Ga naar inhoud

Bauknecht WAD 6950 centrifugeert niet


Aanbevolen berichten

Ik heb met Whirlpool gebeld. Reset zou zijn, de start/pauze knop 10 seconden ingedrukt houden op stand 12 uur en dan de stekker uit het stopcontact halen voor 30 minuten. Dit heb ik gedaan maar helaas heeft het niet geholpen. Vandaag weer gebeld en iemand anders gaf aan dat het zou kunnen dat de trommel niet goed op de as zit waardoor de de trommelsensor de hoge toerental centrifuge afbreekt. Tot 400 toeren werkt het wel.

Nu de vraag, hoe kun je de trommel vastmaken op de as?

Hij gaf aan dat het ook kan zijn dat dit door de leeftijd zodanig uit balans is geraakt dat dit niet te herstellen is. Dus ik dacht even in de groep delen, wellicht dat dit weer tot nieuwe inzichten leidt.

Met vriendelijke groet,

Galieb

Link naar reactie

Wat gebeurt er als je de machine leeg centrifugeert, gaat hij dan wel door?

En slingert de trommel ook?

Want hoe sneller of de trommel draait, hoe hoger de signalen, die de 3G sensor opvangt, worden.

Zit de sensor wel goed vast?

Ja als de trommel ooit eens een klap heeft gehad en slingert, dan is het te verklaren. 

Wat betreft de reset mode.

Ik denk dat het net andersom is.

Want soms zijn er onverklaarbare storingen, die in een geheugen worden vastgehouden.

En omdat er in de gelijkstroomvoedingen elco's zitten, die vrij lang een spanning vast kunnen houden, zal die storing dan ook niet verdwijnen.

Een methode is dan ook, eerst de stekker er uit en dan pas langdurig op de startknop te drukken.

Het drukken vraagt een actie en daarvoor is dan stroom nodig, die in de condensator is opgeslagen.

De elco zal dan leeglopen en zal het geheugen ook geen stroom meer voeren, waardoor hopelijk dat specifieke adres ook op nul komen te staan, waardoor de hele situatie in de nulstand komt.

De procedure zoals jou verteld is, is denk ik, net andersom en kan ik op geen enkele manier verklaren. Want zolang als de stekker er in zit zal er spanning op de elco blijven staan en zal het foutgeheugen blijven staan. 

Ik vermoed dat bij het lage toerental de sensor nog niet echt meedoet, omdat het lage toerental  nodig is om eerst de grote hoeveelheid vocht weg te werken die oorzaak is van de onbalans. Want een nat stuk wasgoed is natuurlijk veel zwaarder en zeker als dit in onbalans ligt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik test altijd leeg, dus dan stopt hij ook en gaan de lampjes knipperen, net zoals ik een wasprogramma met kleren erin afdraai, dan stopt hij ook bij het centrifugeren.

Ik heb nooit gemerkt dat de trommel zou slingeren, ik vind juist dat hij heel stabiel draait.

Het resetten met stekker er uit lijkt inderdaad logischer, ik ga dat straks nog eens proberen.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Als dat allemaal goed lijkt dan lijkt mij dat we richting 3G sensor moeten gaan denken.

Waarschijnlijk is dit een sensor die in 3 assen de versnelling meet en gebaseerd is op de piezzo techniek.

Als je nu eens die sensor loshaalt en hem goed bevestigt op het frame van de wasmachine, zodat hij niet beweegt dan kan hij ook geen spanning meer genereren. En zou het hoge toerenprogramma wel vrijgegeven moeten worden. Wel de stekker aangesloten laten, want dit circuit is wel bewaakt en genoemd in de foutmeldingen.

Wat ook nog even bij me opkomt: Staat de machine wel stabiel en waterpas?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb dit project even geparkeerd omdat ik nu in de Ramadan zit. In de tussentijd heb ik toch maar een andere machine gekocht.

Ik ga nog 1 poging wagen om de trommel aan te draaien op de as als ik uit heb gevogeld hoe dat zou werken om eventuele speling weg te nemen. Als dit helpt dan zou het opgelost moeten zijn en anders geef ik het op. Ik wil jullie wel bedanken voor alle hulp en tips. Het leek er op dat het zou lukken maar er is toch iets dat niet helemaal goed is. Ik hoop dat het de trommel speling op de as is die ik zou kunnen verhelpen.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...