Ga naar inhoud

Hoog piepgeluid uit mijn pc (hondenfluitje)


Aanbevolen berichten

Er komt een heel hoog piepje vanuit mijn pc, lijkt een beetje op een hondenfluitje.

Ik heb laatst een nieuwe ssd erin gezet, en ook een cmos reset gedaan. Had ik een fout gemaakt, had ik het van IDE naar AHCI gezet zonder opnieuw te installeren, en ging er iets mis met mijn ssd. Met de cmos reset, gebruikte ik een schroevendraaier om het eruit te kiepen via dat pinnetje. Toen schoot ik uit met mijn schroevendraaier, kwam ik een beetje op het moederbord met mijn schroevendraaier, en ook een zwart dingetje ernaast, zie foto, rechts naast de moederbord batterij, die 2 kleine staafjes, zwart met zilver bovenop.

Daarna toen ik windows gebruikte, toen ik dingen ging downloaden, kreeg ik dat hoge piepje. Maar ik heb de computer ook naar een computerzaak gebracht, omdat de pc op gegeven moment niet meer aanging, omdat ik zat te kloten met de pc met ide naar ahci etc, en de pc rook een beetje raar van de binnenkant, toen de computer uitviel, beetje verbrand zuurachtige geur. In de BIOS stond dat mijn CPU 80 graden was, dus het kan dat mijn CPU oververhit was.

De man van de computer zaak, heeft een ram geheugen kaart veranderd, en de bios geupdate, en de pc stofvrij gemaakt en schoongemaakt, nieuwe koelpasta op de CPU gedaan en windows opnieuw geinstalleerd. En hij de ssd op IDE gelaten in plaats van AHCI, omdat hij zei dat mijn moederbord niet ondersteunde ofzoiets.

Nu ik de pc weer terug heb, piept de pc de hele tijd, als een hondenfluitje. Echt het is oorverdovend. Kan het moederbord kapot zijn, of ligt het aan de voeding? De stekker van de voeding zit ook niet meer helemaal stevig, hij past er in blijft er ook in, maar zit niet meer optimaal. Hoor ook soms een stroom geluidje als ik de voedings stekker in de kabel stop.

Waar kan het aan liggen? Alvast dank.

Naamloos2.jpg

aangepast door PPindakaas
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...