Ga naar inhoud

Siemens vaatwasser SL65560EU/21 doet niks meer


Aanbevolen berichten

Na vakantie vaatwasser aangezet.
Gaf 79 min aan en begon. hield er al redelijk snel mee op, bleef met water erin staan.
Al veel gedaan via tips klusidee.
Labyrint en slangen schoongemaakt.
De magneetventielen nagekeken want daar kwam een bromgeluid vandaan.

Als ik de rechter loshaalde (stekker losgehaald) stopte het.
Pomp achterin is ook te draaien lijkt dus niet vast te zitten.
Als je hem onder stroom zette ging heel even het lampje bij 55° branden en vrij snel uit. Geen foutcode niks in andere display.

Net de 2 magneetventielen gewisseld na de binnenkant te hebben overgezet.
Had geen stekker erin maar leek ineens te stinken en ik meende lichte rook te zien.
Snel losgehaald en weer op oorspronkelijke manier teruggezet maar niet meer de stroom draad eraan gedaan.

Ik durf nu eigenlijk niet meer de stekker erin te doen om er stroom op te zetten , wil geen brand vannacht als ik lig te slapen.

Denk dat ik na 20 jaar toch een nieuwe moet kopen? Tot nu toe altijd kunnen maken, meestal was het water op de bodemplaat maar die is nu droog.
O ja, als ik er zelf water in deed, nadat ik eerst alles eruit had gehaald, en ik hield het rode staafje bij de vlotter omhoog, dan pompte hij het gewoon weg.
Link naar reactie
De grote pomp rechtsachter, waar je meet een schroevendraaier het schoeprad kan draaien, draait met behulp van de schroeven draaier. Die zit dus volgens mij niet vast zoals gedacht werd.

Ik had het idee dat de rook achter de magneetcilinder vandaan kwam toen ik de 2 cilinders had gewisseld. Maar ik was alleen thuis en schrok ervan omdat ik dacht het misschien verkeerd te hebben gedaan dus werd snel losgehaald. De stekker was er gewoon uit maar weet niet of het toch kan roken door de magneet.
Link naar reactie
Vanavond een nieuwe Siemens besteld. Kwam er niet meer uit. Wel enorm bedankt voor alle info, ik weet jullie zeker te vinden als ik met de nieuwe een x probleem heb.
Ben ook achter de brandlucht, kwam uit de motor van m'n b&d schroef boormachine waarmee ik op dat moment de magneetcilinder aan het vastzetten was 😬
Link naar reactie
Caroline, met die machine had ik je echt niet geholpen.
Ik heb 60 jaar geleden gezworen dat ik nooit meer een B&D aan zou raken, al was het ook voor mijn beste vriend.
Nadat ik door een onderspanning staande boormachine van dit merk, vanuit de staalbouw 12 meter naar beneden viel.
Gewoon slechte troep.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...