Ga naar inhoud
  • 0

Heb jij weleens te maken gehad met online oplichting?


Alex

Vraag

iStock-915806412.thumb.jpg.5e2e443d4bba96f2cde546ccc24b256c.jpgEen smartphone die ruim 150 euro goedkoper is dan op andere websites. Als iets te mooi is om waar te zijn, moeten er eigenlijk al alarmbellen afgaan. Wanneer je iets koopt via een webshop of via social media, is het belangrijk dat je goed nagaat of de partij waar je koopt betrouwbaar is. Maar helaas zijn er nog steeds veel oplichters actief.

Heb jij weleens te maken gehad met online oplichting?

 

 

1075679414_KieskeurigCommunity-aanjaagblokonderartikel-topicenblogcommunity(003).thumb.png.a916533da58da99f1ee6c4b38c71b803.png

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zelf maar meteen aftrappen. Ja (bijna), ik heb ooit bijna een concert kaartje via Facebook van een oplichter gekocht. Het concert was uitverkocht en ik zag een kaartje te koop staan. In mijn enthousiasme had ik al bijna het geld overgemaakt. Tot ik toch even zijn naam via Google opzocht. De zoekresultaten gaven aan dat het e-mail adres van deze manier al op een soort fraude lijst stond. Uiteraard iedereen in de Facebook groep van dit concert gewaarschuwd voor deze oplichter.

Bijna ingetrapt dus ?

Link naar reactie
  • 0

Helaas wel maar dan doormiddel van het backen van een Kickstarter project wat uiteindelijk z'n beloftes niet na kwam.

Helaas in de kenniskring meer dan genoeg oplichtingen gezien.

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
  • 0
Op 22-3-2022 om 12:20, SamuraiPizzaCat zei:

Jep, wel eens wat via Marktplaats gekocht en nooit gekregen. Account leek vertrouwd, aantal reviews etc. Later bleek dit account gehacked. Gelukkig geen mega bedrag maar toch vervelend. 

Buiten het feit dat je uiteraard je geld kwijt bent. Stoort het me ook ontzettend dat ze er 95% van de tijd mee weg komen. 

Op 17-3-2022 om 14:16, Alex zei:

Hoop dat je minimaal geld gestoken had in het kickstarter project. In mijn kennissenkring ook zeker. Ik probeer m'n ouders er ook altijd goed voor te waarschuwen.

Ja was niet al te veel. Rond de 25€.

aangepast door Manuel

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...