Ga naar inhoud

Miele G 643 VI plus koud en nat


Aanbevolen berichten

Vaatwas Miele G 643 VI PLUS: start en neemt water, daarna begint de opwarming van het water die slechts een 2 tal min. duurt.De vaatwas werkt het programma volledig af maar bij het openen is de vaat koud en nat. Ik heb reeds de verwarmingsrelais vervangen en print module opgestuurd voor herstel. Nog steeds hetzelfde probleem dat het water bijna niet opwarmt. Wie weet raad?
Link naar reactie
[quote=Lampje post_id=4840 time=1620674531 user_id=51] Komt er wel spanning aan op het verwarmingselement? [/quote] Jawel, want de men kan er zijn hand niet ophouden maar dit duurt maar enkele minuten en dan verwarmd hij niet meer
Link naar reactie
Jij hebt volgens mij het element in het zicht zitten onderin de kuip.
Het kan zijn dat er inwendig wat kapot is in het element, en zodra hij warm word hij onderbroken wordt en dus niet meer warm wordt.
Wat ook mogelijk is , is dat de niveauregelaar verkeerde waardes doorgeeft doordat de rubber slang verstopt zit.
Blaas die eens door.
Een draadbreuk valt ook onder de mogelijkheden, als er veel vermogen over een slecht contact loopt valt het vermogen ook weg.
Check dus de bedrading ook eens goed.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Om helder te krijgen wat de oorzaak is van het afvallen zou ik je willen aanraden om een proeflampje aan te sluiten op het element.
Zodat je zeker kunt stellen of de spanning wel blijft staan op het element en er door bijv. uitzetting een contact inwendig open gaat staan.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...