Ga naar inhoud

Bauknecht WAD 6950 centrifugeert niet


Aanbevolen berichten

Om de bout los te maken neem je een passende steeksleutel.

Ik ga er van uit dat het een bout is met een zeskante kop.

Dan zet je de sleutel er dusdanig op, dat de sleutel met een kleine hoek staat ten opzicht van de hartlijn van de schokdemper en kun je door knijpen in zowel de sleutel, als de schokbreker, kracht te zetten  om hem los te krijgen.

Een spiegeltje bij dit soort werk kan erg handig zijn.

Een ratel met passende dop, kun je ook met een hand vast houden, terwijl je met de andere hand een klap op het handvat geeft.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Heb ze vervangen, tip om op de zijkant te leggen was erg nuttig. Bedankt!!. Ze zitten er in en probeerde te centrifugeren maar helaas gaan de lampjes weer knipperen en telkens als hij wilt aanzetten tot hoger toerental dan stopt hij en gaan de lampjes knipperen. Ik had zo gehoopt dat dit het euvel zou oplossen maar nog steeds terug bij af. Wat kan het zijn?

nieuwe demper in machine 2.jpg

nieuwe demper in machine 3.jpg

nieuwe demper in machine.jpg

Link naar reactie

Ik heb het testprogramma gevonden nog even vertalen en bestuderen.

Want welke kant of ik uit moet denken is me nog niet helemaal helder.

Is er een fout van de motor in een foutgeheugen vast gezet?
Want het heeft iets met toeren en beweging te maken..

Kun je even een foto maken van het bedieningspaneel, waarbij ik de teksten goed kan lezen?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik ben er uit.

We zijn op het verkeerde been gezet door de schuld te geven aan de beweging van de kuip omdat hij niet naar de 2e versnelling wilde, nee hij stopt al eerder, als hij er achter komt dat de afvoer niet goed werkt.

Want het probleem moet zitten in het afvoersysteem.

En hoe kom ik daarop?

Door blz. 75 van de handleiding te lezen.

Zet het apparaat uit en trek de stekker uit het stopcontact.

Zet hem nog een keer op zijn kant en haal de mof van de kuipafvoer los en controleer op mogelijke blokkades (muntjes, BH beugel, schroeven of spijkers). Ook een color catcher doekje kan hier terecht komen. Wellicht zit hier een balletje in, dat vervuild is en de doorstroming blokkeert. Dit balletje hoort er in te zitten en dient er voor, om te voorkomen dat er waspoeder verspild wordt.
Haal het filter uit de pomp en controleer de rotor, of hij nog goed op de as zit en ook beweegt. Meestal zijn dat magneetmotoren, dan mag de beweging schokkerig zijn.

Controleer de afvoerslang of deze geknikt is en/ of verstopt.

Vul de kuip eens met een behoorlijke hoeveelheid water (met de gieter en sluit de pomp op een vreemde voeding aan en controleer of het afvoersysteem behoorlijk functioneert.

Daarna de machine weer in de bedrijfstoestand brengen en aansluiten.

En ga door met het programma door nogmaals op de "Aan/Uit"-knop te drukken.

En dan zou hij het weer moeten doen.

Mocht de pomp dan niet lopen, dan moet de fout op de print gezocht worden in de aansturing van de pomp.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik heb de afvoerslang aan de onderkant van de trommel losgemaakt. Zat niks in.

Dit deel kan ik niet helemaal volgen:

"

Haal het filter uit de pomp en controleer de rotor, of hij nog goed op de as zit en ook beweegt. Meestal zijn dat magneetmotoren, dan mag de beweging schokkerig zijn.

Controleer de afvoerslang of deze geknikt is en/ of verstopt.

Vul de kuip eens met een behoorlijke hoeveelheid water (met de gieter en sluit de pomp op een vreemde voeding aan en controleer of het afvoersysteem behoorlijk functioneert.

Daarna de machine weer in de bedrijfstoestand brengen en aansluiten.

En ga door met het programma door nogmaals op de "Aan/Uit"-knop te drukken.

En dan zou hij het weer moeten doen.

"

Ik weet niet of het mogelijk is te bellen via facetime of whats app.

mijn nummer is 0621250971

Ik kan na 19.15 uur weer verder, dus als het lukt laat me even weten.

 

Afvoer 1.jpg

Afvoer 2.jpg

In de trommel.jpg

Link naar reactie

Ik heb beide afvoerslangen gecontroleerd en beide waren goed. Daarna alles weer terug in elkaar gezet. Heb 7 x 5 liter water in de machine gedaan, toen ik de 8ste er in deed ging hij zelf aan an begon af te pompen tot het niveau van 35 liter was bereikt. Ik heb daarna op stand afpompen gezet en de 35 liter water was in 2 minuten afgevoerd, dus ongeveer 17,5 liter per minuut, dus 290 ml per seconde. Ik weet niet of dit een goede afvoersnelheid is?

Daarna weer proberen te centrifugeren maar weer gingen de lampjes branden en werd het programma afgebroken. Dus dat is nu de status.

Link naar reactie

Dat is dus prima, ik weet niet hoeveel liter normaal is maar als je in zo'n kort tijd de machine leeg weet te pompen, dan is er niets aan de hand.

Ik vraag me toch echt af of er nog iets in een foutgeheugen opgeslagen zit.

Maar daar zal ik de documentatie nog nader op moeten bestuderen.

Ik kan nog niet ontdekken hoe en of er een foutgeheugen is en of we iets over het hoofd zien wat betreft een reset van de electronica.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dat is denk ik wat er zou moeten gebeuren. Een reset. Ik kan me herinneren dat toen ik de machine 3 jaar had hij een keer vast kwam in het programma. Had een monteur gebeld, die had op een kaartje een soort van resetstand. De knop op een stand gezet en 2 andere knoppen tegelijk in gedrukt en hij deed het weer. 5 minuten werk en ik was €50,- en 2 stukken kaas ? verder. 
dus misschien dat er een soort van reset ervoor bestaat. 

Link naar reactie

Dit vond ik op de site van Euromaxx (https://www.euromaxx.nu/)

 

RESETTEN WHIRLPOOL CONDENSDROGER

 

Beschrijving

Je kunt resetten; meestal werkt het door reset knopje of start knopje langer dan 3 seconden in te drukken en vast te houden. 

Of bij de modellen green en ongeveer vanaf 2013 werkt het als volgt: de hoofdschakelaar-ronde keuzeknop 1 keer helemaal rond terug naar 0 stand en dan naar de helft (6 uur volgens de klok) zodat het streepje onderin staat. druk 3 keer op start, dan de draaiknop 1 streepje verder rechtsom naar meestal luchten stand en dan weer 3 keer op start drukken dan naar 0 en dan moet het goed zijn, desnoods handeling enkele keren herhalen totdat de rode lampjes uit zijn

Een andere methode bij bijvoorbeeld de AZB7200 6th sense modellen, soms na een F04 storing.  volg je deze stappen:

1. Draai de knop op half 6.

2. 3x start knop indrukken

3. Draai de knop op 5 over half 6. (en heel af en toe moet je naar 5 over 6)

4. 3x start knop indrukken

5. machine uitzetten



Daarna belangrijk om de wasdroger een uur uit te laten staan alvorens hem opnieuw te proberen!

RESETTEN kan bij een WASMACHINE ook zijn; Draai de knop 1x helemaal rond vervolgens doordraaien tot (af)pompen en vervolgens DIRECT de startstop knop minimaal 5 seconden ingedrukt houden

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Via PM gaf je aan dat deze methode niet werkte helaas.

Het is een behoorlijk afwijkende machine t.o.v. de andere modellen van de Whirlpoolgroep.

Want zelfs in de servicedocumentatie staat helemaal niets.

Je zou als laatste Bauknecht Nederland nog eens kunnen bellen.

Misschien hebben zij wel een oplossing voorhanden.

CONSUMENTENSERVICE

076-530 64 00*

Bereikbaar van maandag
t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

*lokaal tarief

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik heb deze procedure van een wasdroger eens uitgetekend.

Dit is voor Whirlpool een vrij vast patroon.

Want overal kom je de procedure tegen.

Starten vanaf 12 uur, en dan de volgorde van 1 tot en met 4 uitvoeren en daarna terug naar 12 uur.

Het is te proberen.

De ervaring leert wel, dat een reset vaak niet in een keer lukt, dus meerdere malen lijkt nodig te zijn.

 

1735388054_16-ResetBauknecht-Whirlpool.thumb.jpg.43e443da790f086d2061e50832015d21.jpg

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

ik zal ze maandag bellen.

bij mij is de half 6 stand gelijk aan "Handwas" en 5 over half 6 "Spoelen + Centrifugeren" 

Als ik de reset doe volgens:

1. Draai de knop op half 6.

2. 3x start knop indrukken

3. Draai de knop op 5 over half 6. (en heel af en toe moet je naar 5 over 6)

4. 3x start knop indrukken

5. machine uitzetten

 

dan is 3 x drukken eigenlijk start, stop, start

dat doet de machine dan ook.

Het geeft geen vorm van afwijkende reset indicatie.

ik heb het nu gedaan en ga 1 uur wachten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...