke fietsenwinkel rekent hiervoor € 99,- en als ik het bij het merk zelf laat doen is het € 125,-

Dus snap echt niet hoe ze aan die bedragen komen?

 

Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...