Ga naar inhoud

Schatting waarde oude PC


Gast101
Ga naar oplossing Opgelost door markgamble,

Aanbevolen berichten

Recent heb ik geüpgraded naar een nieuwe gaming PC. Mijn oude 'game' PC werkt nog perfect, maar is inmiddels (flink) verouderd.

Ik vroeg mij af of wat ik zou kunnen vragen voor deze computer. Mogelijk is slimmer om alleen de GPU los te verkopen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Specs:

1. CPU: Intel i5 4440 3,1 GHZ

2. GPU: Nvidea GTX 1050TI Palit

3. Moederbord: Gigabyte GA-Z87-HD3

4. RAM: Totaal 16 gb

Crucial Ballistix Tactical LP 4Gb 3DDR 2x

Crucial Ballistix Sport 4Gb 3DDR 2x

5. Harde schijf: Seagate Barracuda 1Tb

6. Behuizing: Sharkoon T28 in goede staat met DVD/CD speler/brander

7: Voeding: Sharkoon WPM600 (600Watt)

Link naar reactie
  • Oplossing

Hoi Gast101,

Bedankt voor je vraag. Het is best lastig om een schatting te geven van een bedrag dat je nog voor je oude computer zou kunnen vragen. Alles hangt een beetje af van hoe oud jouw configuratie precies is.

Wat je zou kunnen proberen is je configuratie te koop aan te bieden op bijvoorbeeld Marktplaats, en dan de potentiële kopers zelf een bod laten doen, dan krijg je misschien al snel een idee wat je computer nog waard is. Voordeel van Marktplaats is dat je ook niet meteen op het eerste bod hoeft in te gaan.

Groet,

Mark

  • Like 2
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hallo.G.Je kunt deze oude PC nog best gebruiken,ook al kun je niet meer updaten naar windows11 & windows10 blijft nog een tijdje ondersteuning te krijgen van Microsoft,als je er windows 10 op hebt staan.Mag ook een oudere versie zijn van Microsoft.Je moet niet denken dat Microsoft alleen de software persoon is.

Als je een oude langzame pc hebt,kun je best nog een leuk mooi leven geven & weer lekker snel maken.

En waar doe je dat mee>>Linux >> hier zijn zo vele mooie versies van,dat als linux je gaat bevallen ga je niet terug.Reden:windows kan niet meer goed draaien op een oude pc met een oude configuratie.En linux ubuntu of een andere versie van linux,maar neem een niet te moeilijke  Linux,dat kan wel,maar dan moet je er wel een klein beetje in thuis zijn.En kan je oude pc nog weer een lange tijd mee.En Linux is ook nog een redelijk tot zeer goed veiilig.En om te leren met Linux kun je ook nog eens een dualboot maken.Wat houd dat in.Install naast windows.Dat als je pc dan opstart krijg je te zien welke versie je wilt opstarten.Ben je daarna weer een beetje thuis met Linux,kun je windows altijd nog verwijderen en ga je verder met linux & je zult zien dat je langzame pc weer lekker snel is.

Voor je gaat over stappen lees eerst even over linux & verdiep je er even in.Ubuntu is een heel gemakkelijke versie,ja maar werkt net even anders als windows.Zo krijgt je oude PC nog een nieuw leven,en denk je na verloop van tijd,wat werkt die linux toch leuk en veilig.

Niks vergeten.Weet je wat het aller mooiste is van linux >>Alle software is en blijft gratis.

Kom je er niet helemaal uit geef het hier even aan,dan krijg je mijn website ter in zien van hoe of wat werken met Linux.Zou zeggen denk er maar eens over na.Of deze uitdaging ook iets voor jou is.Fijne dag verder.Ho nog iets vergeten.Weet je dat alles van Linux alles gratis is,betreft software enz.

aangepast door Jandaam
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Op 24-2-2022 om 14:44, markgamble zei:

Hoi Gast101,

Bedankt voor je vraag. Het is best lastig om een schatting te geven van een bedrag dat je nog voor je oude computer zou kunnen vragen. Alles hangt een beetje af van hoe oud jouw configuratie precies is.

Wat je zou kunnen proberen is je configuratie te koop aan te bieden op bijvoorbeeld Marktplaats, en dan de potentiële kopers zelf een bod laten doen, dan krijg je misschien al snel een idee wat je computer nog waard is. Voordeel van Marktplaats is dat je ook niet meteen op het eerste bod hoeft in te gaan.

Groet,

Mark

Ik heb deze PC aangeboden op Marktplaats en uiteindelijk verkocht voor 250 euro. Naar mijn inziens een redelijke prijs voor wat erin zit!. Dank voor de reacties!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...